Down The Rabbit Hole 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
En bij DTRH en LL loont het daadwerkelijk om terug te lopen naar de tent. Op BKS is het al een stuk verder (en slaap ik thuis). Bovendien mag je daar 4,5L meenemen tegenover 8L. Verder vind ik drankaanbod op het terrein van BKS interessanter
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.105
En bij DTRH en LL loont het daadwerkelijk om terug te lopen naar de tent. Op BKS is het al een stuk verder (en slaap ik thuis). Bovendien mag je daar 4,5L meenemen tegenover 8L. Verder vind ik drankaanbod op het terrein van BKS interessanter
De ciderbar ❤️
 

LuukvdDobbel

Playlistbediener
24 jun 2024
21
18
Als ze €5,60 voor 33cl bier durven vragen moedigen ze alcoholsmokkel ook wel aan.
Deze discussie hadden wij in onze vriendengroep ook. Hetzelfde met het eten. Je betaalt je helemaal scheel aan een beetje drinken en eten. Als die prijzen lager zouden zijn, dan ben je eerder geneigd om toch gewoon drinken op het terrein te halen (geen idee of dit in de praktijk ook echt zal zijn). Ja, ik begrijp ook wel dat alles duurder is geworden maar die prijzen zijn absurd. 3-4 33 cl biertjes op DTRH staat in de supermarkt gelijk aan een volle krat of zelfs meerdere traytjes B-garnituur.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.164
Deze discussie hadden wij in onze vriendengroep ook. Hetzelfde met het eten. Je betaalt je helemaal scheel aan een beetje drinken en eten. Als die prijzen lager zouden zijn, dan ben je eerder geneigd om toch gewoon drinken op het terrein te halen (geen idee of dit in de praktijk ook echt zal zijn). Ja, ik begrijp ook wel dat alles duurder is geworden maar die prijzen zijn absurd. 3-4 33 cl biertjes op DTRH staat in de supermarkt gelijk aan een volle krat of zelfs meerdere traytjes B-garnituur.
Er werd toch geadverteerd dat de campingsupermarkt AH to Go prijzen zou hanteren. Ik vind anderhalve liter water (!) voor 5,60 echt neigen naar oplichterij.
 
  • Wow
Waarderingen: dfrvanloon

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.164
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen het een recht vinden, dat alles wat niet mag, toch meegenomen mag worden.... Al een keer eerder gezegd in het Lowlands forum, de beveiliging probeert enkel de huisregels te handhaven, welke deels worden opgelegd door de vergunningverlener. Steekproefsgewijs wordt dit gecontroleerd, en indien niet volgens vergunning, is een dag later de beveiliging strenger.

Bedankt alvast...over een paar jaar mag er niks meer mee de camping op, worden de rijen nog langer en de prijzen hoger (extra beveiliging etc.). Het is heel simpel: geen vergunning, geen festival.
Drugs niet meenemen is logisch en volgens mij is iedereen het er mee eens dat daar op wordt gecontroleerd. Ik vind het (of je nou wel of niks bij je hebt) gewoon echt te ver gaan om mensen op te wachten bij de toiletten en (nogmaals) te fouilleren. Doet af aan het vrije festivalgevoel.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
134
136
Ja of de festivals gaan kopje om, omdat niemand meer wat koopt op het festivalterrein zelf. Een bescheiden heupflaconnetje jenever lijkt me niet zo'n groot probleem, maar liters bier meenemen het festivalterrein op vind ik niet supernetjes.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Ja of de festivals gaan kopje om, omdat niemand meer wat koopt op het festivalterrein zelf. Een bescheiden heupflaconnetje jenever lijkt me niet zo'n groot probleem, maar liters bier meenemen het festivalterrein op vind ik niet supernetjes.
Met deze prijzen is het stadium van netjes natuurlijk ook wel ruimschoots gepasseerd.

Bovendien, hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk meer dan 1 of 2 blikjes bier mee naar binnen gekregen?
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
134
136
Maar daar kunnen de festivals toch niks aan doen? Als politici zich jarenlang niet zo blind hadden gestaard op Russisch gas waren de prijzen een stuk beter geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFMC

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Maar daar kunnen de festivals toch niks aan doen? Als politici zich jarenlang niet zo blind hadden gestaard op Russisch gas waren de prijzen een stuk beter geweest.
Ik zal maar niet mijn zoveelste rant over de uitwassen van het kapitalisme voeren ;).

Ik voel echter in de omstandigheid dat mensen een blikje bier meenemen naar het terrein geen medelijden voor het effect daarvan op de uiteindelijke omzet.
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Het eventuele effect op de omzet wordt uiteindelijk altijd rechtsom of linksom afgewenteld op de festivalbezoeker.

Ik denk dat de strengere regels omtrent het meenemen van drank het terrein op voortkomen uit de wens van de organisatie om de muntprijs nog enigszins behapbaar te houden. Als die strengere regels niet tot een hogere drankafname hebben geleid dan zal volgend jaar de muntprijs weer hoger zijn (voor zover dat niet sowieso al het geval is).
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Was het niet jaren geleden dat het strenge deurbeleid bij een LL ineens veranderde? Vroeger moest je elk blikje omschenken in een plastic beker, jaren later mochten er ineens open blikken gewoon mee het terrein op.

Ik snap dit strenge beleid echt niet. Alsof er minder bier verkocht wordt als ik mijn laatste slokjes bier voor of na de poort opdrink.

En ja, de prijzen zijn te idioot voor woorden. Bij de camping kiosk was water duurder dan een verse koffie ...dus ja, ze werken het smokkelen zelf in de hand
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Ik luister nu de Festivalpodcast en hoor @Joszwa z'n punt over het gevoel van drukte, met name wat betreft een vol programma hebben en continu overal heen willen. Ik merk dat ik dat gevoel ook wel deel, maar bij mij was een grote reden ten opzichte van de afgelopen twee jaar dat het blokkenschema continu acts bevatte die ik wilde zien. Terwijl de afgelopen jaren vaker blokken waren van 2/3 uur waarop ik eigenlijk geen enkele act op de drie grote stages wilde zien. Deze momenten waren makkelijk in te vullen met chillen op de camping of rustig zitten bij de biertuin. Dit jaar ben ik helemaal niet bij de biertuin geweest omdat ik drukker was met acts bekijken.
 

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
120
207
Ik denk dat als je een vol programma hebt met acts dan dat de drukte minder erg is. De drukte heeft wel een negatieve impact op het idee dat je iets kan ontdekken. De tenten zijn namelijk altijd vol. Je moet je dus of haasten voor een goede plek of je staat achteraan en hebt door het borrelpubliek een mindere ervaring.

Het is wel waar dat als je een goede plek hebt, dat je ook een goede ervaring hebt. Ik ben hier kritisch over geweest op dit forum, maar dit viel me heel erg mee dit weekend. Maar dan stond je er toch 10 minuten van te voren of je moet je door de menigte duwen. Dat heeft meer met plannen maken dan met ontdekken. En als een act je niet echt interesseert, dan ga ik niet door de mensenmassa heen om na 3 nummers weer weg te gaan mocht het me niet boeien, wat ik me wel kan begrijpen als je iets echt wil zien.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
502
Vind het bij DTRH juist fijn dat je bij alles wat je graag wilt zien makkelijk een goede plek ver van voren kunt krijgen. Dit jaar eigenlijk ook geen een act gezien waarbij een tent overvol was. Dit is bij andere festivals echt anders.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Ik denk dat als je een vol programma hebt met acts dan dat de drukte minder erg is. De drukte heeft wel een negatieve impact op het idee dat je iets kan ontdekken. De tenten zijn namelijk altijd vol. Je moet je dus of haasten voor een goede plek of je staat achteraan en hebt door het borrelpubliek een mindere ervaring.
Het ging dan ook niet per se over drukte op het terrein, maar meer een gevoel van drukte in het hoofd. Doordat je continu acts wilt zien, het terrein wilt verkennen, mensen wilt ontmoeten etc. etc. doordat er zo veel te doen is op het festival. Ik had daar dit jaar meer last van dan voorgaande jaren, mede dus vanwege het blokkenschema.

Zoals @gesp zegt was de drukte in de tenten een stuk beter te doen dit jaar. Geen Thom Yorke achtige drukte meegemaakt. Last Dinner Party scheen druk te zijn aan de zijkanten, maar dat was door de regen, binnen was het prima.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
125
183
Was het niet jaren geleden dat het strenge deurbeleid bij een LL ineens veranderde? Vroeger moest je elk blikje omschenken in een plastic beker, jaren later mochten er ineens open blikken gewoon mee het terrein op.

Ik snap dit strenge beleid echt niet. Alsof er minder bier verkocht wordt als ik mijn laatste slokjes bier voor of na de poort opdrink.

En ja, de prijzen zijn te idioot voor woorden. Bij de camping kiosk was water duurder dan een verse koffie ...dus ja, ze werken het smokkelen zelf in de hand
Om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat het veranderen van bier blik beleid (BBB) te maken heeft met een winstoogmerk. Ik gok dat het meer te maken heeft met veiligheid (gooien met blik o.i.d. of het niet controleren van blikken op sterke drank, wat niet meer mag door vergunning) of door het feit dat die blikken bier voor veel troep zorgen op het terrein (liever dat mensen het bij de tent opdrinken en het dan in de uitgedeeld vuilniszakken gooit).
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken