De albums van 2016

The Hotelier - Goodness is wat mij betreft een erg goed album!

https://open.spotify.com/album/5SYW9HBk4WxetFTcbcK3nk

Brian wrote:
Vandaag nieuw:

The Myrrors – Entranced Earth [Kraut/Psych/Drone]. Ik kwam ergens ‘Desert Drone’ tegen als genre, dat vond ik ook wel een leuke omschrijving.
Aanrader
Dit is inderdaad wel vet, helemaal de titeltrack. Dikke blazers erbij ook.

Zijn er hier ook fans van Miles Davis?

Robert Glasper heeft een album uitgebracht gebaseerd op werk van de oude meester; Everything`s beautiful. In alle nummers zijn samples (bij het ene nummer wat meer dan bij de andere) van Miles Davis gebruikt, maar zijn toch weer getransformeerd tot een andere sound. Je zou het remixes kunnen noemen, maar daar doe je het misschien ook wat te kort mee. Grappig is trouwens dat verschillende grote namen hebben meegewerkt aan deze plaat, waaronder Erykah Badu en Stevie Wonder.

Zelf ben ik niet bijzonder onder de indruk. Sommige nummers zijn zeker de moeite waard (I`m Leaving You bijvoorbeeld), sommige nummers passen dan weer prima als achtergrondmuziek in een willekeurig Van der Valk restaurant.

Steve Gunn brengt over een paar dagen (3 of 4 juni) zijn nieuwe plaat uit. Ik zag al een paar goede recensies voorbijkomen en kijk er wel naar uit om het te kunnen luisteren.

Steve Gunn brengt over een paar dagen (3 of 4 juni) zijn nieuwe plaat uit. Ik zag al een paar goede recensies voorbijkomen en kijk er wel naar uit om het te kunnen luisteren.
Klopt! Super relaxt album weer.

Is Yndi Halda - Under Summer hier al ergens genoemd? Album is al een heel tijdje terug uitgekomen maar is zeker nog wel het vermelden waard. Lang opbouwende post-rock nummers met best veel rustige orkestrale stukken. Album duurt bijna een uur en heeft maar 4 nummers.

Ik ben ook benieuwd. De eerste paar singles zijn veelbelovend.

The Hotelier – Goodness is wat mij betreft een erg goed album!

<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:album:5SYW9HBk4WxetFTcbcK3nk" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Sowieso, erg gaaf album weer

Uncle G wrote:

Klopt! Super relaxt album weer.

Is Yndi Halda – Under Summer hier al ergens genoemd? Album is al een heel tijdje terug uitgekomen maar is zeker nog wel het vermelden waard. Lang opbouwende post-rock nummers met best veel rustige orkestrale stukken. Album duurt bijna een uur en heeft maar 4 nummers.
Is het album al ergens te checken dan?

Yndi Halda ken ik niet, zal het eens checken. Omschrijving klinkt vet.

Uncle G wrote:

Ik ben ook benieuwd. De eerste paar singles zijn veelbelovend.
Klopt, Conditions Wild en Ancient Jules zijn al erg sterk.

Holy Fuck - Congrats (Electronica)

Sterk album, geen nummer klinkt echt hetzelfde en de band doet z'n naam op sommige momenten wel eer aan.

Holy Fuck – Congrats (Electronica)

Sterk album, geen nummer klinkt echt hetzelfde en de band doet z’n naam op sommige momenten wel eer aan.

Nieuw Holy Fuck album? Niks over gehoord eigenlijk, maar ik zal hem zeker eens aanzetten.

Hoezee! Een nieuw album van Lone: Levitate. Het gaat wat verder dan zijn eerdere materiaal, met junglebeats en breakcore-invloeden.

Ik heb de nieuwe Flume nu voor de derde keer aanstaan en vind het echt een heerlijk album. Favorieten tot nu toe zijn Helix, Smoke & Retribution en Tiny Cities.

Nieuwe Avalanches dus op 8 juli uit (zie Wat luister je nu? voor een eerste nummer). En later vandaag dropt Beck de eerste single van zijn nieuwe plaat.

Ik val in herhaling maar: wat een jaar is 2016...

9 September het nieuwe album van Nick Cave & The Bad Seeds getiteld 'Skeleton Tree'.

Ben erg benieuwd wat ze nu weer afleveren. Schijnt een van de donkerste albums to date te worden.

Twee nieuwe tracks van BBNG:

https://open.spotify.com/album/535c51Ok3TfSfsTIPrm2VE

8 juli komt het hele album, stoked as always :D.

9 September het nieuwe album van Nick Cave & The Bad Seeds getiteld ‘Skeleton Tree’.

Ben erg benieuwd wat ze nu weer afleveren. Schijnt een van de donkerste albums to date te worden.

Ja, erg klote natuurlijk voor hem (want het zal wel grotendeels door de privégebeurtenissen geïnspireerd zijn), maar ik hou wel van die donkere nummers.

Boss Keloid - Herb Your Enthusiasm
Ik ben er niet helemaal uit wel label je op deze band moet plakken. Stoner metal misschien? Het heeft de sound en vocals van metal, maar veelal het tempo van stoner rock.
De nummers bevatten dikke gitaarrifs en sterke baslijnen. Het klinkt duister en clean tegelijk.

Normaal ben ik niet echt een metalfan, maar door het behapbare tempo vind ik dit een prima album eigenlijk.

Ik ben benieuwd wat de echte metalheads hier ervan vinden.

Vandaag nieuw:

Eindelijk de nieuwe Volbeat!!! Seal the Deal & Let's Boogie

verder:
Dark Funeral - Where Shados Forever Reign
Beartooth - Aggressive
Roxette - Good Karma
Paul Simon - Stranger to Stranger
Whitney - Light Upon the Lake
The Strokes - Future Present Past (moet nog op spotify komen)
The Lonely Island - Popstar: Never Stop Never Stopping (zal vast wel weer een paar grappige liedjes opstaan)

Ik denk dat ik vandaag toch bijna alleen maar Volbeat luister

Users who are viewing this thread