Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Iemand nog suggesties voor de 'future headliner' spot volgend jaar? Beetje waar Monae en .Paak stonden afgelopen jaren?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Wellicht een The 1975? In andere landen wel al headliner natuurlijk, maar in Nederland nog niet. Zag Lorde voorbij komen, dat lijkt me ook wel een mooie. Ook zou ik Beck tof vinden als afsluiter! Die man heb ik nog steeds niet gezien..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Iemand nog suggesties voor de ‘future headliner’ spot volgend jaar? Beetje waar Monae en .Paak stonden afgelopen jaren?

Ik verwacht dat elk festival in 2020 Lana Del Rey probeert te boeken. Past precies in de omschrijving die je geeft.

Bon Iver, Tame Impala en Florence & The Machine lijken me daarnaast kanshebbers voor 2020. The Chemical Brothers als zaterdagafsluiter misschien, hebben een hele vette show.

In de toekomst zie ik in de categorie pop Jorja Smith, Kali Uchis, Solange, Kehlani en misschien H.E.R. wel doorgroeien en hoge posities op DTRH pakken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Helemaal eens met Gesp. Lana Del Rey lijkt me de grootste wens voor veel festivals, waaronder ook DTRH.
Als ik nu zou mogen gokken: Tame Impala, Lana Del Rey, Billie Eilish, The Strokes, The Black Keys. Iets uit deze rij.
Al hebben ze vaak ook een headliner die niemand ziet aankomen.
 

jj79

Nieuw lid
13 sep 2019
1
0
ik zou Tame Impala inderdaad ook al met pen opschrijven, Ide Koffeman heeft al aangegeven in festival podcast dat ze daar mee bezig waren. Ik hoop van harte op The War on drugs, en zou niet raar opkijken van Supergrass. Die gaan weer touren en de band past eerdere DTRH 'oude' namen als Suede, PJ Harvey, De la soul eerder. Daarnaast zou ik gokken op een van de volgende dames Brittany Howard, Lianne La Havas, Lizzo? The 1975 lijkt mij niet gek inderdaad. Tool komt volgend jaar vast ook op een nederlands festival spelen, die zie ik ook zo een avond afsluiten. En ik zou Marike Jager ook al noteren, al dan niet als special guest van het hele weekend.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Billie Eilish zie ik ook wel werken op DTRH.
ja, als de hypetrain rondom haar persoon dan niet al lang en breed ontspoord is. Zij wordt inmiddels door de internet community wel echt een beetje uitgekotst.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Thijs wrote:
Billie Eilish zie ik ook wel werken op DTRH.


ja, als de hypetrain rondom haar persoon dan niet al lang en breed ontspoord is. Zij wordt inmiddels door de internet community wel echt een beetje uitgekotst.

Ik weet niet wat jij als de 'internet community' ziet maar Billie Eilish is juist enorm populair bij de internet generatie. Als je de iets alternatievere muziekfans zoals op fora bedoelt, heb je misschien meer gelijk maar zelfs dan nog wordt ze meer geaccepteerd dan andere plattere popacts. Nee, over haar reputatie zou ik me geen zorgen maken voor een semi-alternatief/commercieel festival als DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dirk wrote:

Thijs wrote:
Billie Eilish zie ik ook wel werken op DTRH.


ja, als de hypetrain rondom haar persoon dan niet al lang en breed ontspoord is. Zij wordt inmiddels door de internet community wel echt een beetje uitgekotst.

Ik weet niet wat jij als de ‘internet community’ ziet maar Billie Eilish is juist enorm populair bij de internet generatie. Als je de iets alternatievere muziekfans zoals op fora bedoelt, heb je misschien meer gelijk maar zelfs dan nog wordt ze meer geaccepteerd dan andere plattere popacts. Nee, over haar reputatie zou ik me geen zorgen maken voor een semi-alternatief/commercieel festival als DTRH.

Helemaal mee eens. Natuurlijk zou dat werken op DTRH. Is veel meer dan alleen een vlugge, platte hype.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ben helemaal pro meer vrouwelijke headliners of acts bovenaan een line up maar Billie Eilish heeft werkelijk niets verloren op DTRH en dat weten jullie best ook wel. Doe dan maar Grimes (Teddy Widder) of FKA Twigs (Hotot/Teddy Widder).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Thijs wrote:
Billie Eilish zie ik ook wel werken op DTRH.


ja, als de hypetrain rondom haar persoon dan niet al lang en breed ontspoord is. Zij wordt inmiddels door de internet community wel echt een beetje uitgekotst.

Nee hoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ook niet op de algemene internetcommunities. Zoals Thijs ook aangeeft.

Ze is nog even populair als maanden terug. En Eilish wordt alleen maar groter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Gevoelsmatig is Eilish meer iets voor Pinkpop eigenlijk. Een beetje te groot voor DTRH. En muzikaal erg fijn, maar in het hol van het konijn mag het wel wat spannender zijn. (PATS, rijm)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gevoelsmatig is Eilish meer iets voor Pinkpop eigenlijk. Een beetje te groot voor DTRH. En muzikaal erg fijn, maar in het hol van het konijn mag het wel wat spannender zijn. (PATS, rijm)

Kan zowel op Pinkpop als DTRH denk ik. Zit er beetje tussenin misschien.

Sowieso heeft DTRH niet altijd spannende headliners. Als ik bijvoorbeeld dit jaar een Editors zie. Dan had ik Billie Eilish wel veel verfrissender gevonden.

Al blijft het natuurlijk altijd smaakdingetje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Dit jaar vielen de headliners, op Janelle na, mij ook wat tegen. Maar normaal weten die wel wat spannende namen te fixen voor een headlineplek. Nick Cave natuurlijk, maar ook Anderson Paak, PJ Harvey, Ahnoni, Massive Attack, The National, War On Drugs en Damon Albarn.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Liever geen Eilish op DTRH, merkte op Lowlands dat daar echt veel mensen specifiek (meisjes in de leeftijdscategorie 16 - 22) op af komen waar ik in niet echt iets mee heb. Nou heeft dat op Lowlands iets minder impact dan op DTRH, ben een beetje bang dat dat de sfeer beinvloed daar in Beuningen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Oh en ik zit zelf in die leeftijdscategorie, maar ik heb het idee dat de gemiddelde DTRH bezoeker muzikaal gewoon iets anders is ingesteld.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
nou weet k niet wat een billie eilish kost, maar ik denk dat ze van dat geld wel iets interessanters kunnen boeken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken