Tijdens en na het festival een vrij uitgebreid verslag gemaakt voor een vriendin die helaas niet mee kon.
TLDR:
Geweldig weekend weer. Af en toe wat (te) druk en de regen op zondag middag was wel een klein beetje een mood kill, maar al met al echt fantastisch gehad met heel veel acts die me positief hebben verrast. Vandaar de vele honorable mentions.
Top 5:
1.
FKA Twigs nog nooit zoiets goeds gezien op een festival, misschien zelfs wel ooit.
2.
Bloc Party als van ouds geweldig. Werd ook even overrompeld door de euforie en kon m'n tranen niet in bedwang houden.
3.
S10 (Hotot & Bossa Nova) met zulke turbulente weken achter de rug, zo'n show neerzetten? Niet normaal.
4.
Amyl & the Sniffers op een afstandje heerlijk zitten kijken naar een close to perfecte set.
5.
Nothing but thieves de headliner die niet had moeten zijn, maar wat vulden ze het heerlijk in.
Honorable mentions: Min Taka, JPEGMAFIA, SMIB, Wunderhorse, Royel Otis, Zaho de Sagazan, Ichiko Aoba
Het verslag:
DTRH 2025 VRIJDAG
Min Taka - Bossa Nova

Alleen een kleine glimpse kunnen opvangen van de meid. Bossa Nova stond zo vol, dat we besloten achter de theater stages te zitten, met een spebi van het bierlokaal. Wat een heerlijk begin. Het klonk echt heel goed. Fijne singer songwriter die af en toe ook best hard kon jammen. Heel warm, maar in de schaduw goed te doen.
S10 - Hotot

Wat een vrouw. Zo kort na het overlijden van je broer zo'n set neerzetten. Nam na 3 nummers de tijd om een stuk voor te lezen wat ze van te voren had voorbereid, en begon te huilen tijdens. Zij en ik allebei. Heel mooi gesproken, veel nieuwe album, afsluiten met Froukje en bangers. Hoogtepunt van dag 1.
Chloe Qisha - Fuzzy Lop

&half
Geinige popmuziek, maar niet super spannend. Credits wel naar de energie die zij en de band erin stopten, maar het had ook wel wat cringe/american vibes.
JPEGMAFIA - Teddy Widder

Na wat eten en drinken wilde ik door naar de hotot voor Ezra Collective, maar de wc rijen zorgde ervoor dat ik het allemaal niet zou redden. Dan maar gelijk goede plekken zoeken voor Jpeg. Vlak voor de geluidstafel, maar niet te ver naar voor, want te warm voor moshpits. Had al snel door dat hij ook met band ging spelen; werd ik enthousiast van. Hele sterke set van Jpeg met enorm veel energie. Af en toe zelfs Rage against the machine-like. Kakte wel wat in tegen het einde van de set (lees: ik kakte in). Al met al, top optreden wel.
Amyl & the Sniffers - Hotot

&half
Daarna gauw door naar Amyl & the Sniffers. Wat een power, wat een energie! Klonk enorm goed. Van een afstandje zitten kijken, op de heuvel. Goed genieten in het gras zittende, van de keiharde muziek en geweldige charisma van de frontvrouw. Veel politieke berichtgeving ook, allemaal super!
S10 - Bossa Nova

Ruim van te voren richting de Bossa Nova gegaan, om een goed plekje te bemachtigen voor iets wat op voorhand toch wel een magische show zou moeten zijn. S10, in deze situatie, op zo'n podium. En dat werd het ook. Een verkorte versie van haar theatershow Groeipijn werd gepresenteerd, en wat was het goed. Opende met "de straten versieren met bloemen" en kwam na afgaan toch terug gerend om "parijs" nog te doen, als toegift.
Maribou State - Teddy Widder

Daarna door naar de Teddy Widder, voor Maribou State. Ze waren al bezig toen ik aankwam. Klonk erg goed, maar ik was zelf aardig moe. Daarnaast vond ik het van een afstandje ook allemaal vrij "veilig" en een beetje saai klinken. Voorin leek het wel een geweldig feest te zijn. Al met al; prima show, maar helaas stond ik wat te ver.
SMIB - Fuzzy Lop

Daarna was het tijd voor de bims. Oh nee, SMIB. Ray fuego & co gooide vanaf seconde 1 enorm veel energie in de set. Het publiek leek in het begin ietsje moeite met de muziek, maar de energie die ze erin stopte, kregen ze uiteindelijk keihard terug. Harde beats, harde bars. Lekker hoor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DTRH 2025 ZATERDAG
Wunderhorse - Teddy Widder

Begon de dag vandaag wat later; de nacht viel wat zwaarder dan verwacht. Rond half 3 richting de Teddy en aangeschoven bij Wunderhorse. Vond het enigzins jammer dat ik pas halverwege de set aankwam, want het klonk heel lekker. Goed begin van de dag.
Royel Otis - Hotot

Daarna op naar de main voor Royel Otis. Het was warm, maar het zonnetje wilde maar niet doorkomen. Dus dat gingen we manifesteren door een Despo te bestellen en lekker in het gras te zitten. Vanaf het heuveltje heerlijk zitten genieten, uiteindelijk ook met een hele groep van onze campingmensen. Inclusief Linger en Murder on the dancefloor covers, erg leuke set.
Wet Leg - Hotot

Na Royel rustig aan gedaan en even gaan chillen bij de tent. Eenmaal terug, op naar Wet Leg. Leuke set, veel herkenning van het oude album, maar niet super bijzonder. Die hele rebranding van hun naar seks iconen is ook wel een beetje apart
Zaho de Sagazan - Teddy Widder

Daarna door naar Zaho, een franse songwriter, die veel electronische invloeden gebruikt. Toen ik aankwam was ik niet zo onder de indruk, maar op een gegeven moment speelde ze een nummer, alleen begeleid door piano. En toen moest ik zelfs een traantje laten. Wat was dat mooi zeg. Om vervolgens af te sluiten met enorme bangers. Uiteindelijk toch een toffe set.
FKA Twigs - Teddy Widder

Alles kloptte; een verhaal, de dansers, het podium, de visuals, FKA zelf. Het was NIET normaal. Het vetste wat ik ooit op een festival heb gezien. Misschien zelfs wel een van de vetste dingen die ik ooit heb gezien. Wat een show zeg.
Underworld - Hotot

(Sorry voor alle fans) Om vervolgens het contrast te hebben bij Underworld. On-geinspireerde beuk muziek wat verbloemd wordt met leuke lazertjes. Helaas echt niets goeds over te zeggen. Na 5 min weggelopen.
S10 & Froukje (DJ set met gastartiesten) - Fuzzy Lop

Overal te zien dit festival, maar blijft leuk. Shoutout naar Milolaathetlukken. Stuk om zijn gast bijdrage. Verder niet super lang blijven staan, want het was niet super bijzonder.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DTRH 2025 ZONDAG
Ichiko Aoba - Fuzzy Lop

&half
Na een lange nacht (half 5 gaan slapen), werd ik rond half 11 wakker. Ben een half uur blijven liggen en liggen twijfelen om om 12 uur naar Ichiko te gaan. Toch gedaan en zeker geen spijt van gehad. Prachtig optreden om bij wakker te worden. In de hoek van de Fuzzy op de grond gaan zitten met m'n ogen dicht en heerlijk wakker geworden met deze aparte, maar echt prachtige muziek.
Durand Jones & the Indicators - Hotot

Tijdens Ichiko kwam een maat aansluiten en zijn we erna samen gaan ontbijten. Op dit moment begon het keihard te regenen en dit bleef nog tot een uur of 4. Dit onderdrukte wel even de stemming, maar tijdens het genieten van het ontbijt hoorden we in de verte Durand Jones. Zijn toch even naar de Hotot gelopen en op een afstandje gaan kijken naar een nummer of twee. Het klonk heel goed, super soulful, maar door de regen toch snel afgehaakt. Gingen alvast droog staan bij de volgende act.
Hang Youth - Teddy Widder

En dat was dus Hang Youth in de Teddy Widder. (Mede) door de regen, erg druk in de tent. Toen ze begonnen klonk het geluid echt verschrikkelijk. Jammer genoeg, want de gasten leken er wel enorm zin in te hebben. Vooral heel erg moeten lachen om de uitspraken op het beeld zoals "Negeer Yesilgoz", of "School Wilders om". Abel eindigde de set met een crowdsurf vanaf het podium tot buiten de tent. Het was chaotisch, het was Hang Youth.
Japanese Breakfast - Teddy Widder

&half
Daarna blijven hangen (lees: lekker droog staan in de tent), totdat Japanese Breakfast begon. Langzaam sloot vrijwel de hele campinggroep ook aan en stonden we daar met een aardig grote groep. Tijdens de set liepen veel mensen weg, waardoor er ook lekker veel ruimte ontstond, wat na Hang Youth best wel welkom was. Heerlijk met de oogjes dicht staan genieten van de dromerige pop. Niet super bijzonder, maar erg mooi was het wel.
Bloc Party - Hotot

Vervolgens tijdens het laatste nummer van Japanese Breakfast richting de Hotot gelopen, om alles te kunnen zien van Bloc Party. Begonnen precies toen wij aankwamen en tevens met mijn favoriete nummer van hun: So Here We Are. En die woorden drukte in mijn hoofd door in de set. Op een gegeven moment kwam "This Modern Love" en toen hield ik het niet meer. Zo euforisch dat ik er mocht staan, dat ik de tranen liet lopen. Om het nummer erna, Ratchet, te eindigen in de moshpit. Perfect optreden van een van de beste indie bands ooit.
Nothing but thieves - Hotot

&half
Na Bloc Party naar de tenten gegaan om alle spullen alvast op te ruimen en in de auto te leggen. Uiteindelijk kwamen we precies weer op het terrein terug toen Nothing but thieves begon. De headliner die eigenlijk er niet had moeten staan, pakte hun kans goed op. Keiharde rock, heerlijke gitaren en wat een zang. Blijft een geweldige band en ik heb echt heerlijk genoten bij de afsluiter van het weekend.
Floating points - Teddy Widder

&half
Vervolgens richting uitgang gelopen en nog even rondom de Teddy gestaan om gedag te zeggen tegen de anderen die er stonden. De muziek vond ik wat meh, maar de visuals waren heel tof. En na afscheid nemen van de rest, liepen we naar de auto, terugkijkend op weer een geweldig weekend DTRH.