Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Ik was erbij in een afgeladen Paradiso en live was het megasterk, maar headliner DTRH lijkt mij voor beide partijen niet wenselijk. Een plek à la Wet Leg of Bloc Party afgelopen jaar lijkt me dan logischer.

Sub of BKS klinkt voor mij gevoelsmatiger nog logischer voor die band (namelijk iets ouder publiek?)

• Leuk
Waarderingen: Joris
Gok dat DTRH ook wel heeft gekeken naar de kaartverkoop van Olivia Dean vandaag. Eventueel (sub)headliner, toch? Haar show in de Teddy destijds was echt geweldig, dus zou haar graag terugzien.

• Leuk
Waarderingen: olifantengras
Als ze haar boeken en het aandurven om Sam Fender weer als headliner neer te zetten kunnen ze Rein Me In nog samen doen als ze dan beiden op het terrein rondhangen. Little Simz er nog bij als (sub)headliner en er staat een heerlijk UK trio dat qua stijl en status erg goed past bij DTRH.

Had echt niet verwacht dat zij twee Ziggoshows zo makkelijk zou verkopen.

Er zijn ook geruchten dat Arctic Monkeys weer bezig is met nieuw werk. Zou, zeker ook gezien de nieuwe weg waar ze in zijn geslagen, perfect bij DTRH passen. Als je er een "goedkopere" headliner bij zet, dan lijkt dit ook nog wel betaalbaar.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en gguuss
Er zijn ook geruchten dat Arctic Monkeys weer bezig is met nieuw werk. Zou, zeker ook gezien de nieuwe weg waar ze in zijn geslagen, perfect bij DTRH passen. Als je er een "goedkopere" headliner bij zet, dan lijkt dit ook nog wel betaalbaar.
Zou het geweldig vinden, maar ergens voelt AM als een maatje te groot voor dtrh gezien de headliners die ze normaliter boeken.

Fan van de muziek, maar elke keer dat ik ze zie op een festival is het een saaie bende. Van mij hoeft het niet, zou zonde zijn van de plek

Fan van de muziek, maar elke keer dat ik ze zie op een festival is het een saaie bende. Van mij hoeft het niet, zou zonde zijn van de plek
Is het zo erg? Ik heb (maar, misschien wel heel erg gebaseerd op vooroordelen) dat je bij Arctic Monkeys een beetje de kans hebt om ze óf op een festival te zien waar mensen de nieuwere albums moeilijk trekken, óf bij een zaalshow waar je tussen gillende fangirls staat. Dan klinkt die eerste wat aantrekkelijker, maar goed, ik merk nu wel hoe kort door de bocht mijn verwachtingen zijn :-p

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Is het zo erg? Ik heb (maar, misschien wel heel erg gebaseerd op vooroordelen) dat je bij Arctic Monkeys een beetje de kans hebt om ze óf op een festival te zien waar mensen de nieuwere albums moeilijk trekken, óf bij een zaalshow waar je tussen gillende fangirls staat. Dan klinkt die eerste wat aantrekkelijker, maar goed, ik merk nu wel hoe kort door de bocht mijn verwachtingen zijn :-p
Ja ik zeg expres op een festival omdat ik geen zaalshow van de heb gezien, maar klaarblijkelijk waren die Ziggo shows dus wel goed

Met Arctic Monkeys is het een kwestie van geluk hebben welke Alex Turner je krijgt. Maar 9/10 keer is het de saaie / wannabe crooner versie. Sinds de nieuwere albums worden ook de oude klassiekers over het algemeen ook een stuk trager gespeeld. Dat helpt ook niet mee.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Martijn76
Er staan veel zure wannabe-fans in de weide die alleen maar kunnen klagen over de ingeslagen koers van The Car en TBH&C (een meesterwerk) en geen waardering hebben dat een band niet eeuwig blijft hangen in de eerste twee albums.

Nu denk ik trouwens wel dat de Lowlands-bezoekers pech hadden in 2022, want toen ik ze zag in Parijs twee weken later speelden ze allerlei nieuwe nummers en oudjes als From the Ritz to the Rubble (met het gaspedaal ingetrapt). Geweldig concert.

Er staan veel zure wannabe-fans in de weide die alleen maar kunnen klagen over de ingeslagen koers van The Car en TBH&C (een meesterwerk) en geen waardering hebben dat een band niet eeuwig blijft hangen in de eerste twee albums.

Nu denk ik trouwens wel dat de Lowlands-bezoekers pech hadden in 2022, want toen ik ze zag in Parijs twee weken later speelden ze allerlei nieuwe nummers en oudjes als From the Ritz to the Rubble (met het gaspedaal ingetrapt). Geweldig concert.
Het probleem is dat de meeste mensen op een festival een knallende headliner willen na een hele dag muziek/drank/feesten. Speelt een band dan alles net een tandje rustiger, dan kan dat vies tegenvallen.
Doen ze dit in de zaal (waar er hooguit een voorprogramma is), dan zal dat een stuk beter overkomen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar
1757484352665.png

Zou zelf Blink-182, the Goo Goo Dolls en The Fray toch graag nog een keer zien. Namen passen waarschijnlijk niet bij DTRH maar hopen mag altijd. :) Bowling for Soup heb ik ook met enige regelmaat geluisterd. Die Amerikaanse garage punk/rock blijf ik toch een zwak voor hebben.

Zou 21 Pilots ook een headliner voor DTRH kunnen zijn? Of is dat echt een mismatch?

Users who are viewing this thread