Down The Rabbit Hole 2017

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ben benieuwd wat de verplaatsing van Pinkpop naar de tweede helft van juni in 2018 voor gevolgen heeft voor DTRH. Zou Mojo DTRH dan naar begin juni schuiven (samenvallen met Primavera)? Of juist naar begin juli (samenvallen met Werchter). Of hebben FTRH en Pinkpop zo’n verschillende doelgroep dat ze best een week na elkaar kunnen plaatsvinden?

Ik denk dat Mojo DTRH begin juli gaat plaatsen. DTRH kan waarschijnlijk meer met de RW namen. Als je DTRH echt vroeg zou zetten zou je problemen kunnen krijgen met de beschikbare acts. Dat is wat ik denk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ben benieuwd wat de verplaatsing van Pinkpop naar de tweede helft van juni in 2018 voor gevolgen heeft voor DTRH. Zou Mojo DTRH dan naar begin juni schuiven (samenvallen met Primavera)? Of juist naar begin juli (samenvallen met Werchter). Of hebben FTRH en Pinkpop zo’n verschillende doelgroep dat ze best een week na elkaar kunnen plaatsvinden?

Ik denk dat Mojo DTRH begin juli gaat plaatsen. DTRH kan waarschijnlijk meer met de RW namen. Als je DTRH echt vroeg zou zetten zou je problemen kunnen krijgen met de beschikbare acts. Dat is wat ik denk.

Lijkt me niet echt verstandig aangezien dat weekend al boordevol major festivals zit, waartegen DTRH niet op kan boksen. Zelfs Eurockeennes, een van de grootste festivals in Frankrijk, is bewust van weekend veranderd omdat het niet meer tegen de anderen op kon.

En samenvallen met Werchter + op overlap rekenen qua affiche = grotere kans dat jouw doelpubliek naar Belgie trekt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ik neig zelf ook meer naar of niets doen (en gewoon een week na Pinkpop gaan zitten) of aansluiten bij de festivals begin juni. Qua programmering zijn Werchter en Primavera interessanter voor DTRH om bij aan te sluiten dan Pinkpop. Qua doelgroep is er met bijvoorbeeld Primavera nauwelijks sprake van concurrentie natuurlijk. Dan zou bij Werchter iets meer het geval zijn.

Als je al echt van concurrentie kunt spreken natuurlijk tussen kleinschalige festivals zoals DTRH en majors zoals Werchter. Denk dat heel veel mensen bewust kiezen voor een kleiner formaat festivals omdat het wat gemoedelijker en overzichtelijker is. Ik kies daar in ieder geval wel bewust voor. Je kunt de artiesten daar in een veel kleinere setting, vaak in een tent zien. Dat heeft voor mij echt meerwaarde boven een grote wei op een major festival.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Maar DTRH is toch helemaal geen major, komt met zijn 15/20.000 nog niet eens in de buurt. Ze hebben toch altijd beweerd eerder kleinschalig te blijven, dit jaar is toch het perfecte voorbeeld. Terwijl BKS Radiohead en Arcade Fire weten te strikken als absolute headliners pakt DTRH uit met headliners die subs of tent headliners zijn op Werchter. Fleet Foxes, Moderat, Oscar & The Wolf zouden/zijn volgens mij allemaal een vb van Barn-headliners. Ik denk daarbij dat DTRH net zoals dit jaar zijn eigen weggetje moet gaan en gewoon in hetzelfde weekend moet blijven zitten. Van zelfde doelgroepen is volgens mij niet veel sprake, vergelijk gewoon beide line ups en je merkt het zelf wel denk ik. Vroeger vond ik het altijd ietwat vreemd dat BKS en DTRH pas een week naast elkaar lagen doordat ze zowat hetzelfde doelpubliek hebben, dus met PP moet dat geen probleem zijn.

Als je al echt van concurrentie kunt spreken natuurlijk tussen kleinschalige festivals zoals DTRH en majors zoals Werchter. Denk dat heel veel mensen bewust kiezen voor een kleiner formaat festivals omdat het wat gemoedelijker en overzichtelijker is. Ik kies daar in ieder geval wel bewust voor. Je kunt de artiesten daar in een veel kleinere setting, vaak in een tent zien. Dat heeft voor mij echt meerwaarde boven een grote wei op een major festival.
Dit dus.
Volgens mij zal dus BKS gewoon een week vervroegen en profiteren van de acts die op Primavera etc staan. Daarna komt PP en een week erna DTRH.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Dit dus.
Volgens mij zal dus BKS gewoon een week vervroegen en profiteren van de acts die op Primavera etc staan. Daarna komt PP en een week erna DTRH.

Vooruitziende blik wat BKS betreft ;-)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
We mogen weer bijna; nog twee nachtjes slapen :).

Waanzinnig veel zin: die vrijdag gaat echt knallen.

Hopelijk zit het weer een beetje mee. Vooruitzichten zijn aardig; alleen zaterdag kans op wat neerslag.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Iedereen die gaat: alvast veel plezier! Met Fleet Foxes, Spoon, Nicolas Jaar, Cage The Elephant, Spinvis en alle andere dingen staat er een mooi programma op jullie te wachten :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Veel plezier allemaal!

DTRH is een leuk festival en ik woon dichtbij, dus wilde eerst nog een kaartje van Ticketswap halen om er za en/of zo heen te gaan, maar heb er nu toch niet het geld voor over.

Ik ben benieuwd naar alle reacties na het festival!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Twee jaar later dan gepland, maar het vlotten-bouwplan is af, wie helpt me dit weekend met een vlot bouwen?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Matthijs, whyyyyy!!???

Nope, ik ben er helaas niet bij. Wie weet neem ik die bouwplannen volgend jaar wel van je over.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Iedereen veel plezier het weekend ! Ik sla hem een jaartje over maar ben benieuwd naar de verhalen :) !
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Dat was een fijne eerste dag. Heerlijk festivalweer!

Top vond ik Cave The Elephant, Bonobo en Moderat. Trentemoller niet helemaal gezien, maar dat klonk ook prima.

Verder Tash Sultana gezien. Best leuk, maar na een tijdje sloeg de verveling toe bij mij. Stukje Pond, klonk oké, Nick Mulvey 10 minuutjes idem.

My Baby vond ik zoals verwachtte vreselijk. Het lijkt wel alsof ze voortdurend hetzelfde nummer spelen, een grote brij. En op een gegeven moment trek ik dat geluid echt niet meer.

Wat me opviel: hoe druk het was op het terrein, vergeleken met vorig jaar. De tenten puilden letterlijk uit. Ik las ook ergens dat ze 25.000 kaarten hebben verkocht (5000 meer dan vorig jaar). Dat merkte ik wel. Het terrein kan het overigens met gemak aan, het was vooral druk in de tenten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
My Baby vond ik zoals verwachtte vreselijk. Het lijkt wel alsof ze voortdurend hetzelfde nummer spelen, een grote brij. En op een gegeven moment trek ik dat geluid echt niet meer.
Ah dus toch... ik vroeg me na alle lyrische reacties op PP (en ook via de whatsapp over DTRH) al af of ik het vorig jaar op Motel Mozaique volledig verkeerd had gezien of dat ze ineens veel beter waren geworden. Maar dit klinkt heel herkenbaar. Alles in hetzelfde tempo, zelfde beat en alleen een net iets ander gitaarriffje en tekst. Ga ik niet snel nog een keer kijken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Dag 2 was ook weer prima. Paar vervelende clashes in het programma: Warhaus of Spinvis. Moss of Benjamin Clementine. Fleet Foxes en Nicolas Jaar. In alle gevallen voor de laatste gekozen.

Absolute hoogtepunten waren Soulwax en Nicolas Jaar. Al duurde het bij Nicolas Jaar wel een kwartier of zo voordat er iets gebeurde. Mijn vriendengroep was toen al afgehaakt, maar ik ben blij dat ik gebleven ben. Echt te gek. Soulwax ging ook helemaal los.

Spinvis vond ik ook prachtig. Benjamin Clementine is wel echt iets bijzonders op een festival.

Babylon Circus beetje vanaf het veldje gevolgd, prima om de dag op gang te brengen.

Bazart voor de derde keer geprobeerd, maar ik kan er niets mee. Als je de zang en teksten weglaat, is het best te pruimen. Maar die zang en die afgezaagde teksten, nee daar word ik niet vrolijk van. Nochtans stond de hele tent afgeladen vol. Ze doen blijkbaar toch iets goed. Maar wat, ik heb het weer niet kunnen ontdekken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
En dag 3 zit er ook weer op. Toffe dingen gezien. Avalanches lekkere start van de dag. Warpaint vanouds strak. De La Soul heerlijk feelgood optreden. Father John Misty maar een deel van gezien helaas, maar hij leek ouderwets in vorm. Spoon was gaaf, Temples was prima.

Oscar And The Wolf gelaten voor wat het was. H9rr9r was heerlijk als uitsmijter: alles kwam eruit.

Wat mij betreft een zeer geslaagde editie. Mooi gevarieerd programma. Op Moderat na was ik niet enthousiast over de headliners. Massive Attack zou het affiche echt een impuls hebben gegeven. Ook mag er wel iets meer hiphop komen. En het was druk in de tenten, als ze volgend jaar nog meer kaarten verkopen wordt het gezellig vol bij de optredens lijkt me :)

Moe doch voldaan nu.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Wat was het weer geweldig zeg! Het was inderdaad drukker maar had er nergens last van. De aankleding was dit jaar wederom om te smullen!

Vrijdag vond ik Weval en Moderat echt fantastisch speelden beide de tent plat.

Zaterdag positief verrast door Sohn en vooral Nicolas Jaar. Wauw wat een opbouw en een show. Nog nooit zoiets bijzonders gezien zeker niet toegankelijk.

Zaterdag genoten van de surprisegig van Donnie bij Wilde Haren Desperados, Xavier Rudd, De La Soul en afsluiter Oscar and the Wolf was voor mij perfect!

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij?
 

Rob Nijmegen

Playlistbediener
8 feb 2015
18
0
Erg fijne editie weer! Voor mij persoonlijk behoorden Cage The Elephant Rag n bone man en Moss tot de hoogtepunten. Vooral de nieuwe kleine fuzzy Loptent had veel leuks te bieden. The Lemon twigs zaten tussen volkomen briljant en too weird in en Navarone zette er een erg energieke set neer. Op de veldjes stond verfrissende muziek, zoal Joep Beving.

Ik miste wel een echte headliner: Arcade fire of Radiohead had het festival compleet kunnen maken, maar ja, BKS had ze allebei hè??
 
1 mei 2017
289
0
Ik vind het wel fijn dat de DTRH-achtigen allerlei nieuwe acts tot headliner kunnen bombarderen. Het is een prima stap op weg naar afsluiten op grotere festivals.

Al ben ik super blij dat ik uiteindelijk voor BKS koos i.p.v. DTRH voor evidente redenen. :)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Wat een geweldig festival. Een no brainer voor mij elk jaar. Blind tickets kopen!

Hoogtepunten: Oscar and the Wolf, Roosevelt, Sohn, Moderat en Bonobo. Maar vooral de sfeer, heel het weekend genoten van alles en iedereen om me heen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
DTRh heeft wilde plannen om door te groeien naar 30k - 40k bezoekers. In principe was de sub headlinerlijst van DTRH beter dan die van BKS.
Nu BKS een weekje eerder is gepland volgend jaar dit er misschien wel een bezoekje aan Beuningen bij.
Alhoewel ik niet zo kapot ben van het hoge speeltuingehalte op DTRH.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken