Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Eens met Yannick in deze hoor. Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk te kijken naar huidige populariteit maar dat Brian het 'anders' doet is vanaf het begin al duidelijk en vind ik juist interessant en leuk om te zien.

Metalheads, mag ik jullie hulp of onderstaande beetje oke is qua grootte en indeling:
Vrijdag:
Slipknot > Headliner
Zeal&Ardor > Afsluiter 2e podium
Babymetal > Sub
VUUR! - Amyl & The Sniffers > Openingsact - overdag in een tentstage

Zaterdag:
Avenged Sevenfold > Headliner
Disturbed > Afsluiter 2e podium
Alter Bridge > Sub
Fleddy Melculy - Brutus > Openingsact - overdag in een tentstage

Zondag:
Iron Maiden > Headliner
Within Temptation > Afsluiter 2e podium
Behemoth > Sub
Kamelot > Sub 2e podium
Beartooth - Amenra > Openingsact - overdag in een tentstage
Als je met een dubbele mainstage werkt dan zou ik zeal & ardor een tent laten headlinen en nog een wat grotere band boeken om de tweede mainstage te laten afsluiten
Disturbed kan ook prima een plekje omlaag, om Disturbed en Alter Bridge de 2 mainstages te laten subben en nog 1 mainstage headliner extra te boeken
Het is maar wat je wilt natuurlijk, zoals het er nu staat is het ook prima. maar twee ms2 headliners erbij zou nog steeds een hele realistische graspop affiche zijn imo. ik zou mbv clashfinder kijken welke bands de tweede mainstage (north stage) afsloten op graspop de laatste jaren en op basis daarvan je keuzes maken. je mag me best dingen vragen door middel van een prive bericht als dat je helpt
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Royke en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.640
Als je met een dubbele mainstage werkt dan zou ik zeal & ardor een tent laten headlinen en nog een wat grotere band boeken om de tweede mainstage te laten afsluiten
Disturbed kan ook prima een plekje omlaag, om Disturbed en Alter Bridge de 2 mainstages te laten subben en nog 1 mainstage headliner extra te boeken
Het is maar wat je wilt natuurlijk, zoals het er nu staat is het ook prima. maar twee ms2 headliners erbij zou nog steeds een hele realistische graspop affiche zijn imo. ik zou mbv clashfinder kijken welke bands de tweede mainstage (north stage) afsloten op graspop de laatste jaren en op basis daarvan je keuzes maken. je mag me best dingen vragen door middel van een prive bericht als dat je helpt

@Royke en als je net als Graspop A7x als tweede stage afsluiter zet, dan kan je KISS er nog bijzetten(y)
 
  • Confetti
Waarderingen: Royke

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
joostkleintilburg.jpeg

Z'n naam is Klein maar z'n droom is groot
Hij kreeg de wind van voren, het was code rood
Morgen is niet beloofd, vandaar dat ik hem een plekje op het affiche aanbood


Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan - Joost

@MadMandra27 @Martijn
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
We gaan nog even door met ook een naam voor de HipHop Hole aan te kondigen op de zaterdag. Zo is elke dag al (minstens) van 1 naam voorzien op dat podium en kunnen we weer de mysterieuziteit ingaan voor de andere namen tot de vrije keuze… (op eentje na dan)

IMG_2444.jpeg

Vorig jaar nog in NL gepasseerd samen met de vrienden van Wu-Tang Clan en deze lente mag hij de tent op zijn kop zetten in Zottegem ook. Onze volgende naam is immers Nas, die de zaterdag met recht en reden deze stage kleur zal geven!


Next: @Martijn @Royke
 
Laatst bewerkt:

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
We gaan nog even door met ook een naam voor de HipHop Hole aan te kondigen op de zaterdag. Zo is elke dag al (minstens) van 1 naam voorzien op dat podium en kunnen we weer de mysterieuziteit ingaan voor de andere namen tot de vrije keuze… (op eentje na dan)

Bekijk bijlage 7929

André 3000 en Big Boi maakten furore begin jaren 2000 en mogen de tent op zijn kop zetten in Zottegem ook. Onze volgende naam is immers Outkast, die de zaterdag met recht en reden deze stage kleur zal geven!


Next: @Martijn @Royke
Die is al gekozen door @ThijsDB in ronde 5.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
We gaan nog even door met ook een naam voor de HipHop Hole aan te kondigen op de zaterdag. Zo is elke dag al (minstens) van 1 naam voorzien op dat podium en kunnen we weer de mysterieuziteit ingaan voor de andere namen tot de vrije keuze… (op eentje na dan)

Bekijk bijlage 7931

Vorig jaar nog in NL gepasseerd samen met de vrienden van Wu-Tang Clan en deze lente mag hij de tent op zijn kop zetten in Zottegem ook. Onze volgende naam is immers Nas, die de zaterdag met recht en reden deze stage kleur zal geven!


Next: @Martijn @Royke
Deze aankondiging werd dus aangepast van OutKast naar Nas 😇
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.335
3.357
Voor mij kan Brian ook gewoon door met zijn concept. Zou ook een beetje zonde zijn om zijn concept nu helemaal te moeten omgooien.
Laten we de regels rond huidige populariteit alleszins duidelijk opnemen bij de volgende draft. Ik dacht altijd dat we bij elke draft boekten in het heden (behalve expliciet anders vermeld in de regels), maar als dit nergens genoteerd staat, kan je hier natuurlijk moeilijk over discussiëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Royke

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
850
1.389
267766249_453039592847441_4174736309229338780_n.jpg


@Royke is even druk aan het werk. Aan mij de eer om zijn volgende naam aan te kondigen!
Het Finse Amorphis combineert melodeath, prog, folk, viking en psychedelic tot een zeer smakelijke sound.
Om dat te bewijzen komen ze dit jaar naar Roy zijn festival!


@ThijsDB @Sjaak Wit
Thanks Ruben voor de honneurs waar te nemen! ❤️❤️Had het zelf niet beter kunnen doen!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.858
2.633
Op Rock Werchter sluit de Ierse Róisín Murphy op zaterdag solo de Barn af. Op CITW doet ze hetzelfde op ons tweede podium, na Faith No More, maar wel met de band waarmee ze rond de eeuwwisseling furore maakte: Moloko!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Tracy Chapman, Ayreon en Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Grinderman, Moloko, Faith No More, Them Crooked Vultures en CAN en voor zondag 30 juni: Radiohead, Stormzy, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg en Grian Chatten.

@Paddy
@Tinus101
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Op Rock Werchter sluit de Ierse Róisín Murphy op zaterdag solo de Barn af. Op CITW doet ze hetzelfde op ons tweede podium, na Faith No More, maar wel met de band waarmee ze rond de eeuwwisseling furore maakte: Moloko!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Tracy Chapman, Ayreon en Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Grinderman, Moloko, Faith No More, Them Crooked Vultures en CAN en voor zondag 30 juni: Radiohead, Stormzy, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg en Grian Chatten.

@Paddy
@Tinus101
Damn, had ze ook op mijn shortlist staan. Ging ze wel vroeg op de Main zetten, dus ben ontsnapt aan het onderschatten van een artiest 🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.858
2.633
Damn, had ze ook op mijn shortlist staan. Ging ze wel vroeg op de Main zetten, dus ben ontsnapt aan het onderschatten van een artiest 🤭
Had ze oorspronkelijk ook iets lager staan (headliner 3de podium), maar toch maar wijselijk besloten om ze iets hoger te plaatsen. 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken