Tsja. Het is wel een trend, want bij draft X mocht ik iets gaan bedenken rondom Calvin Harris als headliner (voor 2010 best cool, daarna een stuk minder) en draft XVII vormde mijn kennismaking met de persoon Niels Destadsbader. Ik mocht wel in mijn zak steken dat Chat mij de GOAT vindt, maar vrees dat deze editie daar afbreuk aan gaat doen. Met thema 1, 4, 5 en 6 was prima tot een samenhangend festival te komen, maar 2 en 3 zorgen voor een schizofrene ervaring. Dit maakt dat This Must Be The Place deze keer
This Must Be A Weirder Place is: een festival waar je stadionacts als AC/DC en Bruce Springsteen & The E-Street Band, Prince wonderwijl weer in leven is, type TMBTP acts als Black Country, New Road en American Football kunt zien, maar tegelijkertijd ook de kans krijgt om acts die zien alleen in 2004 cool waren. Naast mijn exclusieve keuzes, heb ik de volgende 39 acts nog aan mijn affiche toegevoegd:
Abel, Anneke van Giersbergen, Bartees Strange, Bjorn van der Doelen, Brainpower, Cee-Lo Green, Cherry Glazer, ch!pz, Daniel Romano’s Outfit, De Toegift, DJ Tiësto, Dropkick Murphys, Elle King, Femme Fugazi, Frans Pollux & Lex Uiting + Metropole Orkest, Fresku, George Thorogood & The Destroyers, Gigi d’Agostino, Guus Meeuwis, I Am Oak, Interpol, Jacqueline Govaert, Jody Bernal, Johan, Ke$ha, La Fuente, Lady A, Las Ketchup, Library Card, Mandy, Indiana, Motionless In White, Nap Eyes, Radar Men From The Moon, Rondé, Shaboozey, Snoop Dogg, Sowt, Tangerine Dream en The Big Pink.
Dit alles heeft geleid tot het volgende
blokkenschema. Mijn poster volgt dit weekend nog, daar heb ik nu geen puf meer voor om die in elkaar te steken. Dank aan
@Koekdoos en
@Brian voor de organisatie.