Dauwpop 2026

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
7.111
10.639

1731577956790.png

Dauwpop 2026
29 & 30 mei 2026

Nieuws
Line-up
Tickets

Haha in de app staat er een ander plaatje!

Biffy Clyro i.p.v. Skunk Anansie 🤷‍♂️
Misschien een last-minute wijziging geweest? Of zullen ze nog aangekondigd worden? Ben benieuwd…

Biffy Clyro had voor mij wel meer gedaan dan Skunk Anansie

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Vrijdag al wel een leuke dag. Skunk Anansie 1 keertje gezien, Rock Werchter 2016. Was toen heel goed, leuk 10 jaar later nog eens. Son Mieux altijd wel genig, Kingfishr leuk, Brogeal leuk, SONS erbij prima.

Zaterdag mwoah. Antony Szmierek word ik wel blij van, net als Kaat van Stralen. Voor de rest heeft dez dag nog niet veel om handen voor mij.

Vrijdag al wel een leuke dag. Skunk Anansie 1 keertje gezien, Rock Werchter 2016. Was toen heel goed, leuk 10 jaar later nog eens. Son Mieux altijd wel genig, Kingfishr leuk, Brogeal leuk, SONS erbij prima.

Zaterdag mwoah. Antony Szmierek word ik wel blij van, net als Kaat van Stralen. Voor de rest heeft dez dag nog niet veel om handen voor mij.
Is Skunk Anasie zonder twijfel de grootste naam van die dag? Vond het afgelopen jaar bij de Zwarte Cross niet zo bijzonder. Verder ziet de vrijdag er erg goed uit. Altijd blij als Kingfishr komt ook al is het op herhaling.

Maar even. Stel. Hier Biffy Clyro bij bovenop als zaterdag headliner. Dat zou toch fantastisch zijn
Biffy Clyro zou een instant buy zijn voor een ticket. Jammer dat dat niet samen zou vallen met Kingfishr, maar enfin.

Dit is toch echt heel mager? Son Mieux, kom op. Stond er twee jaar geleden al en heeft iedereen al op elke braderie gezien. En Kingfishr...heeft toch niets extra gepresteerd in het afgelopen jaar om nu al een come back te rechtvaardigen?

Dit is toch echt heel mager? Son Mieux, kom op. Stond er twee jaar geleden al en heeft iedereen al op elke braderie gezien. En Kingfishr...heeft toch niets extra gepresteerd in het afgelopen jaar om nu al een come back te rechtvaardigen?
Kingfishr heeft het eerste album gelanceerd, 3 uitverkochte shows in Nederland en zit nog steeds in de lift. Gewoon een erg goede boeking.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Wat mij betreft wat je van Dauwpop kan verwachten. Paar internationale acts, Nederlandse poprock, Nederlandse hip-hop en beginnende bandjes.

Op de website lijken ze min of meer op volgorde te staan?

Vrijdag Main: Skunk Anansie, Son Mieux, Kingfishr
Zaterdag Main: Antoon, Bente, (Maan?)

Dus nog best ruimte voor de volgende bekendmakingen! Biffy Clyro voor zaterdag zou ik mooi vinden. Als ik de andere Nederlandse festivals erbij pak (en dan niet 2024/25): Triggerfinger, Davina Michelle, Acda & The Munnik, Racoon.

En ik mag hopen dat Paceshifters (play Nirvana) een thuiswedstrijd komen spelen.

Dit is toch niet wat je verwacht voor een kaartje van 85 euro? Drie Nederlandse acts die je al jaren overal gratis kunt zien? Maar goed, ik denk terug aan het jaar van Editors, Eefje de Visser, De Staat en Balthazar voor 50 euro....ben wellicht wat verwend

Dit is toch niet wat je verwacht voor een kaartje van 85 euro? Drie Nederlandse acts die je al jaren overal gratis kunt zien? Maar goed, ik denk terug aan het jaar van Editors, Eefje de Visser, De Staat en Balthazar voor 50 euro....ben wellicht wat verwend
Houdt niet ove rnee, maar dit slechts de eerst drop. Komt nog genoeg aan. Maar die zaterdag ben ik ook nog op mijn honger blijven zitten ja.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zat laatst eens de prijzen terug te kijken van de afgelopen jaren. Ik kwam tot de conclusie dat vanaf de jaren dat ik ga is de ticketprijs inmiddels met 75% gestegen :oops:
Ik heb voor het eerst geen early bird ticket in de vvk gehaald, meer omdat er altijd goedkopere tickets via de resale kwamen.

Mee eens hoor valt me tot dusver tegen, zeker voor de prijs van de tickets tegenwoordig. En wat mij betreft een nogal veilige programmering, wat mij betreft zouden ze best iets spannender mogen programmeren. Misschien gewoon een keer Fontaines, Wolf Alice, Murder Capital, Idles, Shame of iets dergelijks, zou mij heel blij maken 🙂. Ik ga toch wel, want terrein en sfeer zijn fantastisch hoor. Maar ik hoop dan maar op een geweldige tweede batch namen 🤞🏼.

• Leuk
Waarderingen: piep
Ben benieuwd. De eerste drop is al fijn. Dit jaar hebben we super early bird kaartjes. Dus we zijn er zeker bij. Biffy Clyro of niet.

Users who are viewing this thread