De Albums van 2020

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Iemand al A Beginner's Guide To Bravery van David Keenan geluisterd? Wat een heerlijke plaat! Verder kunnen Eefje de Visser, Drive-By-Truckers en Destroyer mij ook wel bekoren :)
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Had david keenan ook nog in lijst te luisteren staan. Al even opgezet. Is even wennen aan de ierse vertel-zang. Wat me opvalt is dat de nummers gevarieerd qua sfeer zijn maar telkens wel erg intens. Ga het zeker nog opzetten, maar weet niet of dit een veelluisterplaat wordt voor mij
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe album van Tame Impala is fijn hoor. Erg fijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Die nieuwe van Millionaire, APPLZ ≠ APPLZ, is gewoon nog beter dan voorganger Sciencing.

Funky beest die Vanhamel. Creatief funky beest. En eentje die de beste plaat van het jaar tot nu toe gemaakt heeft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dr. Hannibal wrote:
de nieuwe plaat van Steven Wilson

Ik verwacht daar niet zoveel van, zeker niet omdat het blijkbaar nog verder gaat dan To The Bone in een groot publiek aantrekken om de Ziggo vol te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd.

En daar is dan de eerste single. Ik vind m echt heerlijk. Valt gegarandeerd in de smaak bij liefhebbers van het laatste No-Man album.

https://open.spotify.com/album/7qohEkOYxj10iCUCMKLbCL?si=D-xkQdOvQ2eZWlWQFiLCsw
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
zijn er hier ook fans van de nieuwe loathe plaat? mensen die van deftones houden zullen hier wel hun ding in vinden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Black Lies wrote:

Dr. Hannibal wrote:
de nieuwe plaat van Steven Wilson


Ik verwacht daar niet zoveel van, zeker niet omdat het blijkbaar nog verder gaat dan To The Bone in een groot publiek aantrekken om de Ziggo vol te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd.

En daar is dan de eerste single. Ik vind m echt heerlijk. Valt gegarandeerd in de smaak bij liefhebbers van het laatste No-Man album.
Het verbaasde me zelf eigenlijk, maar ik vond Personal Shopper nog best wel goed.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Q1 zit er inmiddels op, even een kleine top 5 so far this year.

1. Aaron Boyd - Until The End
2. Waxahatchee - Saint Cloud
3. Drive-By Truckers - The Unravelling
4. Destroyer - Have We Met
5. Pearl Jam - Gigaton

Kijk verder nog uit naar The Strokes(!), HAIM, Jason Isbell, Red Hot Chili Peppers. Verder laat ik me nog graag verrassen door nieuwe pareltjes.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
1. Irreversible Entanglements - Who Sent You?
2. Ian William Craig - Red Sun Through Smoke
3. Joyfultalk - A Separation of Being
4. Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind
5. TOPS - I Feel Alive
6. Horse Lords - The Common Task
7. tricot - 真っ黒
8. Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History
9. Makaya McCraven / Gil Scott-Heron - We're New Again
10. The Innocence Mission - See You Tomorrow

Maar nog heel veel te luisteren.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Nog een beetje te vroeg voor een echte ranking maar hier alvast enkele albums uit 2020 die ik veel heb beluisterd:

King Krule - Man Alive! (deze plaat blijft maar groeien)
Eefje De Visser - Bitterzoet
The Weeknd - After Hours
Childish Gambino - 3.15.20
Soccer Mommy - Color Theory
Alexandra Savior - The Archer
U.S. Girls - Heavy Light
Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Nog een beetje te vroeg voor een echte ranking maar hier alvast enkele albums uit 2020 die ik veel heb beluisterd:

King Krule – Man Alive! (deze plaat blijft maar groeien)
Eefje De Visser – Bitterzoet
The Weeknd – After Hours
Childish Gambino – 3.15.20
Soccer Mommy – Color Theory
Alexandra Savior – The Archer
U.S. Girls – Heavy Light
Yves Tumor – Heaven to a Tortured Mind

Prachtig lijstje (al ken ik Alexandre Savior niet). Yves Tumor is ook wel een aangename verrassing zeg.

Ook de moeite: die instrumentale verrasingsplaten van Nine Inch Nails (Together en Locusts). Heel sfeervol, bijna ambient, maar ook erg sterk vind ik. Had ik niet verwacht. Heb die muziek sinds de release weinig uitgezet. Of het moet zijn om de nieuwe Thundercat te horen, die (behalve dat hij misschien een tikje lang is), heerlijk gevarieerd superfunky is.

Weinig échte tegenvallers tot nu toe eigenlijk. Tame Impala misschien, al was dat ook gewoon prima. Pearl Jam is een beetje suf (vond de eerste singel anders wel leuk) maar dat was eigenlijk wel te verwachten...
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Voor mij ziet het er nu zo uit ongeveer:
1. Spanish Love Songs - Brave Faces Everyone
2. Destroyer - Have We Met
3. Dizzy Mizz Lizzy - Alter Echo
4. Drive-By Truckers - The Unraveling
5. The Garden - Kiss My Super Bowl Ring

Wisselt nog veel. Op Spanish Love Songs na voor mij nog geen echter uitschieters op dit moment.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ben erachter gekomen dat ik niet zo getrokken wordt door vele albums, dus ik ga degene die ik wel aardig vind in willekeurige volgorde neerzetten.
Me and That Man - New Man, New Songs, Same Shit, Vol. 1
Igorrr - Spirituality and Distortion
Drive-By Truckers - The Unraveling
Sons of Apollo - MMXX
Ozzy Osbourne - Ordinary Man
Apocalyptica - Cell-0
Delain - Apocalypse & Chill
Sepultara - Quadra
Nine Inch Nails - Ghost VI: Locusts

Wat valt op? Nog geen Pearl Jam - Gigaton. Dat album moet echt nog gaan 'groeien.'
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ook in willekeurige volgorde albums die ik graag luister van dit jaar.

Childish Gambino - 3.15.20
Tame Impala - The Long Rush
Brian Fallon - Local Hero
Eefje de Visser - Bitterzoet
Laterns on the Lake - Spook the Head
Mykur - Folkesange
Bombay Bicycle Club - Everything Else Has Gone Wrong

Maar er zitten nog geen echte uitschieters bij. Pearl Jam viel tegen, op de eerste 2 singles na. De singles van de nieuwe Haim en Hayley Williams smaken bij heel erg naar meer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
En is het heel erg als ik zeg dat ik de nieuwe Dua Lipa ook wel eens opzet, om daarna te concluderen dat het eigenlijk best een leuke plaat is? Niks super spannends ofzo, maar wel easy weg luister pop met een beetje een randje.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
En is het heel erg als ik zeg dat ik de nieuwe Dua Lipa ook wel eens opzet, om daarna te concluderen dat het eigenlijk best een leuke plaat is? Niks super spannends ofzo, maar wel easy weg luister pop met een beetje een randje.

Haha eens. Met name de eerste paar nummers zijn lekkere disco-pop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken