Down The Rabbit Hole 2023

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
50
57
Het heeft zelfs de krant gehaald. Het zou het festival sieren als ze reageren op de feedback of met iets moois over de brug komen. Al is het maar een winactie voor mensen die het niet breed hebben, want zoals mensen terecht zeggen doet dit echt af aan het inclusieve imago.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar so what? Dan zitten een paar mensen op zo'n podium boven een dranktent naast het hoofdpodium. Dan hebben ze maar een foodtruck waar ik niet kan komen en een paar toiletten meer. Het gaat mijn festivalervaring niet beïnvloeden.
(Ik ben het eens dat het niet bij het festivalgevoel hoort zoals DTRH, maar ik kan het makkelijk van me af zetten)
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: @Marc en Pompompidom

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
50
57
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar so what? Dan zitten een paar mensen op zo'n podium boven een dranktent naast het hoofdpodium. Dan hebben ze maar een foodtruck waar ik niet kan komen en een paar toiletten meer. Het gaat mijn festivalervaring niet beïnvloeden.
(Ik ben het eens dat het niet bij het festivalgevoel hoort zoals DTRH, maar ik kan het makkelijk van me af zetten)
Ik snap je punt, maar ik denk dat dit de druppel was in een emmer met extra prijzige festivaltickets, een matige line up in vergelijking met andere festivals en voorgaande jaren, en het uitblijven van nieuwe namen. Plus het glijdende schaal effect: wat komt er nog bij? Als je kijkt naar collegafestivals met dergelijke systemen, is dat best een schrikbeeld denk ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik snap je punt, maar ik denk dat dit de druppel was in een emmer met extra prijzige festivaltickets, een matige line up in vergelijking met andere festivals en voorgaande jaren, en het uitblijven van nieuwe namen. Plus het glijdende schaal effect: wat komt er nog bij? Als je kijkt naar collegafestivals met dergelijke systemen, is dat best een schrikbeeld denk ik.
Precies! Als ik de klachten van de afgelopen jaren lees mbt de weinige wc's en douches zou het de organisatie sieren wanneer ze dit probleem aanpakken ipv een vip dek te creeeren voor de happy-few. Ik heb echt seriues steeds minder zin in DTRH 2023...
 
  • Leuk
Waarderingen: ZiggyStardust93

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar so what? Dan zitten een paar mensen op zo'n podium boven een dranktent naast het hoofdpodium. Dan hebben ze maar een foodtruck waar ik niet kan komen en een paar toiletten meer. Het gaat mijn festivalervaring niet beïnvloeden.
(Ik ben het eens dat het niet bij het festivalgevoel hoort zoals DTRH, maar ik kan het makkelijk van me af zetten)
Ik heb hier niet alles meegelezen. Maar volgens mij zit de kritiek veel fundamenteler dan inderdaad die paar mensen die een eigen dranktent hebben. Want inderdaad So What? Dit concept werkt heel goed (kan heel goed werken) op een aantal festivals, denk aan Bospop, Pinkpop, Primavera. Daar ligt de focus voor het festival dan ook totaal anders. Gechargeerd gezegd: grote acts neerzetten. Daar zul je ook minder kritiek horen voor zulke soort concepten.

Down The Rabbit Hole pretendeert er voor iedereen te zijn. Iedereen is gelijk op het festivalterrein en kan daar heerlijk in het publiek anoniem feesten op verschillende soorten acts. Natuurlijk is er kritiek op wachtrijen voor wc's en douches. Maar iedereen is daar onderdeel van en ondergaat het samen. We zijn één collectief. Als je dat element eruit haalt bij Down The Rabbit Hole (maar ook bijvoorbeeld een Lowlands) dan staat de fundamentele reden van een dergelijk festival op het spel. Zijn we nog allemaal gelijk? Kunnen we nog anoniem opgaan in een groep die geniet van een act? Ondergaan we als éénheid samen een festival. We duiken juist dat konijnenhol in om even gezamenlijk te ontsnappen van de maatschappij waar er jammer genoeg onnodig ook steeds meer een tweedeling heerst. Dat willen we dus niet op ons gezamenlijk festival ook hebben.

Vandaar de kritiek op dit idee van DTRH.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik heb hier niet alles meegelezen. Maar volgens mij zit de kritiek veel fundamenteler dan inderdaad die paar mensen die een eigen dranktent hebben. Want inderdaad So What? Dit concept werkt heel goed (kan heel goed werken) op een aantal festivals, denk aan Bospop, Pinkpop, Primavera. Daar ligt de focus voor het festival dan ook totaal anders. Gechargeerd gezegd: grote acts neerzetten. Daar zul je ook minder kritiek horen voor zulke soort concepten.

Down The Rabbit Hole pretendeert er voor iedereen te zijn. Iedereen is gelijk op het festivalterrein en kan daar heerlijk in het publiek anoniem feesten op verschillende soorten acts. Natuurlijk is er kritiek op wachtrijen voor wc's en douches. Maar iedereen is daar onderdeel van en ondergaat het samen. We zijn één collectief. Als je dat element eruit haalt bij Down The Rabbit Hole (maar ook bijvoorbeeld een Lowlands) dan staat de fundamentele reden van een dergelijk festival op het spel. Zijn we nog allemaal gelijk? Kunnen we nog anoniem opgaan in een groep die geniet van een act? Ondergaan we als éénheid samen een festival. We duiken juist dat konijnenhol in om even gezamenlijk te ontsnappen van de maatschappij waar er jammer genoeg onnodig ook steeds meer een tweedeling heerst. Dat willen we dus niet op ons gezamenlijk festival ook hebben.

Vandaar de kritiek op dit idee van DTRH.
Zoveel festivalgangers, zoveel festival ervaringen. Als iemand alleen maar friet wil eten en bier drinken, prima. Als er mensen zijn die bijna het hele festival op de camping zitten, mijn best. Iemand die zoveel mogelijk wilt uitsparen, degene die van hot naar her rent om zoveel mogelijk te zien, groepen die de hele dag een vlot gaan bouwen, allemaal best.

Wat ik probeer te zeggen, voor mij persoonlijk maakt het niet uit als er mensen een andere festival beleving hebben, dus ook niet met een VIP deck. Ik ga zelf voor de eerste keer dit jaar naar DTRH dus heb ook niet die feeling met het festival dat het verandert.

Los van mijn eigen ervaring ben ik het wel met je punt eens. Zoals ik al zei past het niet bij de uitstraling die DTRH als festival heeft. Dit past idd beter bij een Pinkpop, Bospop, etc. Ik mag toch ook hopen dat dit niet de oplossing is tegen de wc en douche problematiek van vorig jaar. Dus ik ben het eens met de kritiek op DTRH, maar ik voel die voor mezelf niet zo urgent.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.019
8.662
Ik mag toch ook hopen dat dit niet de oplossing is tegen de wc en douche problematiek van vorig jaar.
Ik mag hopen dat daar een oplossing voor gevonden is. Voelt sowieso wat aan als een te klein terrein voor te veel mensen, een vergroot terrein (of minder mensen) is dan weer geen overbodige luxe. En ik spreek over een ervaring van 2019...
 

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
50
57
Ik heb hier niet alles meegelezen. Maar volgens mij zit de kritiek veel fundamenteler dan inderdaad die paar mensen die een eigen dranktent hebben. Want inderdaad So What? Dit concept werkt heel goed (kan heel goed werken) op een aantal festivals, denk aan Bospop, Pinkpop, Primavera. Daar ligt de focus voor het festival dan ook totaal anders. Gechargeerd gezegd: grote acts neerzetten. Daar zul je ook minder kritiek horen voor zulke soort concepten.

Down The Rabbit Hole pretendeert er voor iedereen te zijn. Iedereen is gelijk op het festivalterrein en kan daar heerlijk in het publiek anoniem feesten op verschillende soorten acts. Natuurlijk is er kritiek op wachtrijen voor wc's en douches. Maar iedereen is daar onderdeel van en ondergaat het samen. We zijn één collectief. Als je dat element eruit haalt bij Down The Rabbit Hole (maar ook bijvoorbeeld een Lowlands) dan staat de fundamentele reden van een dergelijk festival op het spel. Zijn we nog allemaal gelijk? Kunnen we nog anoniem opgaan in een groep die geniet van een act? Ondergaan we als éénheid samen een festival. We duiken juist dat konijnenhol in om even gezamenlijk te ontsnappen van de maatschappij waar er jammer genoeg onnodig ook steeds meer een tweedeling heerst. Dat willen we dus niet op ons gezamenlijk festival ook hebben.

Vandaar de kritiek op dit idee van DTRH.
Heel mooi gezegd. Stuur jij het naar de organisatie? ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Dat ze hier effe onopgemerkt mee konden afkomen haha.

Moet nu wel zeggen, @jb, dat een VIP-vak op PS ook gewoon totaal misplaatst is hoor. Grote namen betekent nog niet dat je daarom ook VIP-pakketen moet gaan introduceren hoor. Volgens mij staat dit inderdaad pal op waar een festival, eender welk, voor zou moeten staan. Iedereen gelijk, iedereen op dezelfde camping en die voor een gelijke passie voor muziek een festival bezoekt. Melig, maar in se was dat naast het socio-culturele wel de grondstroom. Je kritiek hier geldt, imo, op iéder festival.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
391
134
Rabbit Royale gaat niet meer door!

Lieve Rabbits,

Gisteren is Rabbit Royale aangekondigd en dat is niet goed ontvangen. Veel rabbits vinden Rabbit Royale een slecht idee dat niet bij Down The Rabbit Hole past.

We waarderen jullie betrokkenheid en grote hart voor het festival en geven gehoor aan jullie commentaar: Rabbit Royale gaat niet door en de verkoop is gestopt.
Met de kaartkopers die inmiddels een Rabbit Royale-ticket hebben aangeschaft nemen we contact op.

We werken met hart en ziel om de kwaliteit van Down The Rabbit Hole voor alle bezoekers te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren. Zo komen er dit jaar meer toiletten, hebben we een aantal podia en tenten vernieuwd en zijn de campings beter ingedeeld. Tegelijkertijd staat de festivalsector voor grote uitdagingen. Kosten voor personeel en materiaal en ook gages voor artiesten stijgen onevenredig hard waardoor de betaalbaarheid van festivals onder druk staat.

Door naast het reguliere festivalticket extra’s aan te bieden waarmee we aanvullende inkomsten genereren, vangen we de prijsstijgingen op en houden we de festivaltickets zo betaalbaar mogelijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kamperen op Rabbit Resort, waarmee we ook in een behoefte voorzien. Vanuit die gedachte is ook Rabbit Royale ontstaan.

Het is duidelijk dat we de plank hiermee misslaan dus trekken we de stekker eruit. We kijken volgend jaar of er andere extra’s zijn die wel goed bij Down The Rabbit Hole passen en waar iedereen blij van wordt.

Tot snel; met nieuw programma, het blokkenschema en de betere voorpret.

#RabbitFest #DTRH23
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Laat dit een goede les zijn voor de organisatie. Niet alleen DTRH, ook LL en BKS zijn gewaarschuwd! :p
Ik heb ook echt geen één positieve reactie op dit absurde plan kunnen vinden.
Netjes dat ze hier op terugkomen, dat mag dan wel weer gezegd worden.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
275
321
Ik heb hier niet alles meegelezen. Maar volgens mij zit de kritiek veel fundamenteler dan inderdaad die paar mensen die een eigen dranktent hebben. Want inderdaad So What? Dit concept werkt heel goed (kan heel goed werken) op een aantal festivals, denk aan Bospop, Pinkpop, Primavera. Daar ligt de focus voor het festival dan ook totaal anders. Gechargeerd gezegd: grote acts neerzetten. Daar zul je ook minder kritiek horen voor zulke soort concepten.

Down The Rabbit Hole pretendeert er voor iedereen te zijn. Iedereen is gelijk op het festivalterrein en kan daar heerlijk in het publiek anoniem feesten op verschillende soorten acts. Natuurlijk is er kritiek op wachtrijen voor wc's en douches. Maar iedereen is daar onderdeel van en ondergaat het samen. We zijn één collectief. Als je dat element eruit haalt bij Down The Rabbit Hole (maar ook bijvoorbeeld een Lowlands) dan staat de fundamentele reden van een dergelijk festival op het spel. Zijn we nog allemaal gelijk? Kunnen we nog anoniem opgaan in een groep die geniet van een act? Ondergaan we als éénheid samen een festival. We duiken juist dat konijnenhol in om even gezamenlijk te ontsnappen van de maatschappij waar er jammer genoeg onnodig ook steeds meer een tweedeling heerst. Dat willen we dus niet op ons gezamenlijk festival ook hebben.

Vandaar de kritiek op dit idee van DTRH.
Ook bij Primavera een drama. Na klachten van de artiesten was het vak vorig jaar verplaatst van helemaal front naar voor het Miva podium. Echt tof als je daar moet zitten en dan in de middag uitkijkt op een leeg vak voor je of in de avond een vak met zoutzakken die op vol volume de week staan door te nemen. Heb nog nooit zoveel mensen met mijn stok zitten porren met het verzoek to shut up. Lekker voor de festivalbeleving. Enige voordeel was dat vips korting kregen op hun drinken en miva podium ook aan die bar gekoppeld was. Weg met die vipvakken/decks of ergens lekker achteraan. Ze komen toch niet voor de muziek.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Ook bij Primavera een drama. Na klachten van de artiesten was het vak vorig jaar verplaatst van helemaal front naar voor het Miva podium. Echt tof als je daar moet zitten en dan in de middag uitkijkt op een leeg vak voor je of in de avond een vak met zoutzakken die op vol volume de week staan door te nemen. Heb nog nooit zoveel mensen met mijn stok zitten porren met het verzoek to shut up. Lekker voor de festivalbeleving. Enige voordeel was dat vips korting kregen op hun drinken en miva podium ook aan die bar gekoppeld was. Weg met die vipvakken/decks of ergens lekker achteraan. Ze komen toch niet voor de muziek.
Mad Cool ook een paar jaar geleden. Volgensmij was het Josh Homme die mensen opriep om het vip vak te bestormen.

Tijdens Underworld was de beveiliging er volgensmij ook klaar mee en ben ik toch redelijk vooraan beland zonder vip ticket :)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Fijn dat ze er op terug komen. Ben wel bang dat Mojo zo sterk (en winstbelust) is dat we in de toekomst nog wel andere gekke grepen gaan zien om de winst op een normaal niveau te houden. Gezien ook dit soort uitspraken
Is Mojo gek? Zo lang een LL en DTRH binnen 2 dagen uitverkopen begrijp ik ze wel.
En de prijsstijgingen van de tickets lopen toch gewoon mee met de huidige inflatie? Tuurlijk zijn er mensen die dit niet kunnen betalen, maar als ik in mijn omgeving kijk lijkt het wel alsof mensen steeds meer te besteden hebben. Er wordt niet meer gekeken op een 200 euro meer of minder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken