De beste optredens van 2019

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Aangezien ik zowat alle eindejaarslijstjes heb gemist op het forum, zal ik met deze eens meedoen.
Minder gemakkelijk dan het klinkt, zo'n volgorde geven, maar ik ben hierop geëindigd.

1) Tool – Rock Werchter
2) Demons & Wizards – Graspop & Metal Days
3) Slipknot – Graspop
4) Steven Wilson – Koninklijk Circus
5) Opeth – AB
6) Slayer – Graspop
7) Ayreon - 013
8) The Cure – Rock Werchter
9) Dimmu Borgir – Metal Days
10) Psychonaut – De Club
11) Damian Wilson – The Crossover Pub
12) Avantasia – Arena Oberhausen
13) Alien Weaponry – Metal Days
14) Ne Obliviscaris – Graspop
15) Katatonia - Fortarock

terwijl ik er 331 (inclusief dezelfde) heb gezien
Dat is dus bijna 1 voor elke dag van het jaar. Indrukwekkend!!
Jouw missers, na zoveel concerten, vind ik al even interessant als de hoogtepunten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
1 P!nk – Johan Cruijff Arena
9 Flogging Molly – Bospop
11 Steel Panther – Dynamo Metalfest

Ben het trouwens helemaal met @Wenteldave eens mbt Rival Sons. Vorig jaar heb ik ze niet live gezien, maar hun Feral Roots is voor mij het beste album van 2019.
Ook al? Heerlijk, ook mijn beste album van 2019 en dan ook maar gelijk bekronen met het beste optreden. Heb je ze ook niet toevallig op Bospop gezien?

P!nk was overigens op het Malieveld en niet in de Johan Cruijf ArenA.Persoonlijk vond ik Flogging Molly en Steel Panther verschrikkelijk, maar dat zal wel met mijn aversie richting beide te maken hebben gehad.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Dat is dus bijna 1 voor elke dag van het jaar. Indrukwekkend!!
Jouw missers, na zoveel concerten, vind ik al even interessant als de hoogtepunten.
Qua bands, hè, niet qua echte optredens. Ik kom natuurlijk op zo'n aantal doordat, en dat verbaasde mij eigenlijk, er best veel artiesten meerdere voorprogramma's met zich meenamen.
Nu ik jouw lijst zo aan het bekijken ben, ben ik er wellicht ook een paar vergeten (Opeth, Alien Weaponry), maar wat wil je ook als je zoveel artiesten hebt gezien...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
nikita wrote:
Dat is dus bijna 1 voor elke dag van het jaar. Indrukwekkend!!
Jouw missers, na zoveel concerten, vind ik al even interessant als de hoogtepunten.

Qua bands, hè, niet qua echte optredens. Ik kom natuurlijk op zo’n aantal doordat, en dat verbaasde mij eigenlijk, er best veel artiesten meerdere voorprogramma’s met zich meenamen.
Nu ik jouw lijst zo aan het bekijken ben, ben ik er wellicht ook een paar vergeten (Opeth, Alien Weaponry), maar wat wil je ook als je zoveel artiesten hebt gezien…

Neenee, ik was mee met je cijfer qua bands, daar tikken ook de festivals wel aan met een gemiddelde van 8 a 10 per dag ofzo. Al haal je een optreden elke dag sommige weken ook wel zag ik eerder al in je concertenlijst. :D Mijn respect heb je al lang hoor, ik zou me mentaal niet elke avond kunnen oppeppen.

Dat jij er een aantal in je lijst vergeten bent, geloof ik graag met zo'n aantal. Ik moest al eens terug gaan kijken in m'n agenda wat ik allemaal gedaan had dit jaar, en ik zit maar aan pakweg 80-90 bands gezien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
wenteldave wrote:

nikita wrote:
Dat is dus bijna 1 voor elke dag van het jaar. Indrukwekkend!!
Jouw missers, na zoveel concerten, vind ik al even interessant als de hoogtepunten.


Qua bands, hè, niet qua echte optredens. Ik kom natuurlijk op zo’n aantal doordat, en dat verbaasde mij eigenlijk, er best veel artiesten meerdere voorprogramma’s met zich meenamen.
Nu ik jouw lijst zo aan het bekijken ben, ben ik er wellicht ook een paar vergeten (Opeth, Alien Weaponry), maar wat wil je ook als je zoveel artiesten hebt gezien…

Neenee, ik was mee met je cijfer qua bands, daar tikken ook de festivals wel aan met een gemiddelde van 8 a 10 per dag ofzo. Al haal je een optreden elke dag sommige weken ook wel zag ik eerder al in je concertenlijst.
1f600.svg
Mijn respect heb je al lang hoor, ik zou me mentaal niet elke avond kunnen oppeppen.

Dat jij er een aantal in je lijst vergeten bent, geloof ik graag met zo’n aantal. Ik moest al eens terug gaan kijken in m’n agenda wat ik allemaal gedaan had dit jaar, en ik zit maar aan pakweg 80-90 bands gezien.
Geen zorgen, ik kwel mezelf ook iedere avond weer. Gelukkig komt het niet vaak voor dat ik zeven dag 's avonds weg ben van huis. Wil ik ook niet meer eigenlijk, want dat was achteraf gezien geen pretje.
Tachtig à negentig bands is ook een hartstikke mooi aantal en dan ben je nog naar MetalDays geweest ook. Wat wil een mens nog meer?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.216
jaydee76 wrote:
1 P!nk – Johan Cruijff Arena
9 Flogging Molly – Bospop
11 Steel Panther – Dynamo Metalfest

Ben het trouwens helemaal met @Wenteldave eens mbt Rival Sons. Vorig jaar heb ik ze niet live gezien, maar hun Feral Roots is voor mij het beste album van 2019.

Ook al? Heerlijk, ook mijn beste album van 2019 en dan ook maar gelijk bekronen met het beste optreden. Heb je ze ook niet toevallig op Bospop gezien?

P!nk was overigens op het Malieveld en niet in de Johan Cruijf ArenA.Persoonlijk vond ik Flogging Molly en Steel Panther verschrikkelijk, maar dat zal wel met mijn aversie richting beide te maken hebben gehad.

P!nk was zowel op het Malieveld als in de ArenA vorig jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
wenteldave wrote:

jaydee76 wrote:
1 P!nk – Johan Cruijff Arena
9 Flogging Molly – Bospop
11 Steel Panther – Dynamo Metalfest

Ben het trouwens helemaal met @Wenteldave eens mbt Rival Sons. Vorig jaar heb ik ze niet live gezien, maar hun Feral Roots is voor mij het beste album van 2019.


Ook al? Heerlijk, ook mijn beste album van 2019 en dan ook maar gelijk bekronen met het beste optreden. Heb je ze ook niet toevallig op Bospop gezien?

P!nk was overigens op het Malieveld en niet in de Johan Cruijf ArenA.Persoonlijk vond ik Flogging Molly en Steel Panther verschrikkelijk, maar dat zal wel met mijn aversie richting beide te maken hebben gehad.

P!nk was zowel op het Malieveld als in de ArenA vorig jaar.
Excuus. Daar had ik niks van meegekregen en ik was te lui om het op te zoeken.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.890
1.824
Afgelopen jaar heb ik 69 optredens genoteerd , wat ongeveer hetzelfde is als in 2018, maar minder 2016 en 2017. Komt waarschijnlijk door een combinatie van minder concerten en dat ik minder optredens pak op festivals.

Mijn top 15 bestaat uit:
1. Thom Yorke - DTRH
2. The Good, The Bad & The Queen - LL
3. New Order - LL
4. The National - LL
5. Tame Impala - LL
6. Foals - Paradiso & DTRH
7. Brockhampton - Woo- Hah
8. Robyn - DTRH
9. Fontaines D.C. - Loose Ends & LL
10.Underworld - DTRH
11.Balthazar - DTRH
12.Rosalia - DTRH
13.Flume - AFAS
14.Richie Hawtin - Scheepsbouwloods
15.dEUS - DTRH


Mijn voornemen voor dit jaar is meer goede concerten te pakken, al gaat dat moeilijk lukken aangezien ik waarschijnlijk vanaf de zomer in het buitenland zit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
1. Tool - Ziggo/RW
2. King Crimson - De Vereeniging
3. Wende - Paradiso
4. Soen - Prognosis
5. Ghost - AFAS Live
6. Tamino - RW/ITGWO/Doornroosje
7. Kate Tempest - Bitterzoet/Paradiso
8. Madrugada - Paradiso
9. King Gizzard & The Lizard Wizard - Tivoli
10. Leprous - Prognosis
11. Snarky Puppy - RW
12. Lucky Fonz III - Paradiso/Bolderzaal
13. Eefje De Visser - ITGWO
14. John Illsley - Paradiso
15. Opeth - Tivoli
16. BCUC - ITGWO
17. Steve Hillage Band and Gong - Paradiso
18. Janelle Monáe - RW
19. Spiritualized - Paradiso
20. The Good, The Bad & The Queen - Paradiso/RW
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
In totaal 86 optredens gezien :) mooi jaar en 2020 belooft nog mooier te worden :)
https://www.setlist.fm/songs/jarne

1. The Blaze: RW
2. Tool: RW
3. Brutus: Thrash Life Store
4. Parkway Drive: Vorst
5. Balthazar: RW
6. Zeal & Ardor: RW
7. Sam Fender: Botanique/La Madeleine
8. Boston Manor: Kaka
9. Go March: Existenzweek (zelf geboekt en georganiseerd :D )
10. Hypochristmutreefuzz: STUK, Leuven
11. The Murder Capital: RW
12. Fever 333: Zappa
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
willem wrote:
Wel doodjammer om het slechte nieuws van Nosta te horen vandaag.

Ik ben hier ook al een hele namiddag boos en teleurgesteld over. Ze hadden daar vaak een sterk programma, echt zonde. Zwangere Guy staat daar nog op mijn planning, wordt een mooie afsluiter!
Dan heb je geluk dat je kaarten hebt kunnen krijgen. Ik ken verschillende mensen (inclusief mezelf) die te laat waren, veel plezier!
Voor mij staan zeker nog Jaguar Jaguar en De Mens op het programma.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
1. Rammstein (Koning Boudewijn Stadion)
2. Eddie Vedder (Vorst Nationaal)
3. Tool (Rock Werchter)
4. The Chemical Brothers (Lokerse Feesten)
5. New Order (Rock Werchter)
6. The Good, The Bad and The Queen (Rock Werchter)
7. The Cure (Rock Werchter)
8. Neil Young (Sportpaleis)
9. Mogwai ((Rock Werchter)
10. MONO (Cactus Festival)
11. IDLES (Trix)
12. The Murder Capital (Rock Werchter)
13. Richard Ashcroft (Rock Werchter)
14. Mac DeMarco (Rock Werchter)
15. Underworld (Rock Werchter)
16. The Libertines (Koninklijk Circus)
17. dEUS (Cactus Festival)
18. Giorgio Moroder (Brussels Summer Festival)
19. Manic Street Preachers (Brussels Summer Festival)
20. Charlotte Gainsbourg (Rock Werchter)
21. Therapy? (Lokerse Feesten)
22. The Smashing Pumpkins (Lotto Arena)
23. Pixies (Vorst Nationaal)
24. Parkway Drive (Rock Werchter)
25. Zeal and Ardor (Rock Werchter)

Verder ben ik het eens met wat hier op deze en op de vorige pagina geschreven werd, RIP Nosta (in Opwijk), echt wel erg zeg. Elk jaar ging ik er wel een keer of drie naartoe. Nu zal Stijn Van de Voorde mijn laatste Nosta-voorstelling worden...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
1. Thom Yorke - Down The Rabbit Hole
2. Bon Iver - Best Kept Secret
3. IDLES - Lowlands
4. The National - Lowlands
5. Balthazar - TivoliVredenburg
6. Fontaines D.C. - Lowlands
7. Tame Impala - Lowlands
8. ROSALÍA - Down The Rabbit Hole
9. Foals - Down The Rabbit Hole
10. The Good, The Bad & The Queen - Lowlands

Andere toffe dingen waren nog Willem, A$AP Rocky, Dylan LeBlanc, Sam Fender, Vampire Weekend, Low, Spiritualized enzovoort!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken