Down The Rabbit Hole 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.522
1.986
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mijn laatste Pinkpop in 2010 was. En mijn laatste Werchter nog langer geleden. Maar ik vond het terrein daar zoveel drukker. Één grote mensenmassa. Verschil met DTRH is dat het terrein zoveel uitsteeksels heeft, dat je daar altijd wel chille plekken kunt vinden (als je geen muziek wilt luisteren of wat wilt eten).

Misschien is het nu anders? Al kan er op Pinkpop niet veel ruimte bij gecreëerd worden, toch.
Vorig jaar voor de eerste keer op DTRH geweest en toevallig ook sinds jaren weer eens naar Pinkpop dit jaar. Man wat is het terrein in Beuningen dan een verademing. Zijn prima rustige/beschutte plekjes te vinden en al helemaal wat vroeger op de dag.
Is er een plekje van 2m² schaduw op Pinkpop, dan staan er gelijk 5 mensen op elkaar. Misschien wel het slechtste(wel meest overzichtelijke, dat dan wel) terrein van de grote festivals in NL.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Die nieuwe indeling bij de 2 open air stages op Pinkpop maakt het alleen maar nog drukker.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Hebben zowat hetzelfde voor als Lowlands precies. Mensen hebben het gevoel, no matter what, dat ze erbij moeten zijn. Met dit tot gevolg.
Ja die mensen zijn er zeker. En als die groep te groot wordt, heeft het negatief effect op programmering.

Maar goed, er zijn ook zat mensen die ieder jaar blind een kaart kopen voor Pinkpop, Werchter, NSJ of Bospop. Ongeacht wat er wordt neergezet. Ook niet altijd positief. Als je iets als "je festival" beschouwt, wil je er graag naar toe, Misschien niet vanuit het gevoel erbij te moeten zijn vanwege FOMO, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.522
1.986
Die nieuwe indeling bij de 2 open air stages op Pinkpop maakt het alleen maar nog drukker.
Ja klopt. Voor de entertainmentfactor is het wel leuk(niet hoeven wachten op optredens), maar het voelt zo gehaast. Zeker als Danny Vera nog behoefte heeft om even iets te zeggen na afloop en Idles aan de overkant alweer beginnen te rammen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Ja klopt. Voor de entertainmentfactor is het wel leuk(niet hoeven wachten op optredens), maar het voelt zo gehaast. Zeker als Danny Vera nog behoefte heeft om even iets te zeggen na afloop en Idles aan de overkant alweer beginnen te rammen.
Danny Vera afkappen lijkt me dan juist weer een voordeel van deze constructie ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo en Raskolnikov

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Hopelijk komen Aurora en Wardruna (doet dtrh aan metal?) door van Werchter. Als ze dingen willen herhalen mogen Gabriels ook wel en misschien is er nog een plekje vrij voor Sigur Rós?
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Snap nog steeds waarom The Black Keys op Pinkpop staat. Leek me nu echt een inkoppertje voor DTRH, vooral met die Werchter bevestiging..
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik snap ook écht niet waarom Black Keys hier niet staat nee. Dat zou juist een beetje tegengas geven aan de drie die nu bovenaan staan. Mja, misschien komt het nog.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Omdat ze al op Pinkpop staan toch? Vorig jaar idem dito met idles en Kacey Musgrave's
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Omdat ze al op Pinkpop staan toch? Vorig jaar idem dito met idles en Kacey Musgrave's
Ze staan natuurlijk niet zomaar op Pinkpop. Er is blijkbaar bewust voor gekozen, door Mojo en (het management van) The Black Keys, om ze op PP ipv DTRH te zetten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ze staan natuurlijk niet zomaar op Pinkpop. Er is blijkbaar bewust voor gekozen, door Mojo en (het management van) The Black Keys, om ze op PP ipv DTRH te zetten.
Precies dit. Dit moet een bewuste keuze zijn van PP lijkt mij, om iets alternatiever aan te bieden tegenover die headliners. The War on Drugs, Tash Sultana en Black Keys had ik daar écht niet verwacht.

Edit: Sterker nog, ik overweeg om een kaartje voor zaterdag te halen. Komt ook door een beetje guilty pleasure voor Robbie...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Precies dit. Dit moet een bewuste keuze zijn van PP lijkt mij, om iets alternatiever aan te bieden tegenover die headliners. The War on Drugs, Tash Sultana en Black Keys had ik daar écht niet verwacht.

Edit: Sterker nog, ik overweeg om een kaartje voor zaterdag te halen. Komt ook door een beetje guilty pleasure voor Robbie...
Ik vind het rijtje dat je noemt juist wel prima geschikt voor Pinkpop eigenlijk. Zeker Tash Sultana en Black Keys passen daar perfect. TWOD en TS stonden recent ook op DTRH/LL dus juist logisch dat Pinkpop ze nu krijgt. Behoorlijk toegankelijke muziek toch gewoon?

Als ik zie wat er overigens op Werchter staat, dan mist DTRH niet veel aan beschikbare acts. Enkel Sigur Ros en Tamino had ik van die line-up graag in Beuningen gezien. Amenra zou ik ook wel eens willen zien, maar metal wordt niet snel geboekt op DTRH.

Ik word niet echt heel warm van wat er overal staat in juni en juli. Hopelijk komen er nog wat interessante acts bij.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
TWOD zou idd prima op Pinkpop passen als een alternatieve act, ook qua publiek.

Vind het persoonlijk heel jammer van the Black Keys. Had echt wat toegevoegd aan deze lineup
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken