Down the Rabbit Hole 2025

De line-up van Primavera doet me wel heel erg hopen op Chappell of Charli als headliner voor DTRH. En Brutalismus 3000 lijkt wel mij ook een grote kanshebber voor een mooie spot.
Afbeelding-van-WhatsApp-op-2024-10-24-om-12.35.13_3f45d9e7-819x1024.jpg

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en gretz
Maar even een voorspelling nu er al wat bekend is van wat tourt volgend jaar maar er ook nog genoeg te hopen valt:

Charli xcx - Nick Cave - Jamie xx - Father john misty

FKA Twigs - Amyl and the sniffers - Caribou - Turnstile - Four Tet - BCNR - Wet Leg - Sharon van Etten

Shygirl - English Teacher - STONE - Jessica Pratt - Isabella Lovestory - Crystallmess - Hi-Tech - Spinvis - Shabjeed & Al Nather - Glass Beams - Tucker Zimmerman - Yaya Bey - RHR

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en gretz
Nick Cave niet op Primavera, dus misschien doet die wel geen EU festivals in 25.

Wie weet maar dat sluit het natuurlijk niet helemaal uit, hij heeft wel al een festival in de US staan. Vorige zomer stond LCD natuurlijk ook niet op primavera en daarbij stond nick cave in 2023 nog op primavera. Kan me ook voorstellen dat ze dat te dicht op elkaar vinden

Ben ik de enige die nog nooit van Chappell Roan gehoord heeft? Zal wel onder een steen geleefd hebben maar meestal betekent het wel dat het niet headliner waardig is ;)
De line-up van Primavera doet me wel heel erg hopen op Chappell of Charli als headliner voor DTRH. En Brutalismus 3000 lijkt wel mij ook een grote kanshebber voor een mooie spot.
Bekijk bijlage 10817

• Haha
Waarderingen: redle
Ben ik de enige die nog nooit van Chappell Roan gehoord heeft? Zal wel onder een steen geleefd hebben maar meestal betekent het wel dat het niet headliner waardig is ;)
Als je bedoelt de enige van de forumpopulatie dan geef ik het een goede kans ;)

Haar bekendste nummer Good Luck, Babe! is een enorme wereldwijde hit geworden (853 miljoen streams op Spotify nu). In Nederland uiteindelijk ook een top 40-hitje (#28, 9w) Ze ging ook een aantal keer viraal in het voorjaar/zomer, o.a. met filmpjes van haar set op Lollapalooza Chicago.

De hit zul je ongetwijfeld wel al eens (onbewust) voorbij hebben horen komen

En wat mij betreft is ze - ondanks het feit dat haar ster enorm snel gerezen is - al wel absoluut headlinerwaardig. Werd live compleet overdonderd :)

Chapel Roan voelt voor mij eerder qua grootte aan als een vergelijke spot als The Last Dinner Party. Komt wellicht doordat ik geen twintiger meer ben en het persoonlijk niks vind. Line-up van Primavera, over de algehele linie, vind ik ook nog geen hele beste voorbode.

Chapel Roan voelt voor mij eerder qua grootte aan als een vergelijke spot als The Last Dinner Party. Komt wellicht doordat ik geen twintiger meer ben en het persoonlijk niks vind. Line-up van Primavera, over de algehele linie, vind ik ook nog geen hele beste voorbode.
Over de algehele linie juist wel sterk. Dat de headliner poule dit jaar droog lijkt, op basis van Primavera, ben ik wel met je eens.

Ik denk dat Chappell Roan op dit punt 2x de Ziggo Dome uit kan verkopen. Die komt niet voor minder dan headliner lijkt me.

En voor als tante Bep op de plaatselijke braderie...

Ik vind dit type reacties altijd wel mooi. Dit heeft namelijk niks te maken met het feit dat je geen twintiger meer bent en het niks vindt. Dit neigt meer naar het vermijden van de realiteit ;)

Verder eens over Primavera. Redelijk, maar ook niet overweldigend.

Als je bedoelt de enige van de forumpopulatie dan geef ik het een goede kans ;)

Haar bekendste nummer Good Luck, Babe! is een enorme wereldwijde hit geworden (853 miljoen streams op Spotify nu). In Nederland uiteindelijk ook een top 40-hitje (#28, 9w) Ze ging ook een aantal keer viraal in het voorjaar/zomer, o.a. met filmpjes van haar set op Lollapalooza Chicago.

De hit zul je ongetwijfeld wel al eens (onbewust) voorbij hebben horen komen

En wat mij betreft is ze - ondanks het feit dat haar ster enorm snel gerezen is - al wel absoluut headlinerwaardig. Werd live compleet overdonderd :)
Ik ken dit ook niet. Ook dat nummer niet. Maar ik laat mij graag verrassen.

En voor als tante Bep op de plaatselijke braderie...

Ik vind dit type reacties altijd wel mooi. Dit heeft namelijk niks te maken met het feit dat je geen twintiger meer bent en het niks vindt. Dit neigt meer naar het vermijden van de realiteit ;)

Verder eens over Primavera. Redelijk, maar ook niet overweldigend.
Tch vind ik het wel een interessante discussie. Chappel Roan gaat nu veel kaarten verkopen en kan op basis daarvan een hoge spot vragen. Echter is ze nu ook pas met haar tweede tour bezig en heeft ze nog niet de vlieguren gemaakt die een hoge spot zou rechtvaardigen. Ik vind het zelf altijd wel prettig als er een geleidelijke gang naar bovenaan de posters is. Zoals nu met Fontaines D.C. gebeurd en hopelijk ook met The Last Dinner Party. Dan groeit dat ook beter bij mensen die verder van de muziek afstaan, maar zien ze een act geleidelijk groeien. Ik vind Nothing But Thieves bijv verschrikkelijk, maar snap de groei op de line-ups wel en kan dat waarderen.

Dus Chappel Roan op DTRH prima, maar niet te koste van een headliner positie. Sub is veel beter, maar ergens op de middag Pinkpop nog beter. Helaas is dat met de verkoopcijfers en fan schare al niet meer realistisch.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Timmetje
Tch vind ik het wel een interessante discussie. Chappel Roan gaat nu veel kaarten verkopen en kan op basis daarvan een hoge spot vragen. Echter is ze nu ook pas met haar tweede tour bezig en heeft ze nog niet de vlieguren gemaakt die een hoge spot zou rechtvaardigen. Ik vind het zelf altijd wel prettig als er een geleidelijke gang naar bovenaan de posters is. Zoals nu met Fontaines D.C. gebeurd en hopelijk ook met The Last Dinner Party. Dan groeit dat ook beter bij mensen die verder van de muziek afstaan, maar zien ze een act geleidelijk groeien. Ik vind Nothing But Thieves bijv verschrikkelijk, maar snap de groei op de line-ups wel en kan dat waarderen.

Dus Chappel Roan op DTRH prima, maar niet te koste van een headliner positie. Sub is veel beter, maar ergens op de middag Pinkpop nog beter. Helaas is dat met de verkoopcijfers en fan schare al niet meer realistisch.
Begrijp me niet verkeerd, dat vind ik ook hoor. Erger me ook de hoge posities van sommige artiesten, zeker als het zo snel gaat, alleen het probleem is dat ze wel enigszins gerechtvaardigd zijn. Wat je zegt, het is niet meer realistisch om te denken. Als je Primavera headlinet, headline je overal. Zo simpel is het (helaas).

• Leuk
Waarderingen: gretz, Timmetje en Brian

Doorgroeien ben ik sowieso een voorstander van. Maar is de fan schare ook de doelgroep van DTRH?

Doorgroeien ben ik sowieso een voorstander van. Maar is de fan schare ook de doelgroep van DTRH?
Als het aan mij ligt niet. Charli xcx kan ik nog in komen met die enorme hype vd zomer en hier en daar wel lekkere nummers. Van Chappell Roan hebben ik en mijn vrienden echt nog nooit gehoord, ook dat ene nummer wat hier gedeeld werd, deed geen bel rinkelen.
Niet dat het laatste feit betekent dat het dan maar niet kan headlinen maar eigenlijk bedoel ik dat stiekem wel. 😜

• Leuk
Waarderingen: Koen87
Maar verwachten we 2 popheadliners? Zie ik zelf nog niet zo snel gebeuren. Charlie XCX ligt dan meer voor de hand dan Roan of Carpenter. En voor de kaartverkoop hoeft DTRH toch niet meer pop headliners te boeken?

Ik zou zeggen (en dan hoor je mij nergens meer over):

Hotot:

Charli XCX - Nick Cave - The Smile

Teddy:

Jon Hopkins - Kelly Lee Owens - Caribou

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: gretz en Dante

Users who are viewing this thread