Festileaks Festival Draft IV: European Edition

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.308
13.733
Zat te twijfelen om deze nu al te doen, maar waarom ook niet? De organisatie wilde deze Duitser eigenlijk eerst in Paradiso zien en dan pas boeken, maar dat is er helaas niet van gekomen wegens welbekende omstandigheden. Met Graz heeft deze bijna-veertiger dit jaar een heerlijk album uitgebracht, waar je zo bij wegdroomt. Het neoklassieke genie Nils Frahm!

@Joslittel @Oasiss
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Zat te twijfelen om deze nu al te doen, maar waarom ook niet? De organisatie wilde deze Duitser eigenlijk eerst in Paradiso zien en dan pas boeken, maar dat is er helaas niet van gekomen wegens welbekende omstandigheden. Met Graz heeft deze bijna-veertiger dit jaar een heerlijk album uitgebracht, waar je zo bij wegdroomt. Het neoklassieke genie Nils Frahm!

@Joslittel @Oasiss
Bah. Grijp je net voor mijn neus weg
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Ik ga er gewoon een metalen favorietje in gooien. Het podium The Pit kan nog wat opvulling gebruiken en daar geen deze grondleggers van de melodieuze deathmetal (ofwel Götenburg sound) zeker voor zorgen. Een van de favoriete genres van de organisatie en de eerste band in dit genre die we boeken. Ongeveer een decennium geleden was deze band op weg naar headliner status maar de laatste tijd lijken ze genoegen te nemen met minder. Maar waar ze ook spelen gaat het dak eraf met een repertoire vol klassiekers maar ook enkele sterke nummers van de laatste albums zoals het heerlijke I Am Above van het clipje hieronder. In Flames komt erbij op de zondag!


Dit nummer blijft mijn absolute favoriet. Gewoon als opener van de set op RAR, verdomme. Kippenvel bij de springende massa!

@Oasiss
@Brian
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
En prompt vergeet ik te meiden dat ze op de vrijdag te zien zijn op ons tweede podium
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
Even een korte aankondiging, omdat we het spel niet langer willen ophouden dan nodig.

Als trotse Leuvenaar kunnen we niet anders dan onze Leuvense trots Selah Sue als eerste Belgische act voor Cabin In The Woods aan te kondigen. Ooit ontdekt op een Free Podium in Het Depot door Milow, maar haar "leermeester" al vroeg voorbijgestoken qua populariteit, en ze komt bewijzen waarom op onze weide.


@Timmetje
@Yannick
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.539
7.529
En voor de tussenstand, sprak de tevreden festivalorganisator, Timpop tot dusver:

Christine and the Queens - FKA Twigs - Nightwish
Damon Albarn - Doe Maar - Belle & Sebastian - Lily Allen
Kae Tempest - Spinvis - Rex Orange County -
Eefje de Visser - Nouvelle Vague
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Eén van de beste platen van het jaar afgelopen jaar toch wel dat Inner Song.

33iTdGl.jpg


Kelly Lee Owens.

@bas2204 > @theblackmadness
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
648
349
De vrijdag wordt verder versterkt door een Franse multi-instrumentalist die in zijn eentje zal zorgen voor een mooie show. Hij is bovendien een bewezen combinatie met de eerder al aangekondigde Tom Misch. We zijn trots om French Kiwi Juice, ofwel FKJ aan te kondigen!


@theblackmadness en @Paddy
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.154
5.547
We spraken al over mooie spots op de main stage, die nog opgevuld moesten worden. De volgende band was een van (don´t judge ;)) mijn favorieten met hun eerder werk, maar kwamen daarna met amo. (Op zich was dat goed, maar niet wat ik hoopte.) Hun nieuwe album is ook zeer sterk. Er wacht een sterke show op jullie, gebracht door Bring Me The Horizon.
Drop 1 (2).jpg
@Paddy
@mattman
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
En voor de tussenstand, sprak de tevreden festivalorganisator, Timpop tot dusver:

Christine and the Queens - FKA Twigs - Nightwish
Damon Albarn - Doe Maar - Belle & Sebastian - Lily Allen
Kae Tempest - Spinvis - Rex Orange County -
Eefje de Visser - Nouvelle Vague
Doe Maar is je derde headliner naast Christine en Nightwish, gekozen is gekozen.
 
  • Haha
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.308
13.733
We spraken al over mooie spots op de main stage, die nog opgevuld moesten worden. De volgende band was een van (don´t judge ;)) mijn favorieten met hun eerder werk, maar kwamen daarna met amo. (Op zich was dat goed, maar niet wat ik hoopte.) Hun nieuwe album is ook zeer sterk. Er wacht een sterke show op jullie, gebracht door Bring Me The Horizon.
Bekijk bijlage 91
@Paddy
@mattman
Wist wel dat ze eruit zouden gaan, maar ja, wanneer is altijd de grote vraag. Wilde ze zelf ook als volgende keuze nemen. Jammerdebammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken