Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.317
2.676
Niet mee eens het festival zal niet in België / Nederland plaatsvinden. Stond op Coachella laag op de poster. SZiget sub headliner voor Justin Bieber.

Daarnaast volgt er nog meer info over het festival. Don’t judge a book by its cover.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Niet mee eens het festival zal niet in België / Nederland plaatsvinden. Stond op Coachella laag op de poster. SZiget sub headliner voor Justin Bieber.

Daarnaast volgt er nog meer info over het festival. Don’t judge a book by its cover.
Het was geen aanval hoor, het viel gewoon op. Elton zal niet snel met een co-headliner optreden en in de meeste landen zal Stromae niet voor minder komen opdagen.

Benieuwd naar jullie volledige programma iig. ;)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.317
2.676
Het was geen aanval hoor, het viel gewoon op. Elton zal niet snel met een co-headliner optreden en in de meeste landen zal Stromae niet voor minder komen opdagen.

Benieuwd naar jullie volledige programma iig. ;)
Maar hij stond voor Bieber geprogrammeerd vorig jaar in Hongarije? Voor een ticket waar ik 280 euro heb betaald voor 6 dagen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Tja zo kan je natuurlijk ook je festival in de VS gaan houden. Namen die in Europa hoog staan, staan daar soms veel lager. Op deze manier gaat de opzet van het spel wel een beetje verloren
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
De eerste echte headliner op ons affiche zal nu aan jullie gepresenteerd worden. Naast eerder al Caroline Polacheck op de ene en Backstreet Boys op de andere dag geboekt te hebben, gaan we nu beuken.

All I've got, all I've got is insane

Slipknot



@RubenJS @Koekdoos
BB is een headliner. Evenals Stromae, @Nikfestilover. Ben trouwens van mening dat Depeche Mode en RATM overkill is. Dacht dat er wel een regel ergens, althans vroegere drafts toch was, dat er steeds een duidelijk onderscheid moet zijn tussen wie headliner is en wie niet. Aka, geen co-headline constructies.

Edit: zie regel 2.
 
  • Thinking
Waarderingen: Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
BB is een headliner. Evenals Stromae, @Nikfestilover. Ben trouwens van mening dat Depeche Mode en RATM overkill is. Dacht dat er wel een regel ergens, althans vroegere drafts toch was, dat er steeds een duidelijk onderscheid moet zijn tussen wie headliner is en wie niet. Aka, co-headline constructies werken niet.
Mocht altijd

Daarnaast zouden zowel DM als RATM op RW zeker een co-headliner krijgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
RATM en DP kruipt door het oog van de naald van kunnen imo. BB lijkt me in Benelux denk ik geen headliner maar dat is gevoelsmatig.

Stromae is sowieso wel een te grote naam om naast Elton te zetten imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
BB zie ik dan weer geen enkel groot (Benelux) festival headlinen eigenlijk. Die zie ik meer als afsluitende act op een tweede podium of hoogstens sub.
In 2022 nog in Ziggo als Sportpaleis. Dan ben je geen afsluiter op een tweede podium (ter referentie de Barnheads van RW waren Iggy Pop, Editors, Fred Again en Rosalía, bedoel) of een sub, maar cohead/headliner.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
552
1.309
Mocht altijd

Daarnaast zouden zowel DM als RATM op RW zeker een co-headliner krijgen
Van de andere kant zouden deze op 90% van de overige major festivals de enige headliner zijn. Mij maakt het persoonlijk niet veel uit maar we moeten wel 1 lijn trekken en dan valt de combinatie DM en RATM voor mij in hetzelfde straatje als BB en Slipknot en als Elton John en Stromae.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Blijkbaar. Maar dat is maar een deel van regel twee.
Ik heb deze ochtend nog gevraagd of er mensen op tegen waren en ik ze anders zou vervangen, toen geen antwoord en ondertussen zijn er veel namen uit die ik als vervanger zou hebben willen aangekondigd.
Heb daarnaast ook nog een edit gedaan, DM en RATM zouden op RW een coheadliner naast zich krijgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
In 2022 nog in Ziggo als Sportpaleis. Dan ben je geen afsluiter op een tweede podium (ter referentie de Barnheads van RW waren Iggy Pop, Editors, Fred Again en Rosalía, bedoel) of een sub, maar cohead/headliner.
Er zijn uitzonderingen. QOTSA waren afsluiter tweede podium Pinkpop en staan ook in Ziggo en Sportpaleis. In dat straatje zie ik BB ook wel wat.

Maar ik snap je punt absoluut. Lastige deze imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Er zijn uitzonderingen. QOTSA waren afsluiter tweede podium Pinkpop en staan ook in Ziggo en Sportpaleis. In dat straatje zie ik BB ook wel wat.

Maar ik snap je punt absoluut. Lastige deze imo.
En op RW co-headliner. Er hebben nog al grote namen op PP gestaan op Noord die op RW cohead waren. Afin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.317
2.676
Whatever ik haal Stromae weg. Ik heb geen zin in dit gezeur sorry.

Kan wel pas later vanavond met nieuwe naam komen. Zal de andere post verwijderen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Ik heb deze ochtend nog gevraagd of er mensen op tegen waren en ik ze anders zou vervangen, toen geen antwoord en ondertussen zijn er veel namen uit die ik als vervanger zou hebben willen aangekondigd.
Heb daarnaast ook nog een edit gedaan, DM en RATM zouden op RW een coheadliner naast zich krijgen.
Ik denk dat je die vraag gewoon beter richt aan @RubenJS ipv ze in de groep te gooien. Anders krijg je een wirwar aan antwoorden, zie vanmorgen. Ik mág het toch overkill vinden, maar als de rest/draft organisator vindt dat het mag, dan leg ik me daar bij neer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.600
7.260
En op RW co-headliner. Er hebben nog al grote namen op PP gestaan op Noord die op RW cohead waren. Afin.
BB is geboekt als in een QOTSA constructie op RW of PP. Moet kunnen, die zouden door beide festivals echt niet geboekt worden als absolute headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

nitotheno

Support act
29 jan 2018
941
826
Ik denk dat Elton John + Stromae ook een beetje overkill is, maar persoonlijk neem ik dat ook mee in mijn stem. Naast of de line up goed is, kijk ik ook of deze realistisch is en of de bands op logische plekken op de dag staan ingedeeld.

Misschien met z'n allen iets meer concepten gewoon laten lopen en kijken waar het naar toe gaat, dan kan je aan het eind altijd nog met je stem bepalen wat volgens jou klopt of niet :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.682
5.173
Ik denk dat Elton John + Stromae ook een beetje overkill is, maar persoonlijk neem ik dat ook mee in mijn stem. Naast of de line up goed is, kijk ik ook of deze realistisch is en of de bands op logische plekken op de dag staan ingedeeld.

Misschien met z'n allen iets meer concepten gewoon laten lopen en kijken waar het naar toe gaat, dan kan je aan het eind altijd nog met je stem bepalen wat volgens jou klopt of niet :)

Amen! We doen dit voor de leuk, hou het leuk voor jezelf en stem vervolgens op de festivals die jezelf het leukst vindt.

Laten we weer verder gaan. Even bedenken of ik Radiohead en David Bowie in een co-constructie kan gieten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken