Ik baseer me op regels van deze draft. Er staat duidelijk dat het affiche er realistisch uit moet zijn. Geen 3 stadion acts op een dag. Bij elke aankondiging (mits tijd en ik het nodig acht) heb ik duidelijk aangegeven waar ze in hun carrière zijn. Dat is mijn hele opzet. Niet in het hier en nu, maar op dat moment. Bij sinead o Connor bijv. Precies waar ze op dat moment was en een bijbehorende plek als sub gestationeerd, terwijl ze de laatste jaren veel lager op de affiches stond.
Als we nu ineens gaan zeggen dat het in de huidige tijd moet of de artiesten naar de huidige populariteit moeten boeken (again, niet in de regels) mijn best. Dan gaan we daarover stemmen. Is de meerderheid voor, dan delete ik mijn hele opzet en programma en begin ik van voor af aan. Dan werkt mijn festival met mijn tot nu toe gekozen namen gewoonweg niet meer.
Daarbij moet ik ook zeggen dat ik het flauw vind dat ik hier nu op aangesproken wordt, terwijl ik al een lange tijd dit concept laat terug komen in mijn teksten. Ik doe dit spel ook voor de fun en heb naar alle namen research gedaan om juist een realistisch programma samen te stellen.
Dus, stemming
acts moeten gekozen worden naar gelang hun huidige of laatste populariteit.
Ik ben tegen.