Heeft pas een verlenging via een festival aangekondigd voor zijn tour in de USA (begin april) tot 17 mei 2025Nick Cave niet op Primavera, dus misschien doet die wel geen EU festivals in 25.
Chappel Roan heeft dit jaar nog opgetreden voor 750 mensen in de Melkweg. Zelfs in de Verenigde Staten waar ze veel populairder is dan in Europa heeft ze geen headliner status gekregen bij Coachelle maar werd wel het drukst bzochte programma voor Coachella Chicago met meer volk dan de headlinersTch vind ik het wel een interessante discussie. Chappel Roan gaat nu veel kaarten verkopen en kan op basis daarvan een hoge spot vragen. Echter is ze nu ook pas met haar tweede tour bezig en heeft ze nog niet de vlieguren gemaakt die een hoge spot zou rechtvaardigen. Ik vind het zelf altijd wel prettig als er een geleidelijke gang naar bovenaan de posters is. Zoals nu met Fontaines D.C. gebeurd en hopelijk ook met The Last Dinner Party. Dan groeit dat ook beter bij mensen die verder van de muziek afstaan, maar zien ze een act geleidelijk groeien. Ik vind Nothing But Thieves bijv verschrikkelijk, maar snap de groei op de line-ups wel en kan dat waarderen.
Dus Chappel Roan op DTRH prima, maar niet te koste van een headliner positie. Sub is veel beter, maar ergens op de middag Pinkpop nog beter. Helaas is dat met de verkoopcijfers en fan schare al niet meer realistisch.