Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.652
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Net als CITW kondigen wij ook onze eerste vrouwelijke act aan, alleen dan wel de eerste voor de vrijdag, want op de zaterdag staat al allerlei vrouwelijke kracht en pracht, nu ook op de vrijdag met:

Lianne La Havas

De nieuwe dagindeling*:
Vrijdag
...

... - ...
Lianne La Havas
Mdou Moctar

Zaterdag
Linkin Park

PJ Harvey - ...
boygenius - Slayer - Paramore
Janelle Monáe - Stone Sour - Anathema
The Last Dinner Party - The Gaslight Anthem


Zondag
...

... - ...
Blind Guardian
*dagindeling en grootte onder voorbehoud en niet representatief voor het eindresultaat


@Sjaak Wit en daarna @ThijsDB
Gevoelsgewijs mag denk ik boygenius wel echt een treedje hoger staan, en Janelle Monae eigenlijk ook (tenzij het de bedoeling is om één headliner, twee namen daaronder en dan drie namen en dan de rest van het programma te doen op je dagindeling anders klopt 't wel). Maar boygenius is zo'n supergroep, zo'n hype en heeft nauwelijks getourd.. Kzou ze (op een andere dag?) op het tweede rijtje zetten tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.652
Vreemd genoeg pas de eerste vrouwelijke act op CITW 2024, maar wel meteen één die kan tellen: Wet Leg!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Ayreon en Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Faith No More en Them Crooked Vultures en voor zondag 30 juni: Radiohead, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg en Grian Chatten.

@Koekdoos
@Sjaak Wit
CITW omvormen naar DRTF; Dudes Rock: The Festival 😂
 
  • Haha
Waarderingen: warriorandweirdo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.791
Gevoelsgewijs mag denk ik boygenius wel echt een treedje hoger staan, en Janelle Monae eigenlijk ook (tenzij het de bedoeling is om één headliner, twee namen daaronder en dan drie namen en dan de rest van het programma te doen op je dagindeling anders klopt 't wel). Maar boygenius is zo'n supergroep, zo'n hype en heeft nauwelijks getourd.. Kzou ze (op een andere dag?) op het tweede rijtje zetten tbh.

Boygenius en PJ Harvey zijn de twee laatste namen in de grote tent, heb momenteel boygenius als afsluiter met daarvoor PJ Harvey, zodat Linkin Park niet clasht met PJ. Dus misschien PJ en boygenius wel gewoon omwisselen.

Maar in Rock Werchter termen zou op die dag de Barn aan t eind Janelle > PJ > boygenius nu zijn.

Is inderdaad beetje idee van
Headliner
Tent headliner - sub
3 grote namen
Rest
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.652
Boygenius en PJ Harvey zijn de twee laatste namen in de grote tent, heb momenteel boygenius als afsluiter met daarvoor PJ Harvey, zodat Linkin Park niet clasht met PJ. Dus misschien PJ en boygenius wel gewoon omwisselen.
Kan ik me idd wel in vinden ja, moeilijk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Boygenius en PJ Harvey zijn de twee laatste namen in de grote tent, heb momenteel boygenius als afsluiter met daarvoor PJ Harvey, zodat Linkin Park niet clasht met PJ. Dus misschien PJ en boygenius wel gewoon omwisselen.

Maar in Rock Werchter termen zou op die dag de Barn aan t eind Janelle > PJ > boygenius nu zijn.

Is inderdaad beetje idee van
Headliner
Tent headliner - sub
3 grote namen
Rest
Heerlijke dag in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.648
1.968
temp-Image9-J7vlv.jpg


@MadMandra27 -> @RubenJS
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.125
1.349
Tot nog toe werden er nog geen Belgische namen aangekondigd, maar als chauvinistisch festival kunnen deze bands uiteraard niet uitblijven. Zo zal de volgende Limburgse groep de Chalet Chaleureux begeesteren op de laatste dag van ons festival.

IMG_2395.jpeg

Twee zomers geleden zag de organisatie zelf dat deze groep een schitterende live act is, toen ze de Werchterse weide mochten openen op TW Classic. Zorg dat Whispering Sons er zeker niet alleen staat en komt dit nu al legendarische concert dus zien!


Next: @RubenJS @Brian
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Yannick

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Ik ben vandaag vrij druk, dus sla mij straks maar over en dan haal ik het wel in.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Arthur.png


Geen album op zak, maar dankzij zijn werk voor anderen verdient deze Braziliaan het toch om ons festival te openen. Verwacht composities van Samba, filmische muziek en ook soul. Dit wordt genieten!


Hiermee is onze zevende act voor de openinsdag, zondag 13 juni bekend. Nog 4 te gaan. Nog eens de aangekondigde namen tot nu toe:

Zondag 13-6: The Beatles - Eric Clapton - Carole King - America - Cuby + Blizzards - Johnny "Guitar" Watson - Arthur Verocai
Vrijdag 14-6: Dire Straits - Hall & Oates - The Specials - Pendragon
Zaterdag 15-6: Queen - Sinéad O'Connor - Indigo Girls

@RubenJS @MadMandra27
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
12579448.jpeg


Ze stonden op de door Kamelot gelekte Graspop poster, maar niet op de poster die Graspop daarnaa aankondigde.
Hoe kan ik deze bittere pil beter verwerken, dan door ze zelf maar naar mijn festival te halen?
A Day To Remember dacht er gelukkig ook zo over. Of ze uiteindelijk ook op Graspop te zien zijn weten we nog niet. Dat de doorkomst op ons festival er eentje gaat zijn om te herinneren, staat vast.


Wij vertrouwen erop dat jullie de omgeving niet zullen respecteren.

@MadMandra27 @Martijn

Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.125
1.349
Intussen blijven we verder aankondigingen voor de vrijdag doen en de volgende artiest zal rond het apertiefuur de menigte aan de MadMandra Mansion verblijden met zijn muzikale kunsten.

IMG_2386.jpeg

Al meer dan 10 jaar lang kan menig persoon luidkeels mee janken op zijn grootste hit en met behulp van TikTok is de hype groter dan ooit. Na een succesvolle passage op Pukkelpop in 2023, wat sommige muziekrecensenten ook zeggen, zijn we als organisatie heel enthousiast om niemand minder dan Tom Odell te mogen aankondigen!


Next: @Martijn @Royke
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken