Down The Rabbit Hole 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Pfoe rip die twee. Nuja, vind Moderat wel prima hoor als compensatie voor Jamie. Voor Kacey mag er toch wel wat moois voorzien worden, zo'n exclusieve act.

Iets als Courtney Barnett had hier ook gewoon mogen en moeten staan. IDLES en Moses Sumney kunnen hier wel niet missen, toch? MIA zou wel geinig zijn. Caribou? Charli XCX? Caroline Polachek? De middenmoot mag gewoon nog wat versterkt worden vind ik.
Courtney Barnett zou nog wel moeten kunnen toch? Charli XCX staat in Tivoli dus weet niet of dat DTRH uitsluit. Idles staat op Pinkpop.

MIA zou tof zijn inderdaad.

Ik had Lorde hier ook wel liever zien staan ipv in Afas.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Ik zou Fontaines D.C. en Jorja Smith graag zien komen. Deze staan hetzelfde weekend op Werchter en Jorja Smith heeft geen Nederlandse datum en stond nog op recente edities van Lowlands en North Sea Jazz.

Fontaines D.C. staat op BKS en in Tivoli maar is wel een van de meest interessante nieuwe bands van de laatste jaren. Hebben dit voorjaar ook een nieuw album uit.

Bands als Sleaford Mods en Chubby & the Gang zijn ook welkom wat mij betreft.

Verder al wel een heel mooi affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Djezes..

Courtney staat ook op PP, vandaar m'n comment. Charli staat idd in een zaal in mei, maar niets zegt dat ze tot juli in Europa blijft natuurlijk.
Nee, je hebt gelijk, die tour lijkt juni te eindigen. Meh.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Jorja smith en/of Pixies hoop ik op voor de nog wat grotere namen. Kraftwerk had ik nog niet eerder aan gedacht maar zou heel tof zijn inderdaad. Ik blijf ergens nog hoop houden op Idles, hun uitverkochte shows in Paradiso zijn verplaatst naar de week na dtrh en Pinkpop is toch weer een heel ander festival. Daarnaast is Idles de afgelopen jaren mijn favoriete band dus blijf ik altijd een soort subjectieve hoop houden haha.

Wat kleinere en middelgrote namen betreft hoop ik op: Sinead O'Brien, soccer mommy, Identified Patient, Yves tumor, Lebanon hangover, tinariwen en boy harsher
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik denk dat die namen allemaal al veel te groot zijn. Volgens mij is daar helemaal geen ruimte meer voor, toch? Jorja Smith, Pixies, Kraftwerk enz.

Vandaag de laatste show van Brockhampton ooit in Europa. Wat hoop ik toch dat Abstract deze zomer solo een tour in de EU doet...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Jorja Smith is toch nog niet zo'n grote naam? Niet sub of headliner of zit ik daarnaast?

En Pixies spelen in Nederland in de Melkweg.... zouden die op DTRH op een hoge positie staan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik denk dat die namen allemaal al veel te groot zijn. Volgens mij is daar helemaal geen ruimte meer voor, toch? Jorja Smith, Pixies, Kraftwerk enz.

Vandaag de laatste show van Brockhampton ooit in Europa. Wat hoop ik toch dat Abstract deze zomer solo een tour in de EU doet...
Jorja Smith is helemaal niet zo'n grote naam. Kijk naar de line-up van 2020 en vergelijk 'm wat we nu al hebben.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Jorja Smith is toch nog niet zo'n grote naam? Niet sub of headliner of zit ik daarnaast?

En Pixies spelen in Nederland in de Melkweg.... zouden die op DTRH op een hoge positie staan?
Alle drie de namen zijn toch wel echt headline materiaal, in ieder geval Jorja en Kraftwerk. Jorja heeft echt een enorme fanbase. Ze is mega in Amerika en heeft zichzelf op Lowlands op een sub ook al meer dan bewezen. Op NOS Alive staat ze sub, boven Alt-J. Primavera sound staat ze co-headliner. Misschien is ze in het zuiden wel wat populairder, dat kan ook natuurlijk. Ik weet eigenlijk niet of dit soort artiesten in elk land dezelfde vraagprijs hebben.

Denk eerder een MIA, Sigrid of FKA Twigs wat betreft grote naam wat er nog bij kan komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zou op een festival als DTRH Jorja Smith gewoon in de middencard zien, en FKA Twigs daarentegen wel weer als sub of headliner.

Primavera zet namen vaak ook hoger dan dat ze hier doen lijkt wel. Op een Primavera staat een Interpol b.v. ook als headliner, terwijl ze hier in de tent in Pinkpop staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Los van hoe groot al deze namen zijn en of ze al dan niet moeten subben of wat dan ook: in zo'n tweede worp zit toch altijd nog wel een behoorlijke naam, op zijn minst. Het zal niet uitsluitend opvulmateriaal zijn. Met een namendrop probeer je altijd aandacht te genereren. Dat doe je ook door er nog een paar interessante namen hoger op het affiche toe te voegen.

Pixies zou zeker zo'n naam kunnen zijn, Charli XCX, FKA Twigs helemaal. Jorja Smith misschien, al denk ik ook dat die wat groot is.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Kijk ja, maar bedoel. Kraftwerk was al niet de meest sexy naam en dan headlineden ze ook nog eens BKS - een festival de helft zo groot als BKS. Jorja Smith heeft vooral een héél sterke agent die haar letterlijk op iedere affiche waar ze staat hoog weet te zetten, qua fanbase zet ik haar toch wel een pak minder hoog. En ze is echt niet 'mega' in de VS. alt-J is globaal gezien wel over hun piek heen denk ik.

Geen idee waarom Kevin Abstract überhaupt zou touren, is toch helemaal geen sprake van?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Geen idee waarom Kevin Abstract überhaupt zou touren, is toch helemaal geen sprake van?
Inderdaad niks van bekend. Maar zie juist alle reden om te touren aangezien de hele groep solo verder gaat, blazen een hele tour in EU af en met een beetje wishfull thinking zou dat ook leuke boeking zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Alle drie de namen zijn toch wel echt headline materiaal, in ieder geval Jorja en Kraftwerk. Jorja heeft echt een enorme fanbase. Ze is mega in Amerika en heeft zichzelf op Lowlands op een sub ook al meer dan bewezen. Op NOS Alive staat ze sub, boven Alt-J. Primavera sound staat ze co-headliner. Misschien is ze in het zuiden wel wat populairder, dat kan ook natuurlijk. Ik weet eigenlijk niet of dit soort artiesten in elk land dezelfde vraagprijs hebben.

Denk eerder een MIA, Sigrid of FKA Twigs wat betreft grote naam wat er nog bij kan komen.
Denk dat Jorja ook te groot is om er nog bij te komen. Die schuurt op grote festivals echt al tegen subhead aan. Op RW staat ze ook erg hoog. Wel benieuwd wat we mogen verwachten van nieuwe muziek. Vorig jaar kwam een EP uit die de lengte had van een heel album, maar haar feitelijke 2de plaat moet dus nog verschijnen.

Vind in de middle card met name de dames heel sterk groepje: St Vincent, Phoebe Bridgers, HAIM, Little Simz, Clairo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Wat is er eigenlijk met Beck gebeurd? Stond oorspronkelijk op de lineup, maar is nu weggevallen. Is ook wel zo eentje die op Pinkpop kan staan, maar ook dat gebeurde (vooralsnog) niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Waar ik ook erg op hoop is dat Little Simz en Gorillaz op dezelfde dag staan. Zie ik graag een paar nummers samen doen. :D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Waarom staat DTRH eigenlijk niet tussen de tourdata van Wilco, en pakweg Live Is Live waar ze later voor werden aangekondigd wél? :p Hetzelfde geldt overigens voor Disclosure, HAIM en Gorillaz, beetje raar.

Anyways, ik verwacht dus dit;
H: Two Door Cinema Club - SUB TBA (Beck? of HAIM, gezien de tourdata?) - Disclosure
T: St. Vincent - Wilco

H: SUB TBA (Jorja Smith?) - Gorillaz
T: Moderat

H: SUB TBA (London Grammar???) - The War On Drugs
T: Phoebe Bridgers - BICEP (live)

Mogelijke namen nog; Royal Blood (zaten in 2020 hevig in de mix hè), Modest Mouse, Mitski, Mac DeMarco, Tom Misch, Tove Lo, Moses Sumney, Sigrid, Goldlink, Rico Nasty, Parcels, Holly Humberstone, Hinds, Anna Calvi, Faye Webster
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Jorja Smith - Gorillaz zou een heel net duo zijn. En passend ook wel.

Mac DeMarco past eigenlijk helemaal bij het sfeertje van DTRH hé.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ahja, en Pixies. Maar lijkt me qua doelgroep een beetje een miscast ofzo. Same thing met Kraftwerk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken