Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Mijn gedroomde headliner om een keer te zien zou Moby zijn. In 2024 een mini EU tour waarin hij NL oversloeg. Dit jaar weer eens een optreden op een festival in Amerika. Maar acht kans helaas heel klein😅

Paul Kalkbrenner komt ook met een nieuw album dus die verwacht ik komend jaar ook wel weer ergens op DTRH of LL.

• Leuk
Waarderingen: CVS en Mimi
Na jaren lurken hier toch maar eens een account aangemaakt. Wil ook graag even een voorspelling/wensenlijstje aandragen. ik weet van niemand of ze (gaan) touren, dus vooral een wensenlijstje ;)

Zoals iemand hierboven al zei is inderdaad Moby de absolute droomheadliner voor DTRH, tijdens zijn 2024 tour gezien in Dusseldorf, magische show.

- Jorja Smith: (sub) headliner?
- Fatboy Slim
- Chase & Status: waarom word er zo weinig DnB geboekt op DTRH? Ik ben van mening dat dit best goed zou werken.
- John Maus (binnenkort nieuw werk!)
- The Blaze, fantastische show in 2023, altijd welkom wat mij betreft.
- The Murder Capital
- Zwangere Guy (Stikstof mag ook)
- Empire of the Sun (raar dat die er nog nooit gestaan hebben eigenlijk)

Ik nomineer ZWARTEWATER en Bob uit Zuid voor een plekje in de Holding

Inderdaad, ondanks dat het massaal is (wat je weet met een dergelijk bezoekersaantal) vond ik het bij de podia en op de looproutes door die aanpassingen heel goed te doen. Met name de route langs het meer van de nieuwe Teddy naar de Hotot, met daar tussenin de Fuzzy Lop. Geen idee of je al eens op DTRH bent geweest en het terrein enigszins kent, maar die eerste twee waren dit jaar als het ware de uithoeken van het terrein (de twee grootste podia, Fuzzy de derde). Als je dus vooral veel optredens wil zien op die podia, wat voor mij in ieder geval gold, kon je echt heel goed tussen die drie pendelen. Ook in de nachten viel de drukte reuze mee: wel vol, maar lang geen sardientjes taferelen.

Enige waar ik wel echt drukte heb ervaren is in het 'beboste gedeelte' van het terrein, dat voelt wat minder magisch daardoor ook. Bijvoorbeeld bij het zoeken van eten op zaterdag rond een uur of 17:00 (niet gek ook natuurlijk, andere dagen meer tactische kramen en tijdstippen gekozen). Daar zitten nu eenmaal veel foodtrucks en de kleinere podia/randprogrammering, wat weer nauwelijks op die strook aan het meer zit.

Af en toe bij de wc ook wel redelijke rijen, maar die liepen wel relatief snel door vond ik. Al heb ik me daar als man mogelijk minder aan gestoord omdat ik daar slechts enkele keren per dag voor hoefde te wachten en verder van de urinoirs gebruik heb gemaakt (die naast elk podium staan).

Hoe kijkt men naar het nieuwe bezoekersaantal? Was dit te doen?
Ik vond het heel goed te doen. Sinds de toenemende drukte vanaf 2018, heb ik van de edities dat ik ben geweest (2018, 2019, 2022, 2025) dit jaar daar het minst last van gehad. Het verder uit elkaar zetten van de Hotot en Teddy Wider heeft daar goed bij geholpen.

Bij de ingang naar het festivalterrein was het soms wat druk, vooral later op de dag, dat kon soms wel 10 a 20 minuutjes duren. Met een drankje in de handen voor mij geen probleem.

Voor de rest is het ook een beetje common sense. Probeer je drankje niet meteen na een optreden te halen als het hele publiek ook gaat. Probeer te eten als het niet te druk is. Ik heb daar nauwelijks op gelet (wellicht onbewust) en toch weinig rijen gehad bij de bars en food stands.

Hopelijk boeken ze Mk.gee in 2026, dat was zo'n weergaloos optreden op Lowlands.
Pfoeh dat zou een artiest zijn waarbij ik niet rouwig zou zijn als hij in de Mojo carrousel eindigt ja. Maar een AFAS voelt mij eigenlijk logischer op dit punt mits er nieuwe muziek komt

Hoe kijkt men naar het nieuwe bezoekersaantal? Was dit te doen?
Ja, het was stukken beter mbt de drukte van de jaren ervoor. Ik was dit jaar ook voor het eerst op BKS, dat was heerlijk rustig, erg fijn, was daardoor een beetje huiverig voor DTRH. Maar het viel door de nieuwe indeling erg mee!
Er waren geloof ik weer iets (een paar duizend) meer mensen dan de jaren ervoor, maar gevoelsmatig een stuk minder druk.

Nadeel was dan wel weer dat het een heel eind lopen was van Hotot naar de Teddy, waardoor je soms noodgedwongen een gedeelte van een act miste.

Na het succes van The Maccabees op APE festival, kunnen we hen wel verwachten als headliner op DTRH? Meerdere malen heb ik gezien dat de (verassende) headliner van daar, zijn doortocht maakt op het vaste land. Beste voorbeeld is Paolo Nutini.

Na het succes van The Maccabees op APE festival, kunnen we hen wel verwachten als headliner op DTRH? Meerdere malen heb ik gezien dat de (verassende) headliner van daar, zijn doortocht maakt op het vaste land. Beste voorbeeld is Paolo Nutini.
Die gaan buiten de UK geen headliner zijn

Dat dacht ik ook van Paolo. Misschien wat te hoog als headliner hoor, maar ziet er wel naar uit dat ze hoge ogen gooien.
Paolo heeft hier nog wel enig recht van spreken met een top 100 klassering in de Top 2000 en een paar semi/reclame hitjes. Volgensmij heeft The Maccabees echt maar een paar mini-indie hitjes als bewijslast hier. Maar ze kunnen altijd verrassen!

• Leuk
Waarderingen: Pompompidom
The Maccabees als headliner op DTRH zou extreem teleurstellend zijn voor een festival van deze grootte. Ik kan het me oprecht niet voorstellen. Ook niet als verrassing.

The Maccabees als headliner op DTRH zou extreem teleurstellend zijn voor een festival van deze grootte. Ik kan het me oprecht niet voorstellen. Ook niet als verrassing.
Hebben dit jaar ook 'maar' in Paradiso gestaan, dus zal voorlopig ook geen sprake van zijn.

Users who are viewing this thread