Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Wie weet waar deze line-up heen gaat... :devilish:

Tot nu toe aangekondigd:
(hulp met billing mag altijd, na een tijdje wordt 't wel moeilijk, merk ik)

Prince / Led Zeppelin / Black Sabbath
Tame Impala / Aphex Twin

GOJIRA / Turnstile / Little Simz / King Krule
Sleep / Burial / Young Fathers / Weyes Blood / Autechre
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.647
1.966
temp-Imagez3-Pep-V.jpg

@Royke -> @ThijsDB
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.387
Wie weet waar deze line-up heen gaat... :devilish:

Tot nu toe aangekondigd:
(hulp met billing mag altijd, na een tijdje wordt 't wel moeilijk, merk ik)

Prince / Led Zeppelin / Black Sabbath
Tame Impala / Aphex Twin

GOJIRA / Turnstile / Little Simz / King Krule
Sleep / Burial / Young Fathers / Weyes Blood / Autechre
Prima zo toch? Met Tame Impala en Aphex Twin heb je wel dikke subs (/podium afsluiters wat nog vetter is denk ik) die misschien een beetje te hoog ingezet is, maar prima in zo'n draft kunnen. Gojira misschien een stapje omhoog? Op een metal dag met Black Sabbath verdienen ze inmiddels wel een goede plek denk ik?
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.102
Prima zo toch? Met Tame Impala en Aphex Twin heb je wel dikke subs (/podium afsluiters wat nog vetter is denk ik) die misschien een beetje te hoog ingezet is, maar prima in zo'n draft kunnen. Gojira misschien een stapje omhoog? Op een metal dag met Black Sabbath verdienen ze inmiddels wel een goede plek denk ik?
Denk dat Gojira een vergelijkbare plek zou krijgen als Parkway Drive op Werchter. Staat best prima denk ik toch?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Wie weet waar deze line-up heen gaat... :devilish:

Tot nu toe aangekondigd:
(hulp met billing mag altijd, na een tijdje wordt 't wel moeilijk, merk ik)

Prince / Led Zeppelin / Black Sabbath
Tame Impala / Aphex Twin

GOJIRA / Turnstile / Little Simz / King Krule
Sleep / Burial / Young Fathers / Weyes Blood / Autechre

Bedoel je met die eerste zin dat er een alomvattend iets, verband o.i.d. is? Dan tast ik nog in het duister
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Prima zo toch? Met Tame Impala en Aphex Twin heb je wel dikke subs (/podium afsluiters wat nog vetter is denk ik) die misschien een beetje te hoog ingezet is, maar prima in zo'n draft kunnen. Gojira misschien een stapje omhoog? Op een metal dag met Black Sabbath verdienen ze inmiddels wel een goede plek denk ik?
Als Placebo en The Strokes als sub kunnen dan deze 2 ook wel
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.387
Denk dat Gojira een vergelijkbare plek zou krijgen als Parkway Drive op Werchter. Staat best prima denk ik toch?
Ja? Ik schat Gojira iets hoger dan Parkway Drive in. Maar goed, niet dat het iets uitmaakt, want het gaat volgens mij om een metaldag. Daar lijkt me trouwens nog prima een podiumafsluiter bij te kunnen. Het kan ook prima zo hoor btw.
Als Placebo en The Strokes als sub kunnen dan deze 2 ook wel
Placebo als sub is ook nu op een Pinkpop en Werchter toch? Pinkpop 2015 afsluiter 2de podium, TW Classic 2022 sub onder Nick Cave. Dus buiten de draft ook gewoon een sub voor de grootste festivals. The Strokes schat ik hetzelfde als Tame Impala. Headliner BKS grootte festivals. Op festivals als Pinkpop en Werchter net te klein voor dé headliner spot, te groot voor sub. Daar zullen ze ook minder snel komen, Voor het Draft spel kan dit dus prima lijkt me? (Al schat ik TI wel groter qua kaartverkoop dan The Strokes tbh)
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.124
1.347
Voor mij is die line-up van @Yannick gewoon dikke prima qua billing hoor. Vind het absoluut niet overdreven; ben zelf wat meer schuldig aan dat laatste vrees ik…

Gohja, is maar een spel zeker he. En ook heel persoonlijk natuurlijk, die billing. Is gewoon reuze fijn om effe eigen festivalletje samen te stellen 🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Ja? Ik schat Gojira iets hoger dan Parkway Drive in. Maar goed, niet dat het iets uitmaakt, want het gaat volgens mij om een metaldag. Daar lijkt me trouwens nog prima een podiumafsluiter bij te kunnen. Het kan ook prima zo hoor btw.

Placebo als sub is ook nu op een Pinkpop en Werchter toch? Pinkpop 2015 afsluiter 2de podium, TW Classic 2022 sub onder Nick Cave. Dus buiten de draft ook gewoon een sub voor de grootste festivals. The Strokes schat ik hetzelfde als Tame Impala. Headliner BKS grootte festivals. Op festivals als Pinkpop en Werchter net te klein voor dé headliner spot, te groot voor sub. Daar zullen ze ook minder snel komen, Voor het Draft spel kan dit dus prima lijkt me? (Al schat ik TI wel groter qua kaartverkoop dan The Strokes tbh)
Ik schat ze allemaal een beetje hetzelfde in, precies headliner BKS en sub op de grotere. Dus ik zeg mooi zo laten
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Voor mij is die line-up van @Yannick gewoon dikke prima qua billing hoor. Vind het absoluut niet overdreven; ben zelf wat meer schuldig aan dat laatste vrees ik…

Gohja, is maar een spel zeker he. En ook heel persoonlijk natuurlijk, die billing. Is gewoon reuze fijn om effe eigen festivalletje samen te stellen 🤭
Met billing bedoel ik hoe ik mijn namen heb gerangschikt hoor. Zet je een band als Sleep wat hoger, of een band als Young Gathers wat lager en waar zet je iets als Burial. Dat was de vraag eerder.

Qua grote namen weet ik het nog niet goed hoe en wat ik het allemaal ga gieten in een tijdschema.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Prima zo toch? Met Tame Impala en Aphex Twin heb je wel dikke subs (/podium afsluiters wat nog vetter is denk ik) die misschien een beetje te hoog ingezet is, maar prima in zo'n draft kunnen. Gojira misschien een stapje omhoog? Op een metal dag met Black Sabbath verdienen ze inmiddels wel een goede plek denk ik?
Gojira gaat idd denk ik wel voor Sabbath subben ja! Ging 'm eerder over hoe ik de namen heb gerangschikt en minder over of het sterk of zwak m'n affiche al is. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Met billing bedoel ik hoe ik mijn namen heb gerangschikt hoor. Zet je een band als Sleep wat hoger, of een band als Young Gathers wat lager en waar zet je iets als Burial. Dat was de vraag eerder.

Qua grote namen weet ik het nog niet goed hoe en wat ik het allemaal ga gieten in een tijdschema.
Ik vind dat je een prachtig affiche hebt tot nu toe. Sterke namen maar niet overdreven. Voor zover ik kan inschatten staat Sleep ook best goed. Op Graspop zou ik die zelf denk ik als Metal Dome afsluiter verwachten, als dat je wat context geeft. Wel een mooi tijdsslot maar op het kleinste podium. Zulke namen staan ook nooit heel hoog op de poster.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Gebruikers die dit onderwerp bekijken