Down The Rabbit Hole 2023

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
249
363
Is het toegestaan geweld te gebruiken tegen praters bij Ben Howard?

"Laten we halverwege Small Things een groepsfoto maken linksvooraan met 10 man en de rest van de show met onze rug naar het podium gaan staan."
Je mag altijd liegen tegen dit soort types.

"Hey gasten, fucking mooie foto's eh. Afrojeck speelt zometeen een mega goede set in de lokale kroeg, snel!"
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob en teunajax

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Ben Howard -> Phoenix -> Paolo was toch wel echt een heel fijn 1,2,3 the op de main
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
Nou het zit er op. Derde dag was best te genieten. Stukje Gyedu-Blay Ambolley, was mooi. Daarna wilde de rest naar Larkin Poe en dat was eigenlijk best lekker. Maar na een nummer of zes gaat het allemaal wel erg op elkaar lijken, dus snel weer door naar Ramkot. Was precies wat je ervan kon verwachten. Shygirl was tof.

Even naar Ben Howard gaan kijken. Vond ik bijzonder mooi klinken. Vervolgens, Bob Vylan was heel erg goed. Klapte er heerlijk op. Daarna stukje Phoenix gekeken. Niet helemaal mijn ding, maar klonk wel goed. En het publiek ging er goed op, zo te zien. La Femme vond ik wel erg gaaf en Paiolo Nutini vond ik wel te pruimen, ook al ben ik niet echt een fan. Speelde gedreven en het sloeg goed aan bij het publiek. Ook heel erg druk! Voor mijn gevoel veel en veel drukker dan vorig jaar bij The War on Drugs.

Conclusies? Het blijft een heel fijn festival. Prachtige aankleding op een fantatstische locatie, heel leuk publiek, de sfeer is op en top. Muzikaal was het dit jaar wel echt minder interessant. Eigenlijk alleen bij Working Men's Club had ik gevoel van euforie. Paar andere puike optredens: Death Grips, Bob Vylan, Joey Bada$$, Fred Again.., Sticks, Overmono. Heartworms helaas gemist. Maar al met al vond ik te weinig pareltjes.

Misschien ga ik volgend jaar wel gewoon weer, maar het is voor mij nu nog geen uitgemaakte zaak, eerst de namen afwachten om te kijken in welke richting het festival muzikaal gezien gaat. Ik ben een beetje bang voor de richting van acts als Jacob Collier.

Ga ook zeker nog wel andere festivals overwegen (Core, BKS).
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Een heerlijk weekendje achter de rug, hele fijne mensen ontmoet, echt een topsfeer.

Even mijn top 10:

1. Heartworms, perfect om zo laat in de Fuzzy Lop neer te zetten. Ik was hier zo hyped voor en het was nog beter dan ik has verwacht. Lekker grimmig. Ik vind haar stem zo mooi, vooral als ze begint te schreeuwen. Dit had nog wel een uur langer mogen duren. Alleen jammer dat fred tegelijk was.

2. Ben Howard, ruim op tijd naar de Hotot gelopen om lekker tegen het hek aan de kunnen leunen en zo geen last te hebben van pratende mensen. Het was het wachten meer dan waard, vond het gewoon echt heel mooi met als hoogtepunt Small things. Maar ook de nieuwe nummers zijn meer dan prima.

3. The Murder Capital, begonnen direct lekker fanatiek met For everything en Don't cling to life. Deze band stelt nooit teleur. Slowdance is zo'n goed nummer om helemaal in op te gaan. Ze stralen ook echt wat uit, neigt een beetje naar arrogantie maar wel op de goede manier.

4. Skin on Skin, twee uur lang durende wat hardere maar wel dansbare show. Had gewoon pijn aan de voeten aan het eind. Fuzzy was eigenlijk te klein, maar in het midden was prima beweegruimte en was iedereen in volle dansmodus.

5. Idles, hoe zei vanaf het begin die Hotot laten weten te ontploffen is echt bizar.

6. Ethel Cain, gewoon heel mooi, kwam ook op een perfect moment om lekker rustig van de kunnen genieten en even tot rust te komen.

7. Death Grips, grappig om te zien hoe snel sommige mensen bijna de tent uit vluchtten bij deze bak herrie. Dus maar de fanatiekelingen opgezocht in de pit en dat ging er pittig aan toe.

8. Phoenix, hebben echt een uitstekende indruk op me gemaakt in de korte tijd dat ik daar heb kunnen staan, baalde dat ik ze niet langer heb mee kunnen pakken.

9. Agar Agar, over een lekkere binnenkomer gesproken. Weet zo niet hoe het nummer heet maar wat goed.

10. Overmono, net op tijd herstelt van Idles kwam deze op het perfecte moment om lekker de zaterdagnacht in te knallen.

Verder nog genoten van Confidence Man, Katie Gregson MacLeod, TSHA, Special Interest, en alle uurtjes zorgeloos dansen in de Rex of bij de Bizarre. En de after in de insmeerbar tentjes op het strand was weer heerlijk typisch DTRH, jbl boxje pakken en je hebt een spontaan feestje met fantastisch leuke mensen.

Het weer was eigenlijk best wel perfect. Net warm genoeg en lekker bewolkt, maar gelukkig niet te heet. De regen viel me reuze mee, af en toe een pittige bui maar stond gelukkig droog ik een tent.
Het eten was ook weer zo lekker, zoveel keuzestress gehad daarvoor.

Het grootste smetje blijft toch wel weer het gepraat in het publiek, daardoor echt mijn best moeten doen om flink vooraan te staan om daar geen last van te hebben.

Iedereen bedankt en tot volgend jaar!
 

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
SmartSelect_20230702_195641_Chrome.jpgDTRH 2023 🙃

Wat was die droge grond op het campingterrein slecht zeg. Hoop enkels niet tegen opgewassen. Menig bolderkarretje van de Action ook niet overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Helaas zijn we weer uit de bubbel, paar dagen extra was niet vervelend geweest!

De top acts per dag waren voor mij:
Vrijdag - The Whitest Boy Alive & Tramhaus. Door beide optredens verrast, maar wat een shows!
Zaterdag- Kids with Buns - Horace Andy & IDLES. Gelukkig kon Horace toch nog een gedeelte van zijn show doen in de trailer, mooi intiem concert van deze legend.
Zondag - Ramkot & Phoenix.

In het algemeen top vermaakt, veel oude bekende gezien en genoten van de venue. Veel nieuwe bands ontdekt en van gaan houden, en van de bekende namen nog meer gaan houden.
Paar jaartjes niet naar DTRH geweest, het was weer goed thuiskomen!

Of er nog een volgende editie komt vraag ik mij af, qua boekingen over het algemeen zullen andere festivals beter bij mijn muzieksmaak passen.
Desalniettemin een top weekend gehad!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken