Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Even snel voordat ik naar bed ga:

De volgende band gaat al mee sinds 1987, en staat nog steeds als een huis. Met The Awakening als nieuw album komen ze naar INSANE Bastonbury. En extra leuk (voor mij, maar zeker ook voor jullie als ticket-kopers), ze nemen Simone Simons mee als gastzanger! Logisch ook, aangezien zij en de keyboardist van deze band een stel zijn. Zo heb ik toch nog een beetje Epica, ondanks @JK79 ...

Maar terug naar de band waar het vanavond allemaal om draait:

Kamelot


@nitotheno --> @wenteldave

Edit: voor de duidelijkheid, deze boeking is alleen Kamelot, de rest van mijn verhaaltje is voor de leuk!
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Even snel voordat ik naar bed ga:

De volgende band gaat al mee sinds 1987, en staat nog steeds als een huis. Met The Awakening als nieuw album komen ze naar INSANE Bastonbury. En extra leuk (voor mij, maar zeker ook voor jullie als ticket-kopers), ze nemen Simone Simons mee als gastzanger! Logisch ook, aangezien zij en de keyboardist van deze band een stel zijn. Zo heb ik toch nog een beetje Epica, ondanks @JK79 ...

Maar terug naar de band waar het vanavond allemaal om draait:

Kamelot


@nitotheno --> @wenteldave
 
  • Haha
Waarderingen: InsaniTiny

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.208
13.431
Met hun eerste album God's Country kwam er een bom Anywhere in de alternatieve muziekwereld. Een band als deze laat zich maar lastig omschrijven. Noem het noiserock, noem het alternatieve metal of sludge. Wat voor label je er ook aan geeft: het wordt vuurwerk! De organistoren hebben deze band eigenhandig goedgekeurd na hun eerste Nederlandse optreden ooit en zijn dan ook door het dolle heen dat de tweede show van Chat Pile op From Her to Eterntiy plaatsvindt!

1692257102164.png

@Koekdoos > @RubenJS
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
perfumegenius-2000x1270-1.jpg


Perfume Genius.

@Dr. Hannibal > @Timmetje
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Tot nu toe aangekondigd;

Lana Del Rey | The National | Lorde
Phoebe Bridgers | The Smile | FKA Twigs | Michael Kiwanuka
Big Thief | Fontaines DC | Slowdive | Four Tet & Squidsoup (live)
Rick Astley & Blossoms
performing The Smiths | Oumou Sangaré | Daughter
Perfume Genius | Charlotte Adigéry & Bolis Pupul | Alvvays | Aldous Harding | King Hannah
The Comet Is Coming | Tim Hecker | Ethel Cain | Black Midi
performing The Beatles
Squid | Adrianne Lenker | Erika De Casier
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Schwarzwalder Metalfest
1280px-Vildhjarta_Euroblast_2014_10.jpg


Na hun debuutalbum Måsstaden uit 2011, en de kort daarop volgende EP Thousands of Evils, liet deze band jarenlang niks van zich horen. En dat was een gemis, want hun debuut sloeg in als een bom in de progressive metal en djent scene. Gelukkig kwam in 2021 eindelijk het tweede album uit, Måsstaden under vatten, en nadat onderstaande single enkele dagen geleden met ons gedeeld werd kunnen we definitief concluderen: Vildhjarta is terug van weggeweest! En natuurlijk hoort zo'n unieke band thuis op het Schwarzwalder Metalfest, om dat te vieren. Zij zullen zich bij Opeth voegen in een van onze Marquee's voor een dag vol onheilspellende melodieën afgewisseld met de hardste riffs.


@Timmetje > @Lion
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken