De Lowlands klassieker

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
105
99
Niet per se een band, maar de Juke Joint van Kip:


Samen met de Titty Twister toch wel heel erg leuk vermaak!
 

RobbieV

Nieuw lid
20 jul 2023
4
4
Wat een lekker topic. Denk meteen terug aan mijn allereerste Lowlands in 2002... Op de eerste dag getipt door een random bezoeker om naar Relax te gaan. Een Nederlandse band uit Haarlem die ik niet kende. Uiteindelijk is die band de soundtrack van mijn 00s geworden en luister ik ze nog regelmatig. Helaas geen beeld meer van te vinden op Lowlands zelf.


Vorig jaar zo'n zelfde voorbeeld meegemaakt met The Scratch. Kende het niet, werd getipt en de hele Lima wordt afgebroken, wat een feest. Dat is en blijft toch het mooiste aan Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
mijn mooistye LL herinneringen zijn allemaal uit de periode 2005 -2011
Sigur ros, de 1e x editors( dont fly easyjet) in 2005, grace jones, 2 many djs met een picknicktafel midden in de tent, qotsa , lcd soundsystem, basement jaxx, dr Lektroluv , chic, staan te huilen bij Bon iver, iggy pop pfff zo veel gave dinge gezien

voor nu kies ik blood red shoes 2010 Grolsch(sws daar heb ik de meeste memorabele dingen gezien), hoe kun je zo verliefd worden op een zangeres:love::love::love:

 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en visdave34

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.966
4.031
Ik ben één keer geweest. Mijn broer won kaarten via 3fm "Met je wens naar Lowlands". Ons moeder was na een terminale ziekte overleden in 2010, toen ik 17 en mijn broer 20 was. Het jaar erna wonnen wij de kaarten en zijn we met een aantal vrienden naar Lowlands geweest. Als ik het me goed herinner was de aankomst nogal k*t met regen en modder... Ik was nog lang niet zo into de muziek als nu, dus ik heb daar dingen gezien waar ik nu zeker niet naartoe zou zijn gegaan en vooral ook juist andersom.
Van de zaterdagochtend weet ik nog dat we zijn gestart bij Zwart Licht XL, we kenden het helemaal niet maar liepen erlangs en dat was 1 brok energie:

De winnaar voor ons dat weekend waarbij we echt flink uit onze pan gegaan zijn was bij Skrillex


Het is tot nu toe bij die ene keer gebleven. Voornamelijk wegens keuzes voor andere festivals die beter aansluiten bij de muzikale voorkeuren, van de vrienden vooral, maar zit de laatste jaren toch stiekem geregeld te kijken voor een swapje
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
105
99
mijn mooistye LL herinneringen zijn allemaal uit de periode 2005 -2011
Sigur ros, de 1e x editors( dont fly easyjet) in 2005, grace jones, 2 many djs met een picknicktafel midden in de tent, qotsa , lcd soundsystem, basement jaxx, dr Lektroluv , chic, staan te huilen bij Bon iver, iggy pop pfff zo veel gave dinge gezien

voor nu kies ik blood red shoes 2010 Grolsch(sws daar heb ik de meeste memorabele dingen gezien), hoe kun je zo verliefd worden op een zangeres:love::love::love:

Ojaa, dit was leuk!
Dacht dat het in 2009 was en in de india...

Toen nog een shirtje gekocht van ze, die past nu niet meer haha.

Zal het optreden eens terugkijken, stond toen ook redelijk vooraan, wat een energie!
 

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
362
478

Het ging zachtjes regenen maar dat deerde niets, 50minuten euforisch staan dansen op de alpha, voor de bitterballentent, de plek waar ik het liefst sta op de heuvel. Luisterde dit nummer (en sky and sand) heel vaak de jaren ervoor en het voelde magisch om dit nu met vrienden te kunnen delen.

Dit is het eerste moment waar ik aan moet denken maar zal eens verder denken.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
627
301
Turnstile in 2019(?) In de x-ray. Al m'n vrienden meegesleurd en we werden echt overvallen door een heel lekker rauwe set. Niemand stond stil. Dít is waar de x-ray voor bedoeld is.

5 jaar later staan ze overal op de mainstages en zijn al m'n vrienden fan. Mooi hoe je zo'n band kan zien groeien.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.966
4.031
Ik ben één keer geweest. Mijn broer won kaarten via 3fm "Met je wens naar Lowlands". Ons moeder was na een terminale ziekte overleden in 2010, toen ik 17 en mijn broer 20 was. Het jaar erna wonnen wij de kaarten en zijn we met een aantal vrienden naar Lowlands geweest. Als ik het me goed herinner was de aankomst nogal k*t met regen en modder... Ik was nog lang niet zo into de muziek als nu, dus ik heb daar dingen gezien waar ik nu zeker niet naartoe zou zijn gegaan en vooral ook juist andersom.
Van de zaterdagochtend weet ik nog dat we zijn gestart bij Zwart Licht XL, we kenden het helemaal niet maar liepen erlangs en dat was 1 brok energie:

De winnaar voor ons dat weekend waarbij we echt flink uit onze pan gegaan zijn was bij Skrillex


Het is tot nu toe bij die ene keer gebleven. Voornamelijk wegens keuzes voor andere festivals die beter aansluiten bij de muzikale voorkeuren, van de vrienden vooral, maar zit de laatste jaren toch stiekem geregeld te kijken voor een swapje

Het begint toch wel heel erg te kriebelen en (wat we ook van de sponsoring en kia vinden...) onderstaande is toch een mooie kans;


Mocht iemand al kaarten hebben en toch mee willen doen (en bij winst de kaarten weggeven, aannnnn bijvoorbeeld mij!, ipv verkopen en verstoten te worden op dit forum) dan heel veel LowLove voor jou!❤️
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
995
1.158
Een van mijn eerste herinneringen van Lowlands is 2011, mijn tweede jaar. Toen nog helemaal in de dubstep/DnB hype stond in de X-Ray een klein Belgisch bandje: AKS. Selah Sue stond een aantal uur later in de Alpha, had een paar songs met ze opgenomen en kwam als verrassing die nummers live meedoen. Stond helemaal vooraan, echt waanzinnig.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.791
4.726

Opnames helaas niet zo goed, maar dat was een heerlijke editie en daar heb ik toen Korn ontdekt. In die jaren best fan van ze geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken