Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik weet ook helemaal niet of DTRH per se een vrouwelijke headliner wil programmeren. Zou geen slechte zaak zijn, zonder dat er al te krampachtig te werk gegaan moet worden.

Wat zijn dan de usual suspects? Lana Del Rey uiteraard. Billie Eilish, zou kunnen. Jorja Smith? Heeft er recent al eens gestaan. Solange? Geen idee of die toert en ik weet ook niet of die dan bovenaan het affiche komt te staan. Denk ik eigenlijk niet. Kali Uchis? Dat zou zomaar kunnen wellicht. FKA Twigs stonden er ook nog relatief kort geleden. Florence And The Machine? Grimes? Lorde? Geen idee of dat al kan. Dua Lipa? Wel heel gelikt maar die lijkt me wel groot genoeg. Maar ook daarvan vraag ik me af of het past. Anne Marie idem.

Little Simz vind ik qua muziek wel ideale act, maar is nog veel te klein. Kate Tempest zou ik ook grandioos vinden, maar ook geen headliner uiteraard.

Tame Impala lijkt me het enige zekerheidje op het affiche van komende zomer. Denk daarnaast ook Lana Del Rey. Dan nog slechts een derde naam erbij. Black Keys? Persoonlijk zou ik dat geen meevaller vinden. Maar op zich heb je dan wel een mooi affiche bovenaan.



 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Wat vrouwelijke headliners betreft: P! J! Harvey!

Jaaaa dat zou geweldig zijn. Was drie jaar geleden magisch. Maar dat is ook meteen de reden dat ik haar hierboven niet heb genoemd. Redelijk recent geweest en er is volgens mij nog geen nieuw album op komst. Maar misschien heb ik wat gemist.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.910
8.550
mattman wrote:
Wat vrouwelijke headliners betreft: P! J! Harvey!

Jaaaa dat zou geweldig zijn. Was drie jaar geleden magisch. Maar dat is ook meteen de reden dat ik haar hierboven niet heb genoemd. Redelijk recent geweest en er is volgens mij nog geen nieuw album op komst. Maar misschien heb ik wat gemist.

Noem haar ook niet meteen als grote kanshebber maar eerder als soort van droomheadliner. ? Goed: jij noemt een paar heel mooie mogelijkheden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Tame Impala lijkt me het enige zekerheidje op het affiche van komende zomer. Denk daarnaast ook Lana Del Rey. Dan nog slechts een derde naam erbij. Black Keys? Persoonlijk zou ik dat geen meevaller vinden. Maar op zich heb je dan wel een mooi affiche bovenaan.
Zou me echt verbazen als Friendly Fire Lana aan DTRH 'laat'. Als ze in juni in Europa is lijkt mij dat juist de eerste headliner voor BKS.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Billie Eilish? Nahhh...die playbackster mag van mij lekker thuisblijven met dat zoutloze begeleidingsbandje van d'r. Doe dan inderdaad maar PJ Harvey (alhoewel al geweest en heeft vooralsnog geen nieuw werk) of anders Björk qua vrouwelijke artiesten. Gossip mag van mij ook wel langskomen voor een feestje (heeft een prima frontvrouw).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik heb Billie Eilish gezien en het was een prima en vermakelijk optreden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een artiest is die de meningen zal blijven verdelen. Maakt ook niet uit.

Elbow aangekondigd voor de Ziggodome. Zou dat dan ook een van de headliners in Beuningen worden? Voor mij persoonlijk hoeft het niet (al vaak gezien) en het zou voor mij een tikkeltje spannender mogen, maar ik denk best een reële optie. Mits er een festivaltour volgt uiteraard....
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Elbow aangekondigd voor de Ziggodome. Zou dat dan ook een van de headliners in Beuningen worden? Voor mij persoonlijk hoeft het niet (al vaak gezien) en het zou voor mij een tikkeltje spannender mogen, maar ik denk best een reële optie. Mits er een festivaltour volgt uiteraard….

Nadat ze hiervoor in de AFAS stonden en de kaartverkoop niet extreem hard ging denk ik niet dat ze naast de Ziggo nog een headliner show zullen doen. Dat zal dan toch als subheadliner moeten naar mijn idee
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Als een deel van de tot nu toe gegokte namen zouden komen zou het festival het festival van het jaar worden, hieronder ook een paar ideetjes

- Tom Misch, lekker voor de middag, opvolger van Parcels?
- Een rap act? Was niet bij Skepta vorig jaar en is ook niet mijn muziek, maar de hype op de videos zag er goed uit
- Nothing But Thieves, heeft een paar tourdata staan voor maart al en klinkt als een stevige act
- James Blake, wat een droom zou dat zijn

Iets te veel zin in volgend jaar, vandaar al op het forum
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Dat lijken me allemaal realistische namen (mits ze touren) voor DTRH. Vooral James Blake zou ik toejuichen, zet maar op de avondspot in Teddy Widder!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.910
8.550
Elbow aangekondigd voor de Ziggodome. Zou dat dan ook een van de headliners in Beuningen worden? Voor mij persoonlijk hoeft het niet (al vaak gezien) en het zou voor mij een tikkeltje spannender mogen, maar ik denk best een reële optie. Mits er een festivaltour volgt uiteraard….

Headliner weet ik niet, maar als het ze lukt om Elbow te krijgen op de golden hour spot te krijgen, vlak voor een andere act, dan kan het magisch zijn. Zou perfect werken op dat uur.

Een andere act die heerlijk zou werken op dat slot (of als headliner?), en eigenlijk ook gewoon op een festival als DTRH in het algemeen, is Beck. Komt normaal gezien ook met een album.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Beck zou heel tof zijn. Normaal gesproken lijkt me dat dan ook wel een headliner.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Beck zou inderdaad heel goed passen en ook heel tof zijn. Qua hiphop/rap hoop ik op Tyler the Creator. Wat zijn de kansen van Bon Iver als headliner? The national zou ik ook heel blij van worden.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Bon Iver zou mooi zijn, alleen zit ie voor mijn gevoel net tussen headliner en sub in, geen idee waar dat gevoel eifenlijk vandaan komt gezien het succes van de man.

Andere optie is misschien Circa Waves, recent nieuw album en past best in het plaatje van DRTH?
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
will wrote:
Andere optie is misschien Circa Waves, recent nieuw album en past best in het plaatje van DRTH?

Zou me niet verbazen als die WEER op BKS staan.

Daar heb je een punt, die schijnen daar een abonnement op te hebben. Alhoewel ik hoop dat ze met die rede een kanshebber zijn voor DTRH 2020. Ik zag ook net Nick Cave & The Bad Seeds hun nieuwe album, deze mannen moeten toch ergens volgend jaar op de festivals staan, kansje op DTRH of droom ik dan te erg?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik zag ook net Nick Cave & The Bad Seeds hun nieuwe album, deze mannen moeten toch ergens volgend jaar op de festivals staan, kansje op DTRH of droom ik dan te erg?

Ik hoop heel erg hard met je mee, maar denk dat de kans heel klein is. Ze stonden twee jaar geleden nog in Beuningen; zo snel op herhaling lijkt me uitgesloten. Ik verwacht ze dan eerder op Lowlands (of Pinkpop, maar ergens past het daar minder denk ik, en BKS lijkt me niet heel kansrijk aangezien Cave doorgaans door Mojo geboekt wordt).

Mijn gok: Tame Impala, Beck en dan nog iets in de lijn van Anderson.Paak en Janelle Monae de afgelopen jaren.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
will wrote:
Ik zag ook net Nick Cave & The Bad Seeds hun nieuwe album, deze mannen moeten toch ergens volgend jaar op de festivals staan, kansje op DTRH of droom ik dan te erg?

Ik hoop heel erg hard met je mee, maar denk dat de kans heel klein is. Ze stonden twee jaar geleden nog in Beuningen; zo snel op herhaling lijkt me uitgesloten. Ik verwacht ze dan eerder op Lowlands (of Pinkpop, maar ergens past het daar minder denk ik, en BKS lijkt me niet heel kansrijk aangezien Cave doorgaans door Mojo geboekt wordt).

Mijn gok: Tame Impala, Beck en dan nog iets in de lijn van Anderson.Paak en Janelle Monae de afgelopen jaren.

Tame Impala zou inderdaad vast moeten staan, Beck heb ik persoonlijk nooit veel van geluisterd dus daar weet ik niet veel van. Andere namen die niet zouden misstaan zou Sundara Karma of Cage the Elephant zijn. Inderdaad een act zoals die twee zou misschien Reji Snow zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken