Down the Rabbit Hole 2027

Ik gok dat Bonobo (als hij met live band komt) komend jaar op een vergelijkbare plek staat als dat Beirut afgelopen editie stond. Zit naar mijn idee wel een beetje in het zelfde straatje en is volgens mij ook wel redelijk de zelfde grote qua naam.
Dat idee heb ik echt totaal niet, Bonobo is vele malen dansbaarder en trekt juist een EDM gefocust publiek (kijk ook naar zijn DJ sets). Ik zat meer te denken aan de laatste Teddy spot die altijd wordt gegeven aan elektronische acts zoals Overmono of Tomora. De plek van Apparat zou ook nog kunnen. Zie onderstaande registratie.

Dat idee heb ik echt totaal niet, Bonobo is vele malen dansbaarder en trekt juist een EDM gefocust publiek (kijk ook naar zijn DJ sets). Ik zat meer te denken aan de laatste Teddy spot die altijd wordt gegeven aan elektronische acts zoals Overmono of Tomora. De plek van Apparat zou ook nog kunnen. Zie onderstaande registratie.

Ja als DJ set is het wel echt hard en dansbaar hoor, maar ik kan mij herinneren dat ik op LL (in 2018?) hem met band midden op de dag in de alpha heb gezien en dat dit een vrij rustig optreden was. Dit kan misschien ook wel gelegen hebben aan mijn energielevel destijds, iets met weinig slaap en harde techno de avond daarvoor enzo😅

• Haha
Waarderingen: jaigalaar
Sticks was inderdaad echt een teleurstelling en dat zeg ik ook als groot fan.

Colin Benders inderdaad tof, al zou ik hem vooral gewoon een keer een 3 uur durende set in de nacht willen zien doen. Dat zou de nachten op DTRH een stuk interessanter maken.

Ik heb nog weinig namen voorbij zien komen waar ik echt enthousiast van wordt. Ben toch wel erg benieuwd wat ze uit de hoge hoed gaan toveren. Kan me haast niet voorstellen dat Fontaines niet op BKS staat. Sam Fender die zn show wellicht nog een keer gaat inhalen, of The Strokes? Phoebe Bridgers zie ik nog wel gebeuren, maar word daar niet razend enthousiast van. In de midcard verwacht ik James Blake en Bonobo eigenlijk wel. Beiden zijn denk ik net niet headliner materiaal, alhoewel Bonobo wel met volledige live band gaat touren wat het dan weer best vet maakt.
Een 3 uur set van Colin is wel pittig hoor. Begin dit jaar naar een paar uur durende techno live set geweest en hoewel vet, was het ook wel heel rauw en grauw. Denk voor de gemiddelde DTRH bezoeker te rauw, iig niet om een TW mee af te sluiten. Setje in de Rex zou wel passen.

Verwachten jullie dat Dtrh wat grotere namen gaat proberen te krijgen? Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de insteek van de afgelopen jaren en de concurrentie. Qua sfeer en terrein vind ik Dtrh de mooiste maar qua line-up was het me afgelopen jaar echt veel te karig en ben ik afgehaakt. Stiekem hoop ik dat de teleurstellende kaartverkoop leidt tot een upgrade van de line-up.

Verwachten jullie dat Dtrh wat grotere namen gaat proberen te krijgen? Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de insteek van de afgelopen jaren en de concurrentie. Qua sfeer en terrein vind ik Dtrh de mooiste maar qua line-up was het me afgelopen jaar echt veel te karig en ben ik afgehaakt. Stiekem hoop ik dat de teleurstellende kaartverkoop leidt tot een upgrade van de line-up.
Als je garantie wil op grote namen moet je naar Pinkpop gaan. Bovendien, met the XX, Florence and the machine, Fred Again, Sam Fender, Massive Attack, Gorillaz en Stromae heeft dtrh de afgelopen paar jaar toch aardig wat grote namen weten te strikken voor de bovenkant van het affiche. Misschien is het je smaak niet maar dat is een andere discussie.

Als je garantie wil op grote namen moet je naar Pinkpop gaan. Bovendien, met the XX, Florence and the machine, Fred Again, Sam Fender, Massive Attack, Gorillaz en Stromae heeft dtrh de afgelopen paar jaar toch aardig wat grote namen weten te strikken voor de bovenkant van het affiche. Misschien is het je smaak niet maar dat is een andere discussie.
Het gaat me nog niet eens zozeer om de headliners maar dat wat eronder zit. Heb me daarin niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Die mega headliners boeien me juist niet. Ik vind de line-up in de breedte best wel karig, eigenlijk altijd al. Niet dat ik dan geen leuke nieuwe dingen ontdek, maar toch maar zelden een ‘wauw’ gevoel.

Mag ik The Avalanches ook nomineren? Komende maand nieuw album, zou wel heel tof zijn die een keer live te zien.

Het gaat me nog niet eens zozeer om de headliners maar dat wat eronder zit. Heb me daarin niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Die mega headliners boeien me juist niet. Ik vind de line-up in de breedte best wel karig, eigenlijk altijd al. Niet dat ik dan geen leuke nieuwe dingen ontdek, maar toch maar zelden een ‘wauw’ gevoel.
Ik denk niet dat dit enorm gaat veranderen. Natuurlijk is het het ene jaar wat meer in je straatje dan het andere jaar. Maar als je dat toch zoekt dan zou Lowlands misschien beter passend zijn voor je?

Ik zie dat King of Leon ook met een nieuw album komt dit jaar. Ik vind het zelf niet zo'n boeiende act, maar het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ze op DTRH staan komend jaar. Wat denken jullie?

Tegenwoordig vind ik Kings of Leon bijna meer een Bospop act
Nu Bospop wat meer 00's boekt zeker. Past best goed in deze line-up bijvoorbeeld:
1789371964653.png

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Moeilijk om ze echt te plaatsen, omdat hun laatste zaalshow alweer zo lang geleden is. Maar vind ze in ieder geval niet gelijk op dtrh passen.

Ik dacht dat ze misschien op de plaats van Empire of the sun zouden kunnen, maar als ik de poster van Bospop hier boven zie, dan denk ik dat ze daar beter tussen passen.

Users who are viewing this thread