Down The Rabbit Hole 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Same. Maar sigur ros voel ik bij voorhand niet echt op een festival moet ik eerlijk zeggen. Wil dat eigenlijk gewoon in mn eentje in een concertzaal beleven, zoals afgelopen keer in de AFAS.
Zeker een punt. Sigur Ros in intieme zaal is vele malen intenser, weet ik uit eigen ervaring. Maar destijds op lowlands was toch ook gewoon heel indrukwekkend.

Als ze in het donker spelen in de Teddy (beetje ala Bicep en Jon Hopkins en Thom Yorke qua spot), dan zie ik het wel helemaal voor me.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik gun jullie FKA Twigs maar hoop heel egoïstisch zelf toch een beetje op een zaalshow. Zou flink balen als ik haar moet missen dit jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik gun jullie FKA Twigs maar hoop heel egoïstisch zelf toch een beetje op een zaalshow. Zou flink balen als ik haar moet missen dit jaar.
Als ze inderdaad een zaalshow doet, is zij dit jaar de enige act waarvoor ik 100% zeker kaart koop.

Nou ja goed, als Frank Ocean of Tom Waits komen ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin en Timmetje

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Waar zou FKA staan, mocht ze een zaalshow doen? AFAS denk ik, he?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
En daar gaat de kans op Ben Howard, helaas. Een eigen show op zaterdag 1 juli in S.England. Ik zie heb zondag dan niet weer de oversteek maken. Jammers! Lowlands dan misschien, of een eigen zaalshow in de AFAS zie ik ook wel zitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Same. Maar sigur ros voel ik bij voorhand niet echt op een festival moet ik eerlijk zeggen. Wil dat eigenlijk gewoon in mn eentje in een concertzaal beleven, zoals afgelopen keer in de AFAS.
Beste Sigur Ros show die ik ooit gezien heb was er toch eentje op een festival. Als sub op de main stage van Rock Werchter dan nog wel. Komen de twee keren dat ik ze in een zaal zag niet bij in de buurt.

En blijkbaar waren hun shows in de Barn van datzelfde RW en als afsluiter van BKS13 ook niet minder dan AAA-shows.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Beste Sigur Ros show die ik ooit gezien heb was er toch eentje op een festival. Als sub op de main stage van Rock Werchter dan nog wel. Komen de twee keren dat ik ze in een zaal zag niet bij in de buurt.

En blijkbaar waren hun shows in de Barn van datzelfde RW en als afsluiter van BKS13 ook niet minder dan AAA-shows.
Wil daar graag Lowlands’ Alpha (2016) aan toevoegen. Machtig mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en mattman

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
En daar gaat de kans op Ben Howard, helaas. Een eigen show op zaterdag 1 juli in S.England. Ik zie heb zondag dan niet weer de oversteek maken. Jammers! Lowlands dan misschien, of een eigen zaalshow in de AFAS zie ik ook wel zitten.

Jammer idd, maar die gaat niet vrijdag op Werchter spelen, zaterdag in Ierland om zondag weer naar Nederland te komen.
Dan verwacht ik een AFAS show zoals in 2018, toen stond ie ook op Werchter en niet op een NL festival.

Qua grote/realistische namen die vlakbij zijn hoop ik nog heel erg op Iggy Pop en Sigur Ros, lijken me nog steeds goeie kanshebbers.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Eén van die twee, of beide zullen inderdaad wel langskomen, meestal komen er nog wel wat flinke namen bij in die tweede batch, toch? Ik denk persoonlijk dat het goed is om een sigur ros tegenover Stromae te zetten.

Aurora en Rufus Du Sol wellicht ook nog. Al wordt het dan wel écht Lowlands 2.0. Mja, andersom ook veel overlap met DTRH vorig jaar en Lowlands dit jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dit was de tweede worp vorig jaar:

Erykah Badu - The Smile - Loyle Carner - Polo & Pan - Amyl and the Sniffers - Arooj Aftab
Avalon Emerson - The Chats - Colin Benders - Dub inc - Greentea Peng - James BKS
Maribou State (dj-set) - Mezerg - PONGO - Santroofficial - SELF ESTEEM - Sleaford Mods - STEAM DOWN - Tom Trago

Inderdaad een paar fikse namen, maar verder vooral klein spul.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Eén van die twee, of beide zullen inderdaad wel langskomen, meestal komen er nog wel wat flinke namen bij in die tweede batch, toch? Ik denk persoonlijk dat het goed is om een sigur ros tegenover Stromae te zetten.

Sigur Ros heeft alleen nog een gaatje vrij op vrijdag. Gezien Fred Again vrijdag headliner is, Stromae op zaterdag en Paulo Nutini op zondag zou Sigur Ros evt wel de Teddy kunnen afsluiten vlak voor Fred Again

Iggy Pop heeft vrijdag en zondag nog open op dit moment
 

littlesimz

Playlistbediener
21 sep 2022
20
16
Dit was de tweede worp vorig jaar:

Erykah Badu - The Smile - Loyle Carner - Polo & Pan - Amyl and the Sniffers - Arooj Aftab
Avalon Emerson - The Chats - Colin Benders - Dub inc - Greentea Peng - James BKS
Maribou State (dj-set) - Mezerg - PONGO - Santroofficial - SELF ESTEEM - Sleaford Mods - STEAM DOWN - Tom Trago

Inderdaad een paar fikse namen, maar verder vooral klein spul.
Was het toen al uitverkocht? Speelt dat mee in hoe groot de namen in de tweede batch zijn? Ik heb totaal geen idee van wanneer wat geboekt wordt voor een festival als DTRH en in hoeverre de kaartverkoop na de eerste batch dus meespeelt bij de boekingen voor de tweede.
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
243
291
Verwacht iemand nog Clairo of Maribou State? Vanwege last minute cancelations vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
lowlands 2008 in de oude grolsch.
bizar mooi
Nog altijd het beste optreden dat ik ooit zag. BKS13 was ook nog erg goed, LL16 vond ik wat minder en AFAS paar maanden terug erg goed, maar deed me minder dan aan het einde van die eerste twee genoemde festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Deze week of volgende week nieuwe namen, en ik moet zeggen dat het mij eigenlijk weinig doet. Ik heb gewoon zin om dat weekend in te stappen. Ik heb wel vertrouwen in een goed dag/nacht programma en wat er nu staat, is voor mij eigenlijk al meer dan voldoende. Misschien een sigur ros zou leuk zijn maar als die tegelijk met Fred Again staat, ga ik toch wel naar Fred.

Must see's zijn voor mij in ieder geval: Joey Bada$$, Idles, Romy, Slowthai, Working Men's Club, The Whitest Boy Alive en Fred Again. Alles behalve Fred ook nog niet gezien, dus eigenlijk al helemaal content.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken