Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Helaas zelf uitermate teleurgesteld met de laatste plek. Hier gaat nog wel over gesproken worden op het hoofdkantoor. 😭
Ik heb heel lang getwijfeld, want er staat zoveel moois op jullie affiche, maar die Duitse mainstagedag (met dus bovenaan die pure RAR/RIP namen die écht enkel in Duitssprekend gebied succes lijken te hebben) vond ik zo'n vreemde keuze gezien jullie 2 individuele dagen, terwijl er nog geweldige opties lagen voor die vrije dag. Ik miste daar de consistentie qua lijn... Gezien het hele concept van 2 deelnemers en een combidag vind ik dat er anderen, die verder uit elkaar lagen qua muziekstijl, daar een sterkere samensmelting van hebben gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
239
391
Tof concept! Ik doe graag een keertje mee :D

Nog niet echt grip op alle regels, is daar een overzicht voor?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Sowrrryyyy!

Verdubbelaar voor Floating Point. This must be... was ik ook al snel over uit, twijfelde tussen Tonedeaf en jullie. De eerste won het nipt ;)

Gefeliciteerd winnaars, not my cup of tea, maar gezien de vele verdubbelaars voor velen echt de favoriet.

@theblackmadness heel erg bedankt voor de samenwerking en het uitwerken van ons festival. Als er maar 1 festival op lijkt volgend jaar ben ik daar zeker bij!

Ps ik ging voor top3 he, dus tevreden
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Gefeliciteerd @Dr. Hannibal & @RubenJS !

Mijn stemmen gingen naar Timour, Floating Points en 2x From Here to Eternity (dat leek me heel gaaf).

Niet verwacht dat ons rare concept nog boven andere festivals zou eindigen. Ik bedoel, wie stemt nu op Backstreet Boys - Slipknot - Katy Pery - Andrea Bocelli? Nou kaartkopers, bedankt!

Bedankt voor de niet altijd makkelijke organisatie Ruben!!!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Gefeliciteerd aan DrHannibal en Ruben! Aan die laatste ook gewoon een dikke merci om dit op poten te zetten (en de vlotte rollout!).

Had zelf tickets voor From Here To Eternity, This Must Be The Place en Enjoy The Last Nite…, 3 festivals waarvoor ik in het echt flinke duiten voor zou neertellen. Blij dat deze allerdrie ergens bovenaan zijn beëindigd.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
754
1.271
Begin januari tijd voor een nieuwe draft? (@MadMandra27 )
@royke en iemand anders waren al met een concept bezig kan ik mij herinneren. Ik kan wel helpen met organiseren of brainstormen voor een concept.
Ik zal van het weekend en in de week tussen kerst en oud en nieuw (vrij van werk dus meer tijd) mijn draft eens verder vorm geven! Thanks voor de reminder! Begin januari nieuwe draft lijkt mij een goed idee!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.707
7.505
Ik zal van het weekend en in de week tussen kerst en oud en nieuw (vrij van werk dus meer tijd) mijn draft eens verder vorm geven! Thanks voor de reminder! Begin januari nieuwe draft lijkt mij een goed idee!

Top, ben beschikbaar ook voor eventuele brainstorm of hulp
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.518
New year, new draft.

De laatste draft duurde wel heel lang, daar was de lol wat mij betreft na een tijdje wel af. Misschien een idee om de tijden per pick wat korter te maken? Zeker na de eerste paar rondes heeft iedereen zijn absolute musts wel gehad (of verloren zien gaan).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.707
7.505
New year, new draft.

De laatste draft duurde wel heel lang, daar was de lol wat mij betreft na een tijdje wel af. Misschien een idee om de tijden per pick wat korter te maken? Zeker na de eerste paar rondes heeft iedereen zijn absolute musts wel gehad (of verloren zien gaan).

Ja, kwam volgens mij toen al ter sprake, om meteen te beginnen met 8 uur per ronde en dat dan af te bouwen naar 6 en 4 uur na rondes 10 en 20.

8u/6u/4u; dan blijft de vaart er wel in gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.017
Het probleem ligt hem volgens mij eerder in het aantal rondes. 20+ deelnemers, 30 rondes, dat zijn 600+ keuzes met inderdaad al kans dat er regelmatig eens iemand niet online kan komen. Uiteindelijk wordt er voornamelijk in de eerste 10 rondes gevochten om namen, daarna voelt het steeds meer aan als 'oke aanvullen en als iemand iets neemt, zijn er genoeg andere opties op mijn lijst'.
Behalve als je echt een uniek concept hebt dat de spanning erin houdt, zou ik pleiten om misschien over te schakelen op minder rondes en wat meer vrije keuze (want dat is het nu de facto ook al na een 15-20 tal rondes maar dan verspil je er alvast geen tijd meer aan).

Systeem van tijdsafbouw mag van mij gerust ook op de schop. Begrijp dat voldoende tijd gewenst is in het begin, maar lijkt me helemaal oke om gewoon alle rondes 6u/8u te doen. Oogje dichtknijpen tijdens de eerste paar rondes kan dan misschien wel.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Tijd inkorten vind ik zelf een lastige, want als ik een volledige dag druk moet werken dan heb ik vanaf 10 uur 's avonds dag één tot aan 7 uur 's avonds dag twee geen tijd om echt voor een aankondiging te gaan zitten. En voorbereiden kan natuurlijk, maar snipen van namen gebeurt ook vaak dus uiteindelijk kom je dan een keer in de knel. Meerdere aankondigingen per beurt vind ik wel een leuke!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken