Down the Rabbit Hole 2025

Ben Howard en MGMT terug reduceren tot ‘twee hitjes’ gaat mij ook wat voor, die hebben allebei toch een serieus oeuvre met een sloot aan populaire nummers.
Ja, maar als je ze op een festival neerzet komt ruim de helft voor die hitjes.

Ben Howard en MGMT terug reduceren tot ‘twee hitjes’ gaat mij ook wat ver, die hebben allebei toch een serieus oeuvre met een sloot aan populaire nummers.
Oh, ik ben zelf enorm fan van zowel MGMT en Ben Howard, maar ga naar een gemiddeld dispuut en laat een nummer post IFWWW (of zelfs al post-every kingdom) horen en ik denk dat er weinig mensen zijn die het kennen. Idem met een MGMT nummer dat niet Kids, Electric Feel, Time to Pretend of My Little Dark Age heet. Kan natuurlijk dat ik het onderschat, hoor.

Ben Howard reduceren tot two-hit wonder doet mij als fan zijnde een beetje huilon van binnen. Maar ik snap wel wat je bedoelt. De oude klassiekers speelt hij niet zo veel op festivals en dat terwijl hij daar wel z'n grootste successen mee boekte. Vond hem bij DTRH 2 jaar terug best een goede mix spelen van oudere en nieuwe nummers.

• Leuk
Waarderingen: Falladain en JamesV
Ben Howard en MGMT terug reduceren tot ‘twee hitjes’ gaat mij ook wat ver, die hebben allebei toch een serieus oeuvre met een sloot aan populaire nummers.
Ik snap het voorbeeld van Falladain helemaal hoor, maar inderdaad: deze twee zijn nou niet bepaald representatief daarvoor.

• Leuk
Waarderingen: Falladain
Oh, ik ben zelf enorm fan van zowel MGMT en Ben Howard, maar ga naar een gemiddeld dispuut en laat een nummer post IFWWW (of zelfs al post-every kingdom) horen en ik denk dat er weinig mensen zijn die het kennen. Idem met een MGMT nummer dat niet Kids, Electric Feel, Time to Pretend of My Little Dark Age heet. Kan natuurlijk dat ik het onderschat, hoor.
Je noemt nu zelf al vier nummers van MGMT, denk dat ze nog wel een paar meer bekende nummers hebben zelfs. En ze verdelen deze ook mooi over de set, waardoor er (vind ik) juist een mooie balans in zit. Een M83 is inderdaad een ander verhaal, die teert echt op 1 nummer waar je dan de hele set op moet wachten, wat inderdaad voor onrust zorgt.

Welke nummers van zijn huidige setlist (of die van DTRH 2023), zou je dan nog bestempelen als populaire nummers die het grote publiek herkent? Ik heb me namelijk nooit bewust verdiept in Ben Howard en herkende tijdens zijn show op DTRH in principe niks. Niet dat ik de ideale representatie ben van het gemiddelde publiek (wat dat dan ook mag betekenen), maar ik denk dat het punt meer is dat dit geen artiesten zijn wiens nummers veel herkenning oproepen bij de mensen die niet specifiek naar die artiest gezocht hebben. Maar het zou goed kunnen dat dit aan mij of mijn bubbel ligt.

Vind Ben Howard wel een goed voorbeeld. Ik ben zelf fan van zowel zijn oude als zijn nieuwe werk, maar ik maakte me twee jaar geleden wel een beetje zorgen om zijn sunset slot positie en de nummers die in de spotify playlist waren geplaatst. Die waren namelijk totaal niet representatief voor zijn sets toen.

Maar ik was juist bij dat optreden positief verrast door het DTRH-publiek. Ik was zelf in ieder geval omringd door mensen die aandachtig luisterden en hij vond het zelf volgens mij ook een leuk optreden (wat ook lang niet altijd het geval is als zijn publiek een beetje afgeleid is).

Ieder z’n ding. Ik houd zelf niet zo van het verhoogd grijsgehalte qua namen. Een goede mix met Barry of Caribou en jongere namen zoals Royel Otis erbij had ik top gevonden. Hoop op een goede 2e aankondiging met hopelijk een Rufus of Jamie XX en namen a la the Haunted Youth en Royel Otis
Je hebt het over Iggy en Patti Smith? Ik vind het iconen en elk jaar kan het laatste jaar zijn om ze nog live te zien. Juist geweldig dat ze nog komen. En dat zijn dan slechts een paar namen mbt oudere garde.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Leuk voor op Bospop ja, bejaardenpunk.
Sloeg Patti Smith op eigenlijk goed aan op Bospop?

Toen dat werd aangekondigd leek me dat geweldig, maar vroeg me ook af of het niet te 'alternatief' is voor dat publiek. Ben er nooit geweest, vandaar.

Sloeg Patti Smith op eigenlijk goed aan op Bospop?

Toen dat werd aangekondigd leek me dat geweldig, maar vroeg me ook af of het niet te 'alternatief' is voor dat publiek. Ben er nooit geweest, vandaar.
Te alternatief ja, stonden een paar rijen, mede door het weer.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread