Countdown to Rock Werchter 2017

Aangezien opblaasbare zaken niet welkom zijn om de weide, zou ik wel mijn lamzac mee mogen brengen?
sowieso zit hij natuurlijk opgerold in mijn tas, dus echt anders als een kleedje om op te zitten.
Maar zou het zonde vinden als hij toch afgepakt wordt.

Waren er vorig jaar best veel op de wei. Zegt nog niet of het mag natuurlijk..

WeckoJ wrote:
mattman wrote:
Wessel wrote:
Black Lies wrote:
SoaD zou ik niet gaan kijken

Jeroooooen, komaaaaaan.

Zijn ze zo goed dan, live? Ik vind ze op plaat niet overtuigend (bij momenten klinken ze ronduit irritant) maar een aanbeveling van iemand die ze al gezien heeft kan helpen.

Ik heb ze laatst in Ziggo Dome gezien. Was erg tof, publiek ging helemaal los, sfeer was dikke prima. Optreden was ook prima en ze speelden veel toffe nummers. Ik zou ze zeker gaan bekijken als ik jou was (ik zal er zelf ook zeker bij zijn).

Bedankt voor het antwoord! It’s a date.
1f609.svg
Ben vooral benieuwd vanwege de positieve reacties hier. Ken er eerlijk gezegd nog niet te veel van, is een band die me altijd wat ontgaan is. Ik hoop wel dat ze niet te veel nummers a la BYOB doen, wat ik eigenlijk pokkeherrie vind. En moshpit toestanden is meer iets voor Graspop.Maar blijkbaar hebben ze ook veel rustigere nummers, waarvan ze hopelijk veel spelen. Het is en blijft RW he.

Anders moet je ff de liveset van gisteren op Pinkpop terugkijken, zoiets zal het op RW ook wel worden vermoed ik. Ik heb er vanaf mijn bank in ieder geval van genoten gisteren, zeker van Lonely Day... dat blijft echt een fantastisch nummer!

SOAD klonk heel slecht op die stream. Hier kan ik echt geen 10 minuten naar luisteren vrees ik...

Na Live de halve show van SOAD van de zijkant gezien. Dat wordt op RW zeker er vol voor gaan en genieten.

Maar ja, het blijft metal met clowneske, vreemde uithalen. En dat moet je wel liggen.

Weet nu al dat dit voor mij 1 van de hoogtepunten van RW gaat worden.

Na Live de halve show van SOAD van de zijkant gezien. Dat wordt op RW zeker er vol voor gaan en genieten.

Maar ja, het blijft metal met clowneske, vreemde uithalen. En dat moet je wel liggen.

Weet nu al dat dit voor mij 1 van de hoogtepunten van RW gaat worden.

Ja, hier nog een :)

Machine Gun Kelly is ook een echte aanrader! Was ook niet echt fan van hem, maar dat is verandert na zijn concert op RaR! Ga hem zeker checken!

Via de link kan je zijn concert op RaR herbekijken
:
https://streaming-magenta-music-360.akamaized.net/#/concert/9208205928594999145

Volgens mij is het toch nog echt minder dan 24 dagen tot Rock Werchter (*springt rondjes van enthousiasme*)
Dus zullen we nog maar over de zondag gaan babbelen?

De zondag, voor mij persoonlijk de beste dag. Al was het alleen maar vanwege de Foo Fighters.

Mijn spoorboekje voor de dag:

13:10-13:55 Cage The Elephant | Lijkt me nou echt een toffe band, nog nooit live gezien. Sta der wel een beetje van te kijken dat het de eerste naam is in de barn die dag, schat ze toch groter in.

13:55-14:10 Nothing but Thieves | Mischien nog een klein stukkie meepakken met een biertje. Ook echt een lekker band

14:45-15:45 Dropkick Murphys | Maar één woord: Feest!
(Thurston Moore group is hier trouwens ook zeker geen straf als tegen alternatief)

15:45-16:15 Fatima Yamaha | Naast het feit dat een deel van zijn artiestennaam ook een piano en motor merk is, is fatima yamaha, ook wel bas bron van de jeugd van tegenwoordiger, gewoon een hele dikke producer. Ik verwacht wel een lekkere vipe in klub C

16:30-17:00 The Kills | Klein stukje wel meepakken denk ik. Prima band, voor mij persoonlijk niet meer dan dat, maar zeker de moeite waard. Wel halverwege weg voor:

17:05-18:05 Benjamin Clementine | Die man ademt gewoon muziek. Hij en zijn piano, wordt sowieso genieten

18:05-19:05 Rag'n'bone man | Ik vind dat nieuwe album van hem echt sick, en het livestreampje van pinkpop zag er ook lekker uit. Wel spijtig dat ik hierdoor The Lumineers moet missen, die had ik graag ook willen zien.

19:05-20:05 Warpaint of eten of weet ik veel wat. Ligt ook allemaal een beetje aan de mentale en vooral fysieke gesteldheid na het weekend. Misschien is een beetje rust zo gek nog niet

20:05-21:30 Alt-J of Soulwax | Redelijke clash voor mij wel. Keuze van het moment denk ik

Dan ff niks en langzaam naar voren schuiven voor:

22:30-01:00 Foo Fighters | Met het (persoonlijk) hoogtepunt je weekend afsluiten, wat wil een mens nog meer.

Voorlopig blijf ik nog een ruime 20 dagen dat de benen van Dave heel blijven, maar ik merk wel dat het al steeds meer begint te kriebelen, naar mate Rock Werchter dichterbij komt!!

Moet me nog wat meer verdiepen in de eerste namen op zondag. Waarschijnlijk starten met nothing but thieves.
Dropkick Murphys zijn wij zeker bij. Lekkere band om op de vierde dag een pit te bouwen. Moet wel met blauwe plekken naar huis.
Mis daardoor wel Thurston Moore, wat wel jammer is.

Vervolgens the kills, Benjamin Clemente (waarschijnlijk vanaf het gras) en Rag n Bone. Geen van allen echte must sees, dus hangt er een beetje af hoe de optredens kunnen boeien.

Daarna waarschijnlijk een hapje eten. Alt J boeit me al niet als ik fit ben, laat staan na vier dagen festival.

Tenslotte natuurlijk de afsluiter: Foo Fighters! Hier erg zin in. Mooie naam om het festival mee af te sluiten.

Soulwax vs Alt-J is waarschijnlijk dé clash van RW dit jaar, weet nog steeds niet wat ik ga doen haha

13:10 - 13:55 Cage The Elephant / Als ik op dag 4 vroeg genoeg wakker ben natuurlijk. Kleine kans, eigenlijk. :lol:
14:30 - 15:30 Thurston Moore Group / Leuk om een legende rond half 3 's middags te mogen meemaken. Ben me ook goed aan het inluisteren en klinkt veelbelovend.
16:30 - 17:30 The Kills / Hier kijk ik erg naar uit, hopelijk spelen ze genoeg uit Midnight Boom. Heerlijke frontvrouw ook, natuurlijk.
18:05 - 19:05 Rag'n'Bone Man (maar waarschijnlijk een friet met andalouse halen)
19:05 - 20:05 Warpaint / Nog nooit gezien maar eigenlijk zijn albums best goed, dus dit kan haast niet tegenvallen. Groovy.
20:05 - 21:20 Soulwax / Gent represent! Moet ik als mede Gentenaar alleen al eens gezien hebben. ;-) Ben ook fan van het nieuwe album.
21:20 - 22:20 The Avalanches / De zondagact waar ik misschien het meest naar uitkijk, wordt een spetterend feest. Frankie Sinatra! Ook een unieke boeking!
22:30 - 01:00 Foo Fighters / Wordt wel groots, al heb ik wel een beetje schrik voor de massale drukte. Maar wil ik zeker weleens afstrepen.

Wat mij betreft een erg sterke dag, veel te zien.

Eventjes een dag-ranking: Donderdag > Zondag > Vrijdag >> Zaterdag
De ene act waar ik het meest naar uitkijk: Radiohead

BRING. IT. ON.

De ranking voor mij:
Zaterdag > vrijdag > zondag > donderdag
Al heeft donderdag wel het hoogtepunt op het programma staan (Prophets of Rage).

Zeer sterke dag. De clashes zijn hier het meest en het moeilijkste.

13.10 ~ 13.55 cage the elephant. Lijkt me net wat leuker dan nbt. Lekker indie rock waarvoor ik zeker wel eerder de tent uit wil komen.

14.30 ~ 15.30 Thurston Moore group. Kwaliteit en muzikaal talent druipt hier vanaf. Jammer dan voor dropkick Murphy's. Ik heb het gevoel dat dit een van de magische momenten van rock werchter kan worden.

16.30 ~ 17.30 the kills. Kende het niet, maar vind het pakkende hypnotiserende muziek. Ben heel benieuwd naar de live ervaring.

18.05 ~ 19.05 rag n bone man. Wat een stem. Al draaien ze zijn 2 singles wel kapot nu. Hopelijk stellen zijn overige nummers niet teleur.

19.05 ~ 20.05 Warpaint. Ik laat me volledig verassen.

20.15 ~ 21.30 wat eten en kijken naar alt-j. De muziek is niet helemaal mijn ding, maar minder niet mijn ding als soulwax niet mijn ding is. Ondertussen opladen en voorbereidingen treffen om het voorvak in te komen voor de headliner. Helaas wel the avanlanches missen. Maar dat is dan niet anders (al zij het met een snik)

22.30 ~ 01.00 FOO FIGHTERS! !!!

@mattman komt niet voor dat ons schema zoveel overlappingen kent ;)

Zondag > zaterdag > donderdag > vrijdag

Favoriete acts: foo fighters & system of a down

Op zich toch een vrij kalme dag, wat ik niet echt zo erg vind.

Als ik al op tijd op de wei geraak is er meteen een dilemma tussen Thurston Moore en Dropkick, aangezien ik Dropkick al paar keer gezien heb wellicht die andere.

Dan komen de Kills op het programma waarna ik een groot gat heb tot aan Soulwax. Misschien dat ik ondertussen Rag n Bone man meepak.

De avond, en het weekend, sluiten we af met Foo Fighters. Zalige afsluiter van een prachtig weekend.

Mooie dag!

Cage the Elephant; jammer dat ze zo onbeschoft vroeg staan op een zondag. Maar hopelijk weet ik mezelf op tijd naar het terrein te verzetten.
Thurston Moore Group; pas ontdekt nadat hij bekend werd gemaakt voor Werchter. Prachtige muziek! Kan zomaar inderdaad een van de hoogte punten worden van het weekend zoals Brian zegt.
Fatima Yamaha; Wat verlate ochtend gymnastiek.
The Kills/Benjamin Clementine; ik laat het moment beslissen.
Warpaint; Ik laat me verrassen. Liedjes zijn mooi maar vind de live opnames die ik heb gezien niet geweldig.
Alt-J; ik ga liever naar Soulwax en aansluitend The Avalanches. Echter zal de energie hier aardig op zijn en blijven we lekker staan bij de main.
Foo Fighters; de perfecte afsluiter van het weekend. 2,5 uur volgas rock n roll show.

Een mooie dag met een druk begin, middenstuk met veel bands die wel aardig zijn, en een druk slot:

13.30 - 14.10; Nothing But Thieves. Prima start, veelbelovende rockband met aantal leuke nummers. Ik verwacht een prima start van de dag. Wel jammer dat Cage the Elephant bijna tegelijk staat.

14.30 - 15.30: Thurston Moore Group: een van de grotere clashes van het weekend, of toch Dropkick? TMG heeft schitterende muziek en ik verwacht een erg sterk optreden op mijn favo podium. Maar op de vierde dag kan ik ook zomaar geen zin meer hebben in lopen en blijf hangen om te knallen bij de Murphy's.

16.30 - 17.30: The Kills. Aantal goede nummers, ik laat me verrassen. ben benieuwd of ze mainstage aankunnen.

18.05 - 19.05: Rag 'n Bone Man. Maar kan met dezelfde argumentatie als bij Dropkick Murphy's ook net zo goed The Lumineers worden. Wil ze beide wel zien. Aangezien het beide rustige bands zijn, verwacht ik meer van RNBM in The Barn, ben bang dat de Lumineers beetje verzuipen op de main.

19.05 - 20.05: Warpaint. omdat ik dan toch in de buurt ben, laat me verrassen.

20.05 - 21.20: Het sterke slot begint met Soulwax, knallen!

21.20 - 22.20: En gelijk door naar The Avalanches. Verwacht dat dit stiekem een van de hoogtepunten kan worden van het weeken.

En natuurlijk de perfecte afsluiter met Foo Fighters, nog even het laatste beetje energie eruit.

Kortom een mooie dag. De bands waar ik over het hele weekend het meest naar uit kijk zijn SOAD, POR, Arcade Fire en Radiohead.

Zoals de meesten starten met de miniclash Cage The Elephant/Nothing But Thieves, waarschijnlijk probeer ik van beiden een stukje te zien. In de namiddag veel interessante dingen te zien maar ik ben geen grote fan van een van deze artiesten in het bijzonder. Ik probeer sowieso wel een stukje van Dropkick Murphys, Benjamin Clementine en Warpaint te zien.

Het weekend afsluiten doe ik met de geweldige combo Soulwax - Avalanches - Foo Fighters. Nog lang getwijfeld om Alt-J te gaan kijken (2015 in The Barn was heel goed), maar ik wil het feestje Soulwax - Avalanches echt niet missen. Ik denk dat we later nog veel gaan spreken over die zondagavond!

Vrijdag > zondag > donderdag > zaterdag, heel duidelijk voor mij. Hoogtepunten: Arcade Fire, Warhaus, Royal Blood, Radiohead, Bonobo en de zondagavond :)

Yes de zondag, ik denk dat dit wel mijn favoriete dag is.

- Nothing but Thieves: Twijfel wel een beetje nog met Cage The Elephant(dus zal dat ook wel iets beter gaan beluisteren komende tijd), maar ik denk dat Nothing But Thieves de voorkeur gaat krijgen.
- Dropkick Murphys: Ofcourse ga ik hier heen, hartstikke veel zin hierin en mocht mijn stem nog niet weg zijn dan gaat dat hier wel gebeuren. Vind ik het jammer dat ik Thurston Moore niet ga zien? Best wel, maar ik kan/ga Dropkick Murphys daar gewoon niet voor op geven. Te veel fan er van.
- The Kills: Heb dit een beetje beluisterd en moet zeggen dat ik het wel chill vind. Ik denk wel dat ik een beetje op een afstandje ervan ga genieten in dit geval.
- The Lumineers: Ik ben van plan om tijdens/na dit optreden het vak in te gaan om een zo goed mogelijke positie te krijgens. Ken van the Lumineers eigenlijk maar 1 nummer, maar hopelijk kunnen ze me verrassen.
- Alt-J: Hier heb ik best wel veel zin in. Het is misschien een beetje een rare act om voor de Foo Fighters te zien(want het is toch best wel verschillend), maar dat betekent niet dat het niet leuk gaat zijn. Vind hun muziek erg leuk om te horen en ga er ook zeker meer en meer naar luisteren. Ook lekker een set van een uur en 15 minuten, wat ook mooi is meegenomen.

en dan..

na 2 jaar

Toen Grohl 2 dagen voor Pinkpop z'n been moest breken(had een dagticket)

EINDELIJK

- FOO FIGHTERS!: De act waar ik naar uit kijk. Wat kijk ik hier naar uit zeg. Ik werd zo blij als een kind toen alleen al de rumours kwamen in het najaar destijds en toen ze aangekondigd waren was het eerste dat ik deed iedere mogelijke docent op de uni die over roosters en tentamens gaat mailen met wanneer bekend zou worden welke dagen de tentamens zijn. Ik kreeg mijn antwoord en hoppa, het weekendticket(dat uiteindelijk ook zonder Foo Fighters wel was aangeschaft) was gelijk aangeschaft. 2,5 uur, net als bij Radiohead eigenlijk, een show die ik waarschijnlijk nooit zal vergeten. Mochten jullie iemand op de grond zien blijven liggen in het voorste vak, dan ben ik dat waarschijnlijk.

Op dit moment denk ik dat het qua dagen zo is:

Zondag > vrijdag/zaterdag > Donderdag(niet zo'n van van zowel KOL als ID en de alternatieve ga ik niet heen).

Favoriete acts(in volgorde): Foo Fighters, Radiohead, Dropkick Murphys, Linkin Park, Arcade Fire, SOAD, Frank Carter, Prophets of Rage, Royal Blood.

Moet trouwens zeggen dat ik door het pinkpop optreden van zowel Seasick Steve als Machine Gun Kelly ben gaan twijfelen of ik wel naar Seasick Steve ga op de zaterdag, want ik vond Machine Gun Kelly erg vet klinken.

Moet trouwens zeggen dat ik door het pinkpop optreden van zowel Seasick Steve als Machine Gun Kelly ben gaan twijfelen of ik wel naar Seasick Steve ga op de zaterdag, want ik vond Machine Gun Kelly erg vet klinken.

@Aikerte11

MGK was echt bam, heerlijke takkeherrie om mee te beginnen. Vol energie. Ik vond het erg geslaagd. SS is niet mijn ding....dat is echt luistermuziek. Zoals jij je favoriete acts hebt staan in het lijstje zou ik voor MGK gaan.

@aikerte11

MGK was echt bam, heerlijke takkeherrie om mee te beginnen. Vol energie. Ik vond het erg geslaagd. SS is niet mijn ding….dat is echt luistermuziek. Zoals jij je favoriete acts hebt staan in het lijstje zou ik voor MGK gaan.

Hmm daar zit wel wat in, al moet ik wel zeggen dat ik redelijk wat veel muziekstijlen kan waarderen. En zo'n luisteract is ook wel fijn om een dag met veel stevig gitaarwerk. Ik laat het er denk ik van af hangen waar de rest heen gaat. In beide gevallen is het prima.

Users who are viewing this thread