Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Mooi, Depeche mode eerste headliner? Op één of andere manier altijd een beetje overgeslagen en nooit heel veel geluisterd, op de classics na. Zou het wel toejuichen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Depeche Mode zou ik werkelijk fantastisch vinden. Heb ze pas één keer eerder gezien (1991 in Ahoy) maar is een fantastische liveact. Denk dat het ook heel erg goed aanslaat bij het publiek van DTRH; die trekken de Hotot 100% zeker vol.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik denk niet dat dat een band is voor DTRH tbh.
Dat kan zo zijn, ik heb de wijheid niet in pacht. Waarom denk jij van niet? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Maar ik denk dat het heel erg nauw aansluit bij het publiek (toch wat ouder dan bijvoorbeeld Lowlands), die een goede klik hebben met dit soort muziek uit de jaren 80 en 90. Weet niet of onze groep representatief is voor het hele festival, maar daar zit denk ik niemand bij die Depeche Mode niet een keer graag zou willen zien. Ook voor jonger publiek denk ik dat een show van Depeche Mode visueel en qua geluid veel te bieden heeft.

Of de boekers van DTRH Depeche Mode zien zitten weet ik natuurlijk ook niet. Ook geen idee hoe duur ze tegenwoordig zijn. Maar ik kan me voorstellen dat gezien de telkens groeiende omvang van het festival, er op een gegeven moment geput wordt uit de vijver van duurdere headliners.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ben ook wel benieuwd waar je denkt van niet? Naar mijn idee is het echt een ideale headliner voor het festival.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Depeche Mode zou ik werkelijk fantastisch vinden. Heb ze pas één keer eerder gezien (1991 in Ahoy) maar is een fantastische liveact. Denk dat het ook heel erg goed aanslaat bij het publiek van DTRH; die trekken de Hotot 100% zeker vol.
Jezus, ouwe rot. :D Toen was ik net geboren.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Omdat afgelopen editie gewoonweg boekdelen spreekt, ofwel moet DTRH haar programmering over een compleet andere boeg gooien ergo weer meer alternatief boeken, ofwel ga je mee in het verhaal van de grote stroom die de twee laatste edities nu hebben getekend. Dat betekent meer dance, meer pop en meer Nederlands.. Want die dingen schijnen blijkbaar te werken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Omdat afgelopen editie gewoonweg boekdelen spreekt, ofwel moet DTRH haar programmering over een compleet andere boeg gooien ergo weer meer alternatief boeken, ofwel ga je mee in het verhaal van de grote stroom die de twee laatste edities nu hebben getekend. Dat betekent meer dance, meer pop en meer Nederlands.. Want die dingen schijnen blijkbaar te werken.
Denk dat je Depeche Mode ook wel kunt scharen onder pop, toch aardig toegankelijk.

We zullen het zien; ik weet ook niet welke kant ze op willen qua programma. Twee jaar geleden stond Doe Maar nota bene nog als headliner, Tyler, dit jaar TWOD. Gaat aardig alle kanten op dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Denk dat je Depeche Mode ook wel kunt scharen onder pop, toch aardig toegankelijk.

We zullen het zien; ik weet ook niet welke kant ze op willen qua programma. Twee jaar geleden stond Doe Maar nota bene nog als headliner, Tyler, dit jaar TWOD. Gaat aardig alle kanten op dus.
Exact wat ik bedoel dus, het is me eerlijk gezegd niet meer duidelijk soms waar DTRH nu heen wil. Niet dat een Goldband of whatever geen plaats kunnen hebben op het festival maar dat het net de grootste massa naar de Hotot lokt is tekenend - zeker wanneer die voor de overgrote tijd van de dag vrijwel leeg blijft. Ook BKS heeft dit probleem. Al zag je ook in de Teddy meer dan vaak een (half)lege tent bij shows
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik vind Depeche mode ook heel erg toegankelijk ja, maar ik snap wel wat je bedoeld. Tegenwoordig halen ze niet meer de publiciteit die ze vroeger wel hadden, en DTRH(BKS in veel mindere mate) boekt toch wel namen die in deze tijd hot zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
4 oktober zullen we weten of we Depeche Mode mogen verwachten.

Wat zijn mogelijke opties, in te delen in categoriën (lastig etiketjes plakken maar soit)? Ik vind het echt wel lastig om acts te bedenken. Ze moeten groot genoeg zijn om het veld voor de Hotot goed te vullen, maar ook weer geen grote stadionacts. Kleinere Pinkpopheadliners wellicht.

Dance/dansbaar: Fred Again, Rufus Da Sol, Burna Boy, Jungle, Caribou?

Gitaar/indie: Tame Impala, Sigur Ros, Sam Fender, Pulp, Killers(??), Placebo, The Cure, Jack White? Arcade Fire zullen ze nu de vingers niet aan willen branden.

Hiphop: Tyler inhalen? Slowthai? Run The Jewels?

Moeilijkere headliners: Bjork, Bon Iver, Massive Attack?

Veel namen waarvan ik twijfel of ze genoeg volk trekken, maar dit zijn wel de namen waar ik in eerste instantie aan denk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik hoop op Lorde (was fantastisch op Glastonbury) of Lana Del Rey. Tyler the Creator zou ook fantastisch zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
4 oktober zullen we weten of we Depeche Mode mogen verwachten.

Wat zijn mogelijke opties, in te delen in categoriën (lastig etiketjes plakken maar soit)? Ik vind het echt wel lastig om acts te bedenken. Ze moeten groot genoeg zijn om het veld voor de Hotot goed te vullen, maar ook weer geen grote stadionacts. Kleinere Pinkpopheadliners wellicht.

Dance/dansbaar: Fred Again, Rufus Da Sol, Burna Boy, Jungle, Caribou?

Gitaar/indie: Tame Impala, Sigur Ros, Sam Fender, Pulp, Killers(??), Placebo, The Cure, Jack White? Arcade Fire zullen ze nu de vingers niet aan willen branden.

Hiphop: Tyler inhalen? Slowthai? Run The Jewels?

Moeilijkere headliners: Bjork, Bon Iver, Massive Attack?

Veel namen waarvan ik twijfel of ze genoeg volk trekken, maar dit zijn wel de namen waar ik in eerste instantie aan denk.
Ik ga eens proberen;

Arctic Monkeys - Florence + The Machine - Rosalía
Christine & The Queens - Fever Ray - Fleet Foxes - Jorja Smith

Alvvays - Dry Cleaning - Carly Rae Jepsen - First Aid Kit - Fontaines DC
Fred Again.. - Froukje - Hot Chip - Joost - Kali Uchis - Merol - SOHN
Warhaus - Whitney - Wolf Alice
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Rosalia imo iets te hoog maar los daarvan zou dat echt een prachtig rijtje namen zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zie BKS niet wéér achter AM lopen. Pinkpop zie ik dat ook niet doen, ik denk niet anno 2023 die band nog 80k mensen op de been brengt. Daar zullen vast dingen als Muse etc. wel meer kans maken. Idk, ik volg de PP-geruchten niet zo. En dan heb je ook je casual rawk-band beet, I guess. Ookal rawken ze toch niet meer zoals vroeger. Florence heeft een nieuwe plaat en die heeft echt wel een audience bij twintigers en dertigers. Lijkt me eveneens niet het soort artiest dat Pinkpop zou headlinen en Rosalía in de rol als nieuwe, jonge headliner à la Janelle Monae en TWOD (die zal trouwens ook echt heel wat volk trekken onder zoomers, denk ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: littlesimz

Gebruikers die dit onderwerp bekijken