Countdown to Rock Werchter 2017

De minste dag van de vier voor mij. Deze dag mag alles en hoeft niks. Bij lekker weer lekker languit in het gras chillen.

Wel kan ik iedereen J. Bernardt aanraden. Laatst gezien in Altstadt Eindhoven. Als je fan bent van Balthazar...zeker gaan zien!

Verder waar ik waarschijnlijk te vinden ben:
- Glass Animals
- Seasick Steve
- SOHN
- Milky Chance
- Bonobo
- Above & Beyond

Voor mij nog wel een gevarieerd dagje, samen met de zondag toch wel een favoriet dagje!

13.00 - 13.40 Frank Carter & The Rattlesnakes - Goed de dag beginnen met wat stevige muziek.
14.10 - 14.55 Blues Pills - Klinkt op plaat in ieder geval veelbelovend. Hopelijk zijn ze live net zo goed en verzuipen ze niet op de main, al ben ik een beetje bang van wel
16.05 - 17.05 SOHN - Even een onderbreking van de gitaren, maar voornamelijk ergens achterin de tent lekker meeluisteren en op tijd naar de volgende.
17.00 - 18.00 Jimmy Eat World - Heerlijk bandje in de namiddag, ga ik zeker van genieten!
18.50 - 20.05 Milky Chance/blink-182 - Mijn enige clash van vandaag, al is het geen grote. Ik heb bij allebei een 50/50 gevoel, dus ik denk dat ik allebei deels meepak, beetje eten tussendoor. Jullie kennen het wel.
20.55 - 22.25 System of a Down - Ja! Helemaal top! Hele goede boeking in mijn ogen, kijken of ik een goed plekje kan gaan bemachtigen.
23.15 - 01.00 Linkin Park - Zie SoaD, gewoon een goede boeking. Ja, het nieuwe album is zwaar ruk, maar je moet toch ergens een keer je bier halen? Ik heb ze nog nooit live gezien, dus die kan ik hierna wel afvinken.

Frank Carter & The Rattlesnakes;: FAN ! must see voor mij

Jimmy Eat World: Fan van het oudere, iets hardere, werk. Nieuwe CD is te plat

Blink-182: Zal ik zien omdat ik er sta en nostalgie is maar sommige bands zouden er beter mee stoppen en niet eindeloos teren op vroeger.... Laatste keer op Wechter en Lokeren was eigenlijk op het schandalige af.

System Of A Down: benieuwd naar. Herinner ze als een niet zo een goede live band maar maken ze maken veel goed door "nostalgie en nog nooit gezien"

Linkin Park: laatste keer op Werchter grote teleurstelling (mede door slecht geluid). veracht er dus niet veel van maar des te meer kunnen ze verrassen ;-)

Linkin Park: laatste keer op Werchter grote teleurstelling (mede door slecht geluid). veracht er dus niet veel van maar des te meer kunnen ze verrassen
1f609.svg

Zelfs toen al schreef vond de pers dat LP te veel op nostalgie teerde. En dat was 6 jaar geleden.

http://www.humo.be/festivalitis/32234/review-linkin-park-op-rock-werchter-2011-main-stage
http://skylinereviews.com/?p=2878
http://focus.knack.be/entertainment/muziek/linkin-park-donderdag-22-35-main-stage/article-review-199711.html

ChiquitaChaser wrote:
Linkin Park: laatste keer op Werchter grote teleurstelling (mede door slecht geluid). veracht er dus niet veel van maar des te meer kunnen ze verrassen
1f609.svg

Zelfs toen al schreef vond de pers dat LP te veel op nostalgie teerde. En dat was 6 jaar geleden.

http://www.humo.be/festivalitis/32234/review-linkin-park-op-rock-werchter-2011-main-stage
http://focus.knack.be/entertainment/muziek/linkin-park-donderdag-22-35-main-stage/article-review-199711.html

Hopen dan maar dat ze veel nieuw werk doen? ??

Mijn zaterdag: Frank Carter & the Rattlesnakes / Glass Animals / Machine Gun Kelly / Jimmy Eat World / Blink-182 / System of A Down / Linkin Park.

Nieuwe nummers van Linkin Park zijn vreselijk, maar gaven op Pukkelpop gewoon een prima show en hebben met verschillende nummers van Hybrid Theory, Meteora en Minutes to Midnight tracks uitgebracht die ik nog vaak live zou kunnen zien. Hetzelfde met Blink-182, al brachten die met California gewoon een sterke plaat uit. Nostalgie is sowieso gewoon mooi, ga me prima vermaken die zaterdag.

Heb de vrijdag even gemist hier. Dat gaat zoiets worden: Kaleo / Warhaus / Nathaniel Rateliff / White Lies / Royal Blood / James Blake / Radiohead. Hoef die dag eigenlijk alleen Radiohead goed te zien.

ChiquitaChaser wrote:
1f609.svg

Als ik die reviews zo lees, dan valt me op dat alledrie de schrijvers sowieso geen liefhebber zijn van Linkin Park of van het genre. Echt neutraal hebben ze het optreden niet gekeken en vantevoren hadden ze al besloten dat het niks was.
Maar ze constateerden wel weer dat een groot deel van het publiek het wel goed vond...

Ik heb me in 2011 overigens best vermaakt bij hun optreden, maar goed ik vind hun meeste albums ook best leuk om te horen.

Hey, I'm going on Friday (Radiohead, first time! yeah!) from Rotterdam, if you are traveling and have an extra seat also let me know!

Wessel wrote:
Black Lies wrote:
SoaD zou ik niet gaan kijken

Jeroooooen, komaaaaaan.

Zijn ze zo goed dan, live? Ik vind ze op plaat niet overtuigend (bij momenten klinken ze ronduit irritant) maar een aanbeveling van iemand die ze al gezien heeft kan helpen.

Ik heb ze laatst in Ziggo Dome gezien. Was erg tof, publiek ging helemaal los, sfeer was dikke prima. Optreden was ook prima en ze speelden veel toffe nummers. Ik zou ze zeker gaan bekijken als ik jou was (ik zal er zelf ook zeker bij zijn).

mattman wrote:
Wessel wrote:
Black Lies wrote:
SoaD zou ik niet gaan kijken

Jeroooooen, komaaaaaan.

Zijn ze zo goed dan, live? Ik vind ze op plaat niet overtuigend (bij momenten klinken ze ronduit irritant) maar een aanbeveling van iemand die ze al gezien heeft kan helpen.

Ik heb ze laatst in Ziggo Dome gezien. Was erg tof, publiek ging helemaal los, sfeer was dikke prima. Optreden was ook prima en ze speelden veel toffe nummers. Ik zou ze zeker gaan bekijken als ik jou was (ik zal er zelf ook zeker bij zijn).

Bedankt voor het antwoord! It's a date. ? Ben vooral benieuwd vanwege de positieve reacties hier. Ken er eerlijk gezegd nog niet te veel van, is een band die me altijd wat ontgaan is. Ik hoop wel dat ze niet te veel nummers a la BYOB doen, wat ik eigenlijk pokkeherrie vind. En moshpit toestanden is meer iets voor Graspop.Maar blijkbaar hebben ze ook veel rustigere nummers, waarvan ze hopelijk veel spelen. Het is en blijft RW he.

Dit wordt voor mij een dagje mainstage.

Frank carter & the rattlesnakes. Prima opstart muziek. Meteen volle bak energie.

Blues pills. Heerlijke muziek.

Seasick steve. Wil ik al een hele tijd zien. Lijkt me een mooi feest met leuke sfeer.

Jimmy eat world. Ken ik alleen the middle van. @blacklies heb jij nog tips wat ik moet luisteren hiervan?

Blink 182. Ondanks de negatieve verhalen veel zin in. Vind die nieuwe plaat goed. Gecombineerd met een zanger die er zin in heeft en goede oude nummers moet het wel lukken om een goed optreden neer te zetten.

System of a down. De band van het festival voor mij. Verheug ik mij ontzettend op.

Daarna vanaf een afstandje linkin park kijken. Heb ik ze ook eens gezien.

Vind het overdag wel jammer om the glass animals en passenger te missen. Maar die komen vast nog wel eens.

Lololol

Grappig, voor iedereen geldt dit toch wel als de beste of de minste dag! Daardoor ook duidelijk dat de tentvulling die dag echt ondermaats is, want degenen die dit wel een goede dag vinden, staan allemaal bij main stage...

Ik hoor overigens tot het tweede kamp: de zaterdag is vooraf wel de minste dag voor mij. Mijn schema:

(Tash Sultana, als ik dan al tot leven gewekt ben) - J Bernardt - Glass Animals - (SOHN) - (Jimmy Eat World) - (blink-182) - (SOAD) - Bonobo

Diegene tussen haakjes zal ik waarschijnlijk bij zijn, maar alleen bij gebrek aan beter. Kijk eigenlijk alleen echt uit naar Bonobo.

Dit wordt voor mij een dagje mainstage.

Frank carter & the rattlesnakes. Prima opstart muziek. Meteen volle bak energie.

Blues pills. Heerlijke muziek.

Seasick steve. Wil ik al een hele tijd zien. Lijkt me een mooi feest met leuke sfeer.

Jimmy eat world. Ken ik alleen the middle van. @blacklies heb jij nog tips wat ik moet luisteren hiervan?

Blink 182. Ondanks de negatieve verhalen veel zin in. Vind die nieuwe plaat goed. Gecombineerd met een zanger die er zin in heeft en goede oude nummers moet het wel lukken om een goed optreden neer te zetten.

System of a down. De band van het festival voor mij. Verheug ik mij ontzettend op.

Daarna vanaf een afstandje linkin park kijken. Heb ik ze ook eens gezien.

Vind het overdag wel jammer om the glass animals en passenger te missen. Maar die komen vast nog wel eens.
@Chileera: Voor Jimmy eat world
CD Bleed American
- Bleed American / - A Praise Chorus / - Sweetness

CD Futures
- Pain / - Just Tonight / - Futures

De rest van hun cd's mij nooit kunnen overtuigen (te plat :-) )

Mijn voornemen was ook een dag main stage hangen voor de zaterdag. Soad als absoluut hoogtepunt maar ook Blink 182 en Jimmy Eat World zijn prima optredens om lekker bij te relaxen met bier. Afsluiten met oude jeugdliefde Linkin Park.

Nu keek ik gisteren naar de livestream van Rock am Ring en was positief verrast door Machine gun Kelly. Hier gaf ik helemaal niets voor, suffe hiphopper. Maar bleek een erg gave rock/rap show te zijn, ging goed los. Beetje terug naar de jaren 90 crossover. Een beetje dan he. In ieder geval interessant genoeg om een keer de zaterdag de stek te verlaten en naar Klub c af te zakken.

Aangezien opblaasbare zaken niet welkom zijn om de weide, zou ik wel mijn lamzac mee mogen brengen?
sowieso zit hij natuurlijk opgerold in mijn tas, dus echt anders als een kleedje om op te zitten.
Maar zou het zonde vinden als hij toch afgepakt wordt.

Users who are viewing this thread