Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.870
2.670
Deze Duitse krautrocklegendes vormden een belangrijke inspiratiebron voor talloze artiesten, bands en genres. Om maar enkele te noemen: Radiohead, Brian Eno, John Frusciante, Mark E. Smith, Talk Talk, Spoon, Sonic Youth, The Mars Volta, Kanye West en Oasis. We zijn heel blij dat we hen kunnen aankondigen als headliner van ons 3de podium op zaterdag: CAN!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Ayreon en Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Faith No More, Them Crooked Vultures en CAN en voor zondag 30 juni: Radiohead, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg en Grian Chatten.

@Paddy
@Tinus101
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.799
I don't mind stealin' bread from the mouths of decadents
But I can't feed on the powerless when my cup's already overfilled, uh huh




Chris Cornell staat maar liefst 3x op het 🍀Paddy Powerfestival🍀!
Eerder werden Soundgarden en Audioslave al aangekondigd en nu Temple of the Dog!

De tweede zanger van de band is ook veelbelovend. Daar zullen we nog wel eens van horen.


IMG_0488.jpeg

@Tinus101
 
Laatst bewerkt:

Tinus101

Support act
21 nov 2022
886
1.069
Deze band heeft al veel verschillende namen gehad, maar staat tegenwoordig bekend als Osees. John Dwyer en co zullen na de 3 uur marathon set van King Gizzard onze 3de stage (the Garden) afsluiten!

E7AC2268-3413-44B9-BD7B-054B00B3B80B.jpeg

Eerder aangekondigd: U2, The White Stripes, Queens of the Stone Age, Fleetwood Mac, King Gizzard and the Lizard Wizard (3hr set), Volbeat en heel veel meer!

@teunajax @InsaniTiny
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Secret Beach Experience

Flying Lotus

Zijn baanbrekende albums Cosmogramma is al weer bijna 15 jaar oud en ook You're Dead met het briljante Never Catch Me viert dit jaar zijn 10de verjaardag. In Nederland zagen we hem al 8 jaar niet meer en daarom vinden we het hoog tijd dat daar verandering in komt. Achterneef van Alice Coltrane: Flying Lotus.


@InsaniTiny @Lion
 
Laatst bewerkt:

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
Secret Beach Experience

Flying Lotus

Zijn baanbrekende albums Cosmogramma is al weer bijna 15 jaar oud en ook You're Dead met het briljante Never Catch Me viert dit jaar zijn 10de verjaardag. In Nederland zagen we hem al 8 jaar niet meer en daarom vinden we het hoog tijd dat daar verandering in komt. Achterneef van Alice Coltrane: Flying Lotus.


@InsaniTiny @Lion
Sorry, maar die heb ik al gekozen ;)
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
elt-01 dino.jpg
Misschien is dit onze minst exclusieve act op ons festival, met al optredens op Dauwpop, Vestrock en in Paard gepland, maar dit is een van onze favoriete bands aller tijden. Dus die willen we niet mislopen.

Het boek 'Our Band Could Be Your Life' is in deze draft al eens kort besproken bij mijn aankondiging van The Replacements, maar de band met het meest indrukwekkende verhaal in dat boek is voor mij toch:

DINOSAUR JR.

@WesleyNoH 2x
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
Ze zou het nu ruim binnen de termijn moeten halen. Heeft Wesley nog wat geluk ook
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ben weer thuis!

Zoals @Koekdoos al heeft doorgegeven, is mijn eerste keuze niemand minder dan Arch Enemy. Ooit begonnen als supergroep, maar inmiddels een gevestigde naam die op eigen poten kan staan. Vet blauw haar, nog vettere show!
Aankondiging 14.jpg

Mijn volgende naam is ook zeker een gevestigde naam in de metalwereld. Ik heb zelf deze band leren kennen door de gastoptredens van Kiske op vrijwel elk Avantasia-album. Ze worden ook wel de "vaders van powermetal" genoemd:

Helloween
Aankondiging 15.jpg


@teunajax --> @Tinus101 (en @WesleyNoH tussendoor misschien)
 
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS, Royke en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken