Festileaks Draft XX: De Presentaties!

Al 2 tickets, waaronder een combi, van mij die eruit liggen.

Had Glastonbury van Yannick ook wat hoger verwacht, net als FloFest eigenlijk.

Mijn tickets zitten er nog allemaal in, maar er staan een paar namen in die bij mij net buiten de top 6 vielen en die ik ook zeker in de top 10 had verwacht 😲

Ik wil @Yannick nog wel de strikt subjectieve award voor mooiste poster toekennen!

• Geweldig
Waarderingen: Yannick
Mijn eerste dagticket was voor de zaterdag @Yannick. Qua aankleding uiteraard weer tip en top, maar qua keuzes voor de acts wisten drie festivals mij meer te trekken.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
16. @MadMandra27 - MadMandra Meeting (5 punten; 2 dagtickets)

Ja, helaas MadMandra, je komt toch weer eerder dan je had gehoopt... Maar niet direct bij de eerste update! Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat vooral de uitvoering van de thema's "Fuck het Westen" en "Your parents would hate this" de doorslag hebben gegeven voor dat ene weekendticket. Daarnaast zijn er voor zowel de zaterdag als zondag een dagticket verkocht.

15. @BeWario - FloFest (6 punten; 6 dagtickets)

Kort daarboven vinden we BeWario terug met FloFest. Een goed uitgevoerd festival dat vermoedelijk een stuk hoger was geëindigd als er meer combitickets gekocht mochten worden, want maarliefst alle punten zijn gehaald door dagtickets. Vooral de zaterdag deed het erg goed. Je zou kunnen denken dat dat komt door namen als Tame Impala, The National, Joey Valence & Brae en het gehele vogelpodium (ganzen, altijd goed), maar we weten allemaal dat dit puur komt door de boeking van Frans Bauer.

14. @JK79 - Pentafest (9 punten; 6 dagtickets)

Voor JK een vergelijkbaar verhaal als bij BeWario, alleen dan met één weekendticket erbij. Zo zie je dat deze draft (en vermoedelijk drafts op basis van geluk bij een loting) wel degelijk rekening houden met goede boekingen binnen het thema. Al heeft de boeking van K3 hier geen enkel dagticket opgeleverd... Misschien een keuze van onze forumgenoten om gewoon een andere dag te stemmen maar stiekem eigenlijk gewoon K3 te willen zien?

13. @Yannick - Glastonbury Festival 2027 (10 punten; 4 dagtickets)

Voor het eerst in lange tijd heeft Yannick een lage eindklassering gescoord. Met een eigen interpretatie voor de aankomende Glastonbury editie zijn er nog wel 2 dagtickets verkocht voor de onder andere de secret set van Florence, maar The Killers tijdens het Legends slot op zondag was een minder groot succes: geen dagtickets. De zaterdag was dan wel weer goed voor twee dagtickets erbij. We gaan het zien in 2027 hoeveel er van deze lineup correct blijkt te zijn, misschien wel een nieuw orakel op het forum erbij?
Ik sta samen met 3 van mijn ticket-festivals, dus ik klaag niet! Wel jammer dat het me precies nooit lukt om volledig uit te verkopen. Wil niet zeggen dat we het niet nog eens proberen en bedankt aan alle personen die een ticket gescoord hebben 🙏

• Leuk
Waarderingen: BeWario en JK79
Even wat feedback proberen krijgen: wat mist er in mijn festival(s) waardoor ik telkens laag eindig? De foute namen? Foute genres? Teveel een mix? Namen op onrealistische plekken in de line-up? Aankondigingen te saai? Visuals niet sterk genoeg? Te slechte programmatie qua spoorboekjes?

Laat me graag weten, dan gaan we hiermee aan de slag voor de volgende deelname ☺️

Even wat feedback proberen krijgen: wat mist er in mijn festival(s) waardoor ik telkens laag eindig? De foute namen? Foute genres? Teveel een mix? Namen op onrealistische plekken in de line-up? Aankondigingen te saai? Visuals niet sterk genoeg? Te slechte programmatie qua spoorboekjes?

Laat me graag weten, dan gaan we hiermee aan de slag voor de volgende deelname ☺️
ik vrees dat je gewoon wat pech hebt gehad, voor deze draft had ik gewoon erg weinig met de acts die je hebt geboekt, al was ik toch aan het twijfelen om een dagticketje te kopen omwille van hoe goed je de themas hebt gematcht + alle visuals.

In the end wisten andere festivals me net iets meer te overtuigen omwille van het totaal paketje, (linep + themas + festival concept + de rest)

ik vrees dat je gewoon wat pech hebt gehad, voor deze draft had ik gewoon erg weinig met de acts die je hebt geboekt, al was ik toch aan het twijfelen om een dagticketje te kopen omwille van hoe goed je de themas hebt gematcht + alle visuals.

In the end wisten andere festivals me net iets meer te overtuigen omwille van het totaal paketje, (linep + themas + festival concept + de rest)
Ja, same.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Deze draft is net wat anders dan normaal, maar je hebt vaak gewoon veel kans om hoog te eindigen als je ofwel volledig indie gaat ofwel volledig metal gaat (en dan niet mijn hoekje van metal).

Ik meen me te herinneren dat ik bij een eerdere net geen ticket had genomen door de clashes in de clashfinder. Volgens mij steekt ie (voor mij) nu beter in elkaar dan eerst, maar rond de tijd van de de subheadliner zou ik het zelf anders invullen. Als je nu bijvoorbeeld kiest voor Tyler of MacDeMarco, moet je daarvoor 3 anderen doorstrepen.

Vond de invulling van de thema's dik in orde en zeker omdat het geen gemakkelijke was. Heb ook een dagticket aangeschaft! Voor een heel weekend waren er voor mij toch een aantal waarbij de creatieve invulling net wat beter waren.
Die zitten er ook allemaal nog in dus ben daarin niet de enige 🤪

Draftidee: iedereen moet een indie- en metalloze line-up maken.

Mijn volgende idee was eigenlijk om in de exclusieve rondes alleen maar acts toe te laten die voor 18:00 klaar zijn met spelen, waardoor iedereen alle grote namen in de vrije keuze moet kiezen:
- wie boekt de sterkste exclusieve undercard?
- wie heeft de uniekste bovenkant en springt er daarmee echt bovenuit?

Jij hebt Linkin Park? Dat is pech, vijf anderen hebben óók Linkin Park...

Mijn volgende idee was eigenlijk om in de exclusieve rondes alleen maar acts toe te laten die voor 18:00 klaar zijn met spelen, waardoor iedereen alle grote namen in de vrije keuze moet kiezen:

Tof idee!

En hier leeft nog steeds de ABC draft idee, anders dan de vorige keer.

Een dag met een A headliner (laatste 5 jaar op Coachella, Glasto, Primavera, GMM, RW..)
Een dag met een B headliner (Pinkpop, haha sorry, DTRH, weet ik veel)
Een dag met een C headliner (alle kleinere)

A, B of C te bepalen bij capaciteit zou ik dan zeggen. Hoort PP toch vast wel bij A ;)

• Leuk
Waarderingen: AngieH

Ah, die zou ik dan overslaan. Lol zit voor mij ook echt wel in het wegkapen van headliners en grote namen. In dit concept eindigt iedereen met Radiohead.

Users who are viewing this thread