De albums van 2016

Yak – Alas Salvation
Erg jammer dat ze Hungry Heart zo totaal anders hebben opgenomen voor het album. Vind de versie op de eerste single veel leuker. Verder wordt ik niet zo heel erg enthousiast van het album eigenlijk. Er staan wel een paar leuke nummers op, maar ze moeten het vooral van hun live shows hebben denk ik.

Er staat ook nog een nieuwe EP (Of LP?) van Fire! Orchestra op Spotify. En Lakker - Struggle & Emerge

En Nothing – Tired Of Tomorrow. Aanradertje.
Ben, na 1x luisteren, nog niet verkocht. Er staan een paar sterke nummers op met een heerlijke grunge vibe, maar ook een paar inwisselbare nummers. Een 6,5 / 7 voor mij :)

Edit; Heb net net nieuwe album van M83 eens opgezet, maar wat een afknapper is dat. Dead Cities en ook Hurry Up vond ik heel vet, maar hier kan ik helemaal niets mee.
Ben blij dat ik het album even check en ze niet met de verkeerde verwachtingen ga zien op Lowlands.

Kereltje wrote:
En Nothing – Tired Of Tomorrow. Aanradertje.

Ben, na 1x luisteren, nog niet verkocht. Er staan een paar sterke nummers op met een heerlijke grunge vibe, maar ook een paar inwisselbare nummers. Een 6,5 / 7 voor mij
simple-smile.png

Edit; Heb net net nieuwe album van M83 eens opgezet, maar wat een afknapper is dat. Dead Cities en ook Hurry Up vond ik heel vet, maar hier kan ik helemaal niets mee.
Ben blij dat ik het album even check en ze niet met de verkeerde verwachtingen ga zien op Lowlands.
Vreemd, ik was direct verkocht? Heerlijk vrolijk album vond ik en maakt zowat van elke nummer een klein kunstwerkje.. Bibi the dog vond ik bv. erg leuk gedaan met die zangeres in het frans idk

Anderson .Paak – Malibu 7.3
Compact Disk Dummies – Silver Souls 7.2
Oscar – Cut and Paste 7.1
Kygo – Cloud Nine 6.4

Wat een leuke stem heeft Oscar! Nog nooit van gehoord maar leuk album! :) Sinds gister staat ook het album van Kygo online, wat een teleurstelling.. Vind dat enkel Fragile en Carry Me er echt uitspringen, behalve dan het feit dat er al 5 nummers opstaan die al eerder werden gereleased, beetje te veel van het goede voor mij maar afin..

De nieuwe Jameszoo is ook uit, lekker jazzen. Chill plaatje al bij de eerste luisterbeurt, en weer met het unieke geluid dat je van hem verwacht. Volledig verdiend dat hij dit album op Brainfeeder uit mag brengen!

Korte update:
King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon Infinity: Hun beste plaat tot nu toe, constant rammen en ook tof dat het 'Nongagon Infinity opens the door' meerdere keren terug komt op het album. Ik ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat ze weer een album droppen.
Compact Disk Dummies - Silver Souls: Ik was best hyped voor dit album, maar op het eerste gehoor viel hij me een beetje tegen, geen grote knallers die hun ep wel had.
Death Grips - Bottomless Pit: Zo'n album waarna je even een peukje moet opsteken. Holy shit wat een album.

Die van Radiohead check ik pas als ik de fysieke release heb, en nu ga ik eerst even de nieuwe Boxer Rebellion checken. Ook Stillwave (shoegaze/postpunk) heeft een nieuwe ep!

Shit he, heb echt geen tijd om al die geweldige albums te checken.
Wat swingt die van Kaytranada lekker.
Die van James Blake is weer prachtig, I Need A Forest Fire is een van mijn favo;s van 2016.
Nieuwe van White Lung klinkt iets teveel hetzelfde maar de felheid van de gitaren en de vocalen is er gewoon weer.
Moderat is eindelijk gevallen en dat is ook een erg fijne plaat.

Komende tijd Eagulls, James Blake en Death Grips

LUH - Spiritual Songs For Lovers To Sing

Heb deze hier vernoemd zien worden maar verder nog niets over gehoord. Maar ik ben na een keer luisteren flink overdonderd, wat een album!
Heerlijke om die rauwe stem van Ellery Roberts weer te horen, die tevens ook een grote bak passie en euforie mee weet te brengen. Dit album is prachtig, overdonderend, maar zorgt vooral voor een sterk gevoel van euforie die de volledige 60 minuten blijft hangen.
Verrassing van het jaar tot nu toe, had deze echt niet zo goed verwacht.

Eagulls - Ullages - 6,5
Een album met een hele vette sound die door alle nummer is doorgetrokken. Dat is zowel de kracht als de zwakte van dit album. Het sluit goed op elkaar aan en geeft de plaat 1 identiteit, maar tegelijkertijd is er wel erg weinig diversiteit te vinden. Er zijn te weinig nummers die er uitspringen, waardoor het geheel ook direct minder sterk is.

Kevin Morby - Singing Saw - 8
Een album dat ik de afgelopen tijd redelijk grijs heb gedraaid. Het is een plaat die heeft moeten groeien bij mij. In de eerste luisterbeurten vond ik zijn zang te matig om het een heel goede plaat te vinden. Hoewel het tegenwoordig meer dan ooit geaccepteerd is wanneer een zanger vocaal minder is (zolang de muziek maar spannend is), was ik er voor mijzelf niet uit of hij er mee weg kwam of niet. Uiteindelijk wel dus. Wat ik bij het album van Eagulls miste, vind ik juist een sterk punt van Singing Saw; een verzameling nummers die stuk voor stuk opvallen en een eigen sound hebben.

Yak - Alas Salvastion - 7,5
Een hele sterke plaat met een gigantische rammer als opener die je gelijk bij de strot grijpt. Het album biedt variatie in tempo, sfeer en melodieën zonder zijn power te verliezen. Kan niet wachten om ze eens live te zien.

Ulrika Spacek - The Album Paranoia 7,5
Ook dit is een album dat ik de afgelopen tijd regelmatig heb opgezet. Het heeft een heerlijke dromerige vibe, stevige gitaren die toch je zintuigen prikkelen en (ik val in herhaling merk ik) bevatten variatie die het hele album spannend houdt.
Ook deze band wil ik graag eens live zien, wat ook absoluut gaat gebeuren. Is het niet op BKS, dan wel op London Calling.

Mijn top 3 albums van dit jaar tot nu toe zijn voor mij;
- David Bowie - Blackstar
- Suede - Night Thoughts
- Kevin Morby - Singing Saw

Zal morgen nog eens wat releases van de afgelopen tijd afstruinen :)

Ik heb hier nog niemand over het nieuwe album van Drake gehoord??? Best wel weer een toffe plaat hoor.

Death Grips – Bottomless Pit: Zo’n album waarna je even een peukje moet opsteken. Holy shit wat een album.

Nice. Ik ga hem vanmiddag even luisteren, maar de reviews zijn erg positief.

Heb qua muziek een teleurstellende ochtend/middag achter de rug. De albums die ik heb geluisterd vond ik niet heel bijzonder eigenlijk.

Santigold - 99¢ - 6
Haar vorige album is een plaat die ik eerder redelijk vaak heb gedraaid, terwijl ik haar optreden op Lowlands op 2012 ook heel vet vond. Ik was dan eigenlijk ook wel benieuwd naar haar album, helemaal omdat ik er nog weinig over heb gehoord/gelezen. Het viel me toch aardig tegen. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik vind het vlees noch vis. Alsof ze het op de automatische piloot heeft gemaakt. Bij vlagen klinkt het wel aardig hoor, maar nergens echt spannend of relevant.

James Blake - The Colour In Anything
Met James Blake heb ik nooit veel gehad, Limit To Your Love vind ik zelfs een bijzonder vervelend nummer om te horen. Maar goed, ik wilde toch met open blik naar zijn nieuwe album luisteren aangezien het overal goede recensies kreeg. Maar ook met deze plaat kan ik niet veel. Het is dan ook niet fair om hier een cijfer aan te hangen, het is gewoon niet mijn ding.

Anohni - Hopelesness
Na één keer luisteren weet ik nog niet goed wat ik hier van vind. Mijn eerste indruk is overrated, wat waarschijnlijk komt door de ongelooflijke hype die eromheen is gecreëerd. Dan heb ik al snel de neiging om die hype door te willen prikken. Misschien niet helemaal fair, maar toch heeft het album muzikaal niet een bijzondere indruk achter gelaten. Ik waardeer de herkenbare sound en de vibe die in sommige nummers wordt gecreëerd, maar ben overall nog niet overtuigd. Ook hier wil ik nog geen cijfer aan vast hangen.

LUH - Spiritual Songs For Lovers To Sing - 6,5
Deze plaat heb ik dit weekend meerder malen opgezet en vind het een redelijke plaat. Ben er niet zo fan van als Wessel, maar vind hem best aardig. De stem van Ellery Roberts is iets waar je van moet houden en mij raakt het niet heel erg. Sterker nog, het maakt sommige numers zelfs minder goed vind ik. In sommige nummers kreeg ik ook een Imagine Dragons gevoel; bombastisch, grote drum en een overenthousiaste zanger. Denk trouwens dat het live misschien wel beter over kan komen dan op plaat.

En de score van Forest Swords bij Shrine is ook uit. Muzikaal op zichzelf staand eigenlijk verrassend goed, als je bedenkt dat de focus daar niet echt ligt in het geheel. Doet wat mij betreft niet per se onder voor Engravings.

Suede - Night Thoughts (7.5) wat een superfijne ontdekking, leuk album!! Nog nooit naar de band geluisterd maar klinken wel leuk, hebben ergens iets weg van Arctic Monkeys vind ik?
Drake - Views (7.3)

Voorlopige top 3:
Radiohead 9.3
David Bowie 9.3
James Blake 8.5

Welja, Autechre brengen ook even hun vier uur durende, 21-tracks-bevattende twaalfde studioalbum uit. Misschien maar eens aanzetten vandaag of morgen.

De nieuwe Car Seat Headrest is ook weer een heerlijke plaat. Het heeft eigenlijk alles; rustige nummers, maar ook voldoende power. Genoeg eigen sound zonder in herhaling te vallen. Toch wel een 8 wat mij betreft.

Weet iemand hoe ze live zijn?

De nieuwe Car Seat Headrest is ook weer een heerlijke plaat. Het heeft eigenlijk alles; rustige nummers, maar ook voldoende power. Genoeg eigen sound zonder in herhaling te vallen. Toch wel een 8 wat mij betreft.

Weet iemand hoe ze live zijn?

Ik luister nu toevallig ook het album, erg fijn om te luisteren.

Heb ze nog nooit live gezien, maar ik twijfel nu om kaartjes te kopen voor London Calling, aangezien ik ook Royal Headache wil zien.

Users who are viewing this thread