Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik meende gelezen te hebben dat Charli XCX inderdaad niet meer te verwachten valt. Maar misschien haal ik dingen door elkaar.

Yves Tumor staat ook op Lowlands, dus wie weet,

Sylvie Kreusch wellicht?
Nee hoor, ze was er samen met een aantal anderen jammer genoeg af gehaald bij de tweede batch namen voor R&L. Ik vrees dat Yves Tumor enkel te zien zal zijn op LL. Kreusch is gewoon Belgisch toch? :p Zou wel leuk zijn, komt dacht ik met een nieuw album en die vorige ep van haar was heel leuk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nee hoor, ze was er samen met een aantal anderen jammer genoeg af gehaald bij de tweede batch namen voor R&L. Ik vrees dat Yves Tumor enkel te zien zal zijn op LL. Kreusch is gewoon Belgisch toch? :p Zou wel leuk zijn, komt dacht ik met een nieuw album en die vorige ep van haar was heel leuk.
Ik bedoelde ook niet dat ze Amerikaans zou zijn, maar meer een leuke naam als toevoeging. Ze is uiteraard Belgisch ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Interpol zou echt een heerlijke naam zijn. Het is echt een tijd geleden dat ik die live heb gezien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Om even in te haken op de vraag. De headliners weten we nu wel, de kleinere namen die in Fuzzy Lop/Future Fuzzy staan (staan traditioneel in het derde balkje namen) kennen we nu ook wel. Vraag is, wat kunnen we nog verwachten qua middenmoot? We missen denk ik nog heel wat namen voor de Hotot en voor de Teddy.

Uit het rijtje reeds aangekondigde namen is volgens mij Jamie xx de enige die de Teddy mogelijk zou kunnen afsluiten en heb je met Balthazar volgens mij tot nu toe nog maar één sub.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Totaal onrealistisch waarschijnlijk maar ik twijfel nog steeds of Doe Maar straks headliner gaat zijn. Wellicht dat er toch nog iets boven komt.

Met name door de tekst op hun pagina.

Dat je op Down The Rabbit Hole een uitgebreid voorproefje krijgt van hun aanstaande clubtour ‘Lijf Aan Lijf’ is dan ook sensationeel nieuws, helemaal omdat de band teruggaat naar het eerste begin: gewoon lekker spelen in kleine tentjes met een tjokvolle setlist en een batterij enthousiaste blazers.

Dat schreeuwt niet echt ''headliner''.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar op de poster heb je duidelijk een onderscheid tussen headliners die alfabethisch staan en Balthazar, Idles en Jamie xx die daaronder weer alfabethisch staan, toch? Bij de aankondiging van de eerste reeks namen stonden headliners niet in alfabethische volgorde, maar de namen daaronder wel. Ik zou er niet op rekenen eerlijk gezegd.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Maar op de poster heb je duidelijk een onderscheid tussen headliners die alfabethisch staan en Balthazar, Idles en Jamie xx die daaronder weer alfabethisch staan, toch? Bij de aankondiging van de eerste reeks namen stonden headliners niet in alfabethische volgorde, maar de namen daaronder wel. Ik zou er niet op rekenen eerlijk gezegd.
Ik reken er ook niet echt meer op dat Doe Maar geen headliner is. Maar helemaal uitgesloten is het niet: DTRH heeft ook wel vaker vier namen bovenaan het affiche gehad. Nicolas Jaar was een keer die vierde naam, laatste keer Thom Yorke.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik reken er ook niet echt meer op dat Doe Maar geen headliner is. Maar helemaal uitgesloten is het niet: DTRH heeft ook wel vaker vier namen bovenaan het affiche gehad. Nicolas Jaar was een keer die vierde naam, laatste keer Thom Yorke.
Klopt uiteraard wel. Bovendien zijn de headliners die werden aangekondigd nu ook niet van het kaliber dat er met tonnen geld werd gebruikt om hen binnen te halen, me dunkt. Aanbod zal uiteraard niet groot zijn geweest, maar de meest dure headlinerset is het alvast niet. Gorillaz is uiteraard de duurste, maar komt volgens mij qua prijs wel overeen met een QOTSA of Nick Cave, Editors is denk ik nog iets goedkoper. Ik weet dat ze er pàs in 2019 stonden, maar een Editors zie ik wel nog gebeuren eerlijk gezegd? Royal Blood? London Grammar? Het kan, maar ik weet het niet. Er mist ook gewoon nog zoveel van de boven en middenmoot dat je je moeilijk een beeld kunt vormen over wat nu nog mist en wat er nog bij kan. Ter vergelijking, in 2019 was het vrij duidelijk dat we nog een headliner misten en dat werd dan Janelle Monáe.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ergens heb ik nog het gevoel dat er een mogelijkheid is dat ze Doe Maar voor nu hoger hebben gezet (ook omdat die de headliner spot wel aankunnen), maar dat er alsnog een mogelijkheid is dat er toch een grotere act wordt geboekt en Doe Maar dan als sub komt. Maar misschien is dat ook wel gewoon wishful thinking hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Net als bij Lowlands ontbreekt het inderdaad nog wel wat aan grotere namen bovenin. Misschien was dit wel het meest maximaal haalbare, misschien liggen nog een paar mooie namen op stapel, ik weet het uiteraard ook niet. Wel hoop ik op een andere headliner dan Doe Maar, maar ik reken er niet op. Dan kan het alleen maar meevallen.

Wat Yannick zegt: geloof niet dat er al heel veel geld is besteed aan de grootste namen, dus wie weet. Er zijn genoeg Britse bands te bedenken die het affiche aan de bovenkant kunnen opfleuren. Misschien Massive Attack?

Treedt Sault eigenlijk wel eens live op?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Aan de andere kant: Gorillaz is de grootste en waarschijnlijk duurste naam die ze daar ooit gehad hebben. (Ja, die lijken me een stukje duurder dan zelfs QOTSA, Nick Cave en Editors).
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Aan de andere kant: Gorillaz is de grootste en waarschijnlijk duurste naam die ze daar ooit gehad hebben. (Ja, die lijken me een stukje duurder dan zelfs QOTSA, Nick Cave en Editors).
Dat zou zomaar eens kunnen kloppen. Disclosure zal overigens ook niet voor een habbekrats komen. Doe Maar lijkt me dan weer een stuk goedkoper.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Aan de andere kant: Gorillaz is de grootste en waarschijnlijk duurste naam die ze daar ooit gehad hebben. (Ja, die lijken me een stukje duurder dan zelfs QOTSA, Nick Cave en Editors).
QOTSA is zowat dezelfde prijs als ik Gorillaz, als ik me niet vergis.

edit en dit komt van iemand met gages uit de VS: Gorillaz; 1M, Byrne 250k, Disclosure 250k, Grace Jones 300k, Nick Cave 200k, Robyn 500k, Rosalia 500k, Thom Yorke 300k, Vampire Weekend 300k, Underworld 250k, .Paak 300k

Treedt Sault eigenlijk wel eens live op?
Ik denk dat die eens een Britse show hebben gedaan, verder nooit iets over terug gevonden.

Anderzijds zorgden de relatief kleine/goedkopere headliners in 2019 wel voor een zeer sterke undercard met Vampire Weekend, Robyn, Yorke, Grace Jones, Rosalia, dEUS, Foals etc. In 2018 had je twee zeer dure kanonnen en dat reflecteerde zich ook naar de undercard die toch een pak minder breed was dan die uit 2019. Ik weet overigens uit goede bron dat een Robyn, Yorke en Grace Jones toch ook niet van de minsten zijn om te boeken. Deze editie kan voor mijn part nog steeds beide richtingen uit hoewel ze met Gorillaz een dure vogel hebben, kan hetgeen ze met Disclosure en zéker Doe Maar uitsparen een sterke undercard neerzetten. Anderzijds zou er ook nog een vierde naam uit de hoge hoed kunnen komen waarbij de undercard wel eens zou kunnen tegenvallen. Zie ook de opvallend hoge positie van IDLES. Dat tweede scenario lijkt me minder waarschijnlijk eerlijk gezegd. DTRH is altijd wel een beetje een festival geweest dat graag schuift en nieuwe namen kansen geeft. Dat zou ook nu kunnen. Genoeg moois op APE en EOTR.
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ja, de plek op affiche van Idles is echt heel opvallend, zou toch best bizar zijn als die zo hoog blijven staan.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ja, de plek op affiche van Idles is echt heel opvallend, zou toch best bizar zijn als die zo hoog blijven staan.
Ik denk dat een Idles in een kleine tent beter tot zn recht komt dan op een mainstage.
En zo relevant is deze band inmiddels toch niet meer? Laatste album vond ik nogal een tegenvaller. Benieuwd waar ze geprogammeerd worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Goh ja, Parquet Courts stond ook vrij laat geprogrammeerd maar die stonden dan wel niet tussen de grote namen. Lijkt me vooravond Hotot, denk ik.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik denk dat een Idles in een kleine tent beter tot zn recht komt dan op een mainstage.
En zo relevant is deze band inmiddels toch niet meer? Laatste album vond ik nogal een tegenvaller. Benieuwd waar ze geprogammeerd worden.
Tja, wat is relevant? Het lijkt me in ieder geval evident dat de band de laatste jaren een stuk populairder is geworden. Zijn in ieder geval relevanter dan Doe Maar. :p
Denk dat ze ook best een mainstage aankunnen. Hangt er hoogstens een beetje af van welk publiek voor die mainstage staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Als het goed is zijn alle namen nu op instagram 1x voorbij gekomen... betekent dit dat we morgen nieuwe namen krijgen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is morgen... zondag? Maandag is het Pinkstermaandag, dus ik denk/hoop dat we dinsdag misschien nieuws gaan krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken