Even een korte samenvatting van mijn kant.
Sfeer:
Ik vind dat er een fijne sfeer hangt over het festival. Veel nieuwe vrienden voor 4 dagen gemaakt en ook met heel veel rando's leuke gesprekken gehad, zowel serieus als totaal niet. Dit jaar is het drugsgebruik mij minder opgevallen dan vorig jaar. Niet dat ik niet wil zeggen dat er minder is gebruikt, maar soms is het ook gewoon mazzel hebben met waar je bent en wie je tegenkomt. Daar had ik soms qua praters wat minder geluk mee (vooral bij Michael Kiwanuka. Initieel bij The National ook, maar die heb ik vakkundig weggezongen. Voor de rest vind ik spontane feestjes achter op het veld prima. Als ik er last van heb ga ik naar voren en als ik er vooraan geen last van heb stoor ik me er niet aan. De drukte bij sommige acts was opvallend. Alternatieve acts kunnen tenten wel vol trekken (TLDP, Aurora bijv), maar op het hoofdveld lijkt het al snel leger. Behalve bij Jungle.
Nachten:
Ik ben geen nachtpersoon op festivals, maar hier heb ik me toch wel 2x in de Fuzzy vermaakt en de laatste nacht in de Teddy. Was toegankelijke indie. Oke, het mocht hier en daar wel wat scherper, maar toch veel fijner dat het gebeuk. LL, ook iets meer van dit aub!
Eten:
Eindelijk Okonomiyaki gehad, heerlijk! Wel pas om 3:00 in de nacht op zondag, want toen was er voor het eerst geen rij. Fatoushsalade in gefrituurd flatbread ook heerlijk. Vega sate tosti was ook goed en de friet stoofvlees en rotdog ook vanouds lekker. Prima gegeten weer.
Muziek:
1.
Villagers. Wat heb ik intens genoten van dit concert. Ik stond op een mooie plek, kom bijna alles meezingen (wat Conner O'Brien volgens mij ook opviel
). 2x een beetje technische problemen, maar dat was ik alweer snel vergeten. De sfeer zat er goed in waar ik stond, iedereen ging vol op in de muziek. De interactie werd vooral tijdens de nummers met het publiek gezocht. Tijdens outro's van de nummers bijvoorbeeld schreeuwde Conner zijn longen eruit. En The Waves, wat een versie van een van mijn favo nummers ooit!
2.
LCD Soundsystem. Hoe elk nummer laagje voor laagje wordt opgebouwd en langzaam naar een extase werkt, wauw. Feestelijke muziek voor de muzieksnobs. En hoe wij met ons allen Where Are You Friends Tonight zongen omarmd in een cirkel met ons allen, momentje hoor.
3.
Michael Kiwanuka. Die versie bij Home Again, zelden heb ik het publiek zo niet gehoord. Ik heb staan janken, wat mooi. In het begin van de show nog wat praters, maar hierna was het goed.
4.
The National. Waar ik ze eerst lang niet heb gezien, was dit alweer de vijfde keer. Ik vind het nog niet teveel worden, maar er gaat denk ik ook niks meer over die Ziggo Dome show heen van vorig jaar. Mooi moment met Bess Atwell met Rylan, die helaas de enige gastartiest bleek zijn.
5.
Aurora. Wat een leuke live artieste. Cure For Me was wel echt een anthem, dat ging los. Track van het weekend voor mij!
6.
The Last Dinner Party. Ja ze zijn nog jong, de acteerstukjes ertussen zijn cringe en het is een hype. Maar om de hype zit wel een hele goede band met sterke nummers. Ook die rustige nummers zitten sterk in elkaar, dat het grote publiek dat minder kan waarderen, tja.
7.
Bess Atwell. Mooie stem en lekker zittend tegen het hek weg gedroomd.
8.
Yard Act. Jemig wat een feest. En die zanger maar blijven rondlopen met zijn beslagen bril.
9.
Jungle. Dansen, dansen en nog eens dansen. Voetbalpubliek was er ook weer bij, iedereen wou lekker dansen. Muziek zit ook gewoon goed in elkaar. Misschien iets teveel van hetzelfde, maar ook niet te lang.
10.
Eefje de Visser. Voor mijn gevoel was de show niet heel erg anders dan de vorige. Wel weer genoten, maar te hoge verwachtingen.
11.
Clean Pete. Top start. Theater, kerst, carnaval, mooie teksten, jazz, alles kwam er in voor.
12.
Blondshell. Sympathieke band, klonk prima. Jammer van het geluid wat uitviel, maar goed hersteld nadertijd. Ja, leuk.
13.
The Beaches. Veel van hetzelfde, ja. Maar ook lekker energiek. Ze hadden er gewoon zin in. Dansend en springend over het podium, gewoon leuk. De rugby lift zag er ook goed uit, leuk dat ze dat spring in het veld imago niet enkel op het podium houden.
14.
Olivia Dean. Mooie stem, goede show. Voor mij mist het net dat randje van Kiwanuka of dat gevoel, maar wat niet is kan nog komen want dat zit er wel in.
15.
Bolis Pupul. Niet de hele show gezien, maar wat ik zag was goed.
Ook gezien en gewoon prima: Kingfishr (iets teveel dezelfde sound), Sef (niet mijn ding, wel prima), POM, Sammy Rae, PinkPantheress (met haar tasje, haha) en Jessie Ware.
Wat minder: Goldkimono (doet me echt niks) en L'Impertarice (veel te gezapig).
Echt veel minder: Declan McKenna (dit klonk deze keer gewoon vals, laatst op LL wel leuk nu echt niet) en Khruangbin (saaaaaaaaaai)
Nog een speciale shoutout naar de Lesbische Liga podcast die ik heb gezien. Heel leuk, heel erg gelachen. Helaas had ik dit weekend geen tijd om goed te genieten van de klassieke concerten in de Bossa Nova.
DTRH, als het aan mij ligt tot volgend jaar!