Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

JK79

Dagopener
11 sep 2021
536
1.295
Amen! We doen dit voor de leuk, hou het leuk voor jezelf en stem vervolgens op de festivals die jezelf het leukst vindt.

Laten we weer verder gaan. Even bedenken of ik Radiohead en David Bowie in een co-constructie kan gieten.
Nee dat gaat niet want David Bowie heeft niet opgetreden in 2022, 2023 of gaat optreden in 2024. Ik zelf dacht meer aan Harry Styles en Coldplay met beginnend metal bandje Metallica als sub ervoor. Maar 110% eens met Nitotheno al is een beetje discussie op zijn tijd ook wel leuk om de tijd tussen aankondigingen te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en nitotheno

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.938
3.981
Is Depeche Mode - RATM dan zovéél groter dan prime Linkin Park - SOAD bijvoorbeeld?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.479
6.956
Is Depeche Mode - RATM dan zovéél groter dan prime Linkin Park - SOAD bijvoorbeeld?
Op basis van gevoel zeg ik ja. Puur omdat SOAD meer niche is. Imo de beste van deze 4 bands, maar wel de kleinste op een pop/rock festival als PP of RW. Op GMM dan weer een absolute headliner. Is een beetje kwestie van perspectief. DM, RATM en LP zouden op Pinkpop allemaal absolute headliners zijn. Dat is een beetje mijn beeld
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.588
Ik denk dat veel mensen toch Werchter in hun hoofd zullen hebben als referentiepunt voor een mainstream festival, omdat Werchter heel toonaangevend is. Maar ze boeken daar al jaren co-headliner combinaties die op elk ander festival in de omgeving twee losse dagen kunnen dragen. Dus dat vertekent het beeld van wat realistisch is natuurlijk wel een beetje. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen voor hun ideale festival draft concept toch het beste van het beste willen, en Werchter is daarin nu eenmaal een voorbeeld voor velen. Dus hoewel sommige voorgestelde combinaties op veel festivals onrealistisch aanvoelen, zou ik voor deze draft zelf zeggen: als het op Werchter zou passen, is het realistisch genoeg. Mits je festival op dezelfde massale schaal plaatsvindt natuurlijk. Twee grote headliners na elkaar op een idyllisch weitje naast een meer á la BKS gaat niet passen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Hele dag in de auto gezeten naar Oostenrijk, nu pas alles bij aan het lezen.
@Nikfestilover mijn zegen heb je, Stromae heeft erg veel zin in jullie festival! Zal vast een mooi plekje op de affiche krijgen!

Van mijn kant hierbij een simpele aankondiging, zit hier verkleumd in de regen met slechte 4g.

Sum 41 is de volgende naam die een stage zal afsluiten! De Canadezen hebben aangegeven er volgend jaar mee op te houden, en zullen een heel bijzondere set spelen met echte klassiekers én nieuwer werk. Dit wordt een optreden dat je niet wil missen. Wij kijken er alvast erg naar uit!

@Koekdoos @wenteldave
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.340
Hele dag in de auto gezeten naar Oostenrijk, nu pas alles bij aan het lezen.
@Nikfestilover mijn zegen heb je, Stromae heeft erg veel zin in jullie festival! Zal vast een mooi plekje op de affiche krijgen!

Van mijn kant hierbij een simpele aankondiging, zit hier verkleumd in de regen met slechte 4g.

Sum 41 is de volgende naam die een stage zal afsluiten! De Canadezen hebben aangegeven er volgend jaar mee op te houden, en zullen een heel bijzondere set spelen met echte klassiekers én nieuwer werk. Dit wordt een optreden dat je niet wil missen. Wij kijken er alvast erg naar uit!

@Koekdoos @wenteldave

Heb je mazzel mee, die wilde ik nog snel van je af snoepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.516
9.309
Misschien sta ik er alleen in maar toch: Stromae én Elton vind ik persoonlijk dan wel weer erg top heavy. Elton heeft geen co headliner nodig imo.

Of schat ik Stromae dan te hoog in?
Elton is zeker weten een headliner toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.516
9.309
Niet mee eens het festival zal niet in België / Nederland plaatsvinden. Stond op Coachella laag op de poster. SZiget sub headliner voor Justin Bieber.

Daarnaast volgt er nog meer info over het festival. Don’t judge a book by its cover.
Op Coachella sloot Stromae het op 1-na-grootste podium af dus niet echt ‘laag op de poster’ te noemen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.289
2.621
Heb aangegeven dat ik Stromae terug trek. Geen zin in het gezeur hier. Andere dingen aan mijn hoofd m.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.340
We hadden al met de Eagles een heerlijke headliner op zak. We gaan gewoon meteen door met de subheadliner om in ieder geval het gewenste duo in huis te hebben. Wanneer onze headliner klaar is met spelen zal deze metalband het podium betreden met een uitgebreide catalogus die zal beginnen met de rustigere nummers om beter aan te sluiten bij de Eagles om naarmate de tijd vordert steeds zwaardere nummers te gaan spelen.

Who you gonna call?

Ghost

Zo kunnen ze toch nog een keer in het donker spelen!


@wenteldave en daarna @nitotheno
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
347
1.036
Goedemorgen Festileakers!

Wanneer je een festival begint samen met @Koekdoos dan weet je dat de rollators van stal worden gehaald. Is dat een straf? Zeker niet!

De volgende band heeft heel wat jaren ervaring, en speelt er alleen maar beter door. Na de exclusieve show van Nightwish en de afscheidstour van The Eagles, komt er nog een unieke kans om een band te zien op ons festival. Als onderdeel van hun afscheidstour komt als headliner:

Aerosmith


Leuk nieuws: achter de schermen is de lead designer hard bezig om de voorbereidingen te treffen voor de onthulling van de naam van dit festival. Houd de posts van hoofd marketing @Koekdoos in de gaten!
@Oasiss & @ik weer
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.493
4.918
Voor zo direct de tweede absolute headliner van ons festival volgt, eerst nog deze aankondiging. Ik heb de luxe twee aankondigingen tegelijk te mogen doen, maar deze twee namen verdienen aparte aankondigingen.

De eerste:

Een kleine 25 jaar geleden werd Woodstock afgebroken onder hun begeleiding. In de tussentijd hebben ze nog heel veel afgebroken. Op de freakshow vol vuurwerk die @Brian en ik voor ogen hebben, zijn zij zeker niet aangelijnd.

KORN


Ikzelf volg zo dadelijk met headlinernieuws! Daarna is @InsaniTiny weer aan zet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.493
4.918
Zei iemand headliner? Zei iemand vuurwerk? Na de aankondiging van Korn is deze absolute wereldster natuurlijk een, fantastisch geweldige, inkopper.

Want firework gaat er komen. Wil ze een andere meid kussen? Daar word je bij ons ook niet voor van het podium gehaald. Het wordt heet en ijskoud en deze vrijdagavond zal een ieder nog lang heugen.

Katy Perry


@InsaniTiny dus weer!
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken