Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Gambino, B.I.G, Joy Division en Massive Attack zijn toch gewoon headliners?

Vette affiches trouwens allemaal. Erg leuk om dit eens vanaf de zijkant te volgen.
Biggie headliner, Gambino sub en de rest is terecht "maar" afsluiter van een tent. Ik steek dus wat de hand in eigen boezem; vandaar dat ik met andere "kleinere" namen de balans wat in mijn programmatie probeer te bewaren (op weekend-niveau) 😇
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Ja kan ook prima denk ik wel hoor. Ik verbaasde me over Mandra die ze ook wel in de tent zou zien spelen haha.
Childish Gambino schat ik in als lichte headliner PKP, maar op RW zie ik hem maar als 3e laatste op de Main staan of tentafsluiter. Ik ben hier precies weer kemels aan het schieten qua onderwaardering, woepsss :ROFLMAO:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
dsc-0219-2.jpg


Chat Pile. 😈

@Brian > @RubenJS
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.600
7.260
2. Aan het eind moet het festival er realistisch uitzien. Geen 3 stadionacts op een dag bijvoorbeeld, maar duidelijk een headliner-subheadliner constructie. Een constructie met een co-headliner en/of dance-afsluiters zijn natuurlijk mogelijk. Het festival duurt 3 dagen.
Ik baseer me op regels van deze draft. Er staat duidelijk dat het affiche er realistisch uit moet zijn. Geen 3 stadion acts op een dag. Bij elke aankondiging (mits tijd en ik het nodig acht) heb ik duidelijk aangegeven waar ze in hun carrière zijn. Dat is mijn hele opzet. Niet in het hier en nu, maar op dat moment. Bij sinead o Connor bijv. Precies waar ze op dat moment was en een bijbehorende plek als sub gestationeerd, terwijl ze de laatste jaren veel lager op de affiches stond.

Als we nu ineens gaan zeggen dat het in de huidige tijd moet of de artiesten naar de huidige populariteit moeten boeken (again, niet in de regels) mijn best. Dan gaan we daarover stemmen. Is de meerderheid voor, dan delete ik mijn hele opzet en programma en begin ik van voor af aan. Dan werkt mijn festival met mijn tot nu toe gekozen namen gewoonweg niet meer.

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik het flauw vind dat ik hier nu op aangesproken wordt, terwijl ik al een lange tijd dit concept laat terug komen in mijn teksten. Ik doe dit spel ook voor de fun en heb naar alle namen research gedaan om juist een realistisch programma samen te stellen.

Dus, stemming

acts moeten gekozen worden naar gelang hun huidige of laatste populariteit.


Ik ben tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Ik kijk ook naar huidige populariteit, waarbij ik sommige zelfs wat hoger zet dan realistisch zijnde hedendaags omwille van het nostalgisch terugdenken aan hun piekperiode 🤭 Voor mij mag iedereen gewoon doordoen hoor!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Het is voor mij ook meer dan duidelijk dat @Brian in a league of his own speelt. Denk dat weinigen zich echt zorgen hoeven maken dat er wat weggegrist voor hun ogen zal worden met de acts die hij kiest en dat hij ook steeds uitkijkt waar en op welke plek hij ze zet. Bovendien vind ik z'n line-up helemaal niet zo stacked ofzo.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
850
1.389
Eens met Yannick in deze hoor. Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk te kijken naar huidige populariteit maar dat Brian het 'anders' doet is vanaf het begin al duidelijk en vind ik juist interessant en leuk om te zien.

Metalheads, mag ik jullie hulp of onderstaande beetje oke is qua grootte en indeling:
Vrijdag:
Slipknot > Headliner
Zeal&Ardor > Afsluiter 2e podium
Babymetal > Sub
VUUR! - Amyl & The Sniffers > Openingsact - overdag in een tentstage

Zaterdag:
Avenged Sevenfold > Headliner
Disturbed > Afsluiter 2e podium
Alter Bridge > Sub
Fleddy Melculy - Brutus > Openingsact - overdag in een tentstage

Zondag:
Iron Maiden > Headliner
Within Temptation > Afsluiter 2e podium
Behemoth > Sub
Kamelot > Sub 2e podium
Beartooth - Amenra > Openingsact - overdag in een tentstage
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.858
2.633
Ik baseer me op regels van deze draft. Er staat duidelijk dat het affiche er realistisch uit moet zijn. Geen 3 stadion acts op een dag. Bij elke aankondiging (mits tijd en ik het nodig acht) heb ik duidelijk aangegeven waar ze in hun carrière zijn. Dat is mijn hele opzet. Niet in het hier en nu, maar op dat moment. Bij sinead o Connor bijv. Precies waar ze op dat moment was en een bijbehorende plek als sub gestationeerd, terwijl ze de laatste jaren veel lager op de affiches stond.

Als we nu ineens gaan zeggen dat het in de huidige tijd moet of de artiesten naar de huidige populariteit moeten boeken (again, niet in de regels) mijn best. Dan gaan we daarover stemmen. Is de meerderheid voor, dan delete ik mijn hele opzet en programma en begin ik van voor af aan. Dan werkt mijn festival met mijn tot nu toe gekozen namen gewoonweg niet meer.

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik het flauw vind dat ik hier nu op aangesproken wordt, terwijl ik al een lange tijd dit concept laat terug komen in mijn teksten. Ik doe dit spel ook voor de fun en heb naar alle namen research gedaan om juist een realistisch programma samen te stellen.

Dus, stemming

acts moeten gekozen worden naar gelang hun huidige of laatste populariteit.


Ik ben tegen.
Wat mij betreft ook goed hoor. Laatste tijd niet alles kunnen lezen, dus was me nu pas opgevallen. Maar is nooit expliciet gezegd dat het niet mocht, dus leuk gebruik gemaakt van de loophole. :)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.640
Eens met Yannick in deze hoor. Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk te kijken naar huidige populariteit maar dat Brian het 'anders' doet is vanaf het begin al duidelijk en vind ik juist interessant en leuk om te zien.

Metalheads, mag ik jullie hulp of onderstaande beetje oke is qua grootte en indeling:
Vrijdag:
Slipknot > Headliner
Zeal&Ardor > Afsluiter 2e podium
Babymetal > Sub
VUUR! - Amyl & The Sniffers > Openingsact - overdag in een tentstage

Zaterdag:
Avenged Sevenfold > Headliner
Disturbed > Afsluiter 2e podium
Alter Bridge > Sub
Fleddy Melculy - Brutus > Openingsact - overdag in een tentstage

Zondag:
Iron Maiden > Headliner
Within Temptation > Afsluiter 2e podium
Behemoth > Sub
Kamelot > Sub 2e podium
Beartooth - Amenra > Openingsact - overdag in een tentstage

Ligt aan hoe je tweede podium is, moet ik het zien als een dubbele mainstage a la Graspop?

De vrijdag kan je makkelijk nog een sub tussen Slipknot en Babymetal plaatsen,

Zondag afhankelijk van of afsluiter tweede podium dus groter is dan je sub, WT zou ik hoger dan Behemoth zetten, maar in het geval van Maiden wel passend om Behemoth na Maiden (omdat ze altijd 21-23u spelen) te zetten in t donker.

Zaterdag met A7x, Disturbed en Alter Bridge een mooie bovenkant van t affiche.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
850
1.389
Yes idee is idd een dubbele mainstage. Thanks voor je feedback!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken