Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nogmaals, je kan als overheid proberen jobs aantrekkelijk te maken, maar als er geen gegadigden zijn, wat moet je dan nog meer doen?
Niet 10 jaar iets slopen om het vervolgens weer aantrekkelijk proberen te maken misschien? En het probleem zit hem niet aan de voorkant (kan geen personeel vinden), maar aan de achterkant (iedereen gaat weg). En dat is veel meer dan er een paar euro indoen en dat dan het paardje weer gaat rijden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wat een lading bullshit. Het is gewoon stuitend en kwalijk wat jij hier durft neer te planten. De van Haga van Festileaks lijkt het wel.
Hohoho. De Trump van festileaks klinkt beter. Maar in grote lijnen is dit gewoon waar. Ik ben geen wappie, ik geloof niet in complotten, ik ben pro vaccinatie en ik weet dat er in de eerste golf mensen ernstig ziek zijn geworden. Ik heb het nu over de laatste omicron. Die is inderdaad minder ziekmakend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.929
1.705
Park View City Lahore, a modern-day housing venture, is a project of the Vision Group, one of the biggest names in the real estate industry. The Vision Group owns this project. Vision Group aims to introduce modern technology, infrastructure, and architecture to develop a society that stands out among other institutions in the twin cities. The owner of Vision Group is Mr. Aleem Khan, a renowned politician elected as MPA of the Punjab Assembly. Park View City Islamabad was the first real estate project by Vision Group in the capital city.
And I just had a vision where your bullshit is being deleted by mods...
 
  • Haha
Waarderingen: Royke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Zijn er nog forumleden die recentelijk (vermoedelijk) besmet zijn geraakt op een festival?
Na Graspop en Rock Werchter was er een vrij grote opstoot, maar heb de indruk dat het de laatste tijd goed meevalt?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zijn er nog forumleden die recentelijk (vermoedelijk) besmet zijn geraakt op een festival?
Na Graspop en Rock Werchter was er een vrij grote opstoot, maar heb de indruk dat het de laatste tijd goed meevalt?
Ik ben ziek geweest na Graspop, en toen wist ik vrijwel zeker dat ik het toen had. Alleen ik teste steeds negatief (3 thuistesten en 1 GGD test). Dus in principe heb ik het niet gehad.

Maar goed verder ben ik naar Roadburn, Paaspop, Best Kept Secret, Graspop, Awakening, Toto, Bospop, The Killers, Brakrock, Lowlands geweest en het kan gewoon prima :).
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Ben begin augustus juist besmet geraakt in een week dat ik alleen naar werk en de supermarkt ben geweest.

Daarvoor Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole en Wildeburg, enkele dagfestivals en meerdere concerten meegepakt. En nog een paar dagen naar Duitsland vakantie.

Zo zie je maar dat je het overal op kunt lopen.

Was gelukkig net op tijd uit isolatie voor Lowlands. En gelukkig slechts een paar dagen klachten gehad.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Was gelukkig net op tijd uit isolatie voor Lowlands. En gelukkig slechts een paar dagen klachten gehad.

Wel fijn dat je de zelfisolatie gerespecteerd hebt.
In België zijn er heel wat die positief testen, uiteindelijk weinig klachten hebben en zich dan maar onder de mensenmassa begeven. Persoonlijk vind ik dat absoluut niet kunnen.

Je kan uiteraard besmet zijn, asymptomatisch, en dan kan je er uiteraard geen rekening mee houden.
Maar áls je het weet dat je positief bent, dan vind ik wel dat je de anderen niet in gevaar mag brengen en dus best in zelfisolatie gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Zijn er nog forumleden die recentelijk (vermoedelijk) besmet zijn geraakt op een festival?
Na Graspop en Rock Werchter was er een vrij grote opstoot, maar heb de indruk dat het de laatste tijd goed meevalt?

Na Best Kept Secret was het goed raak met een griepje dat het hele opvolgende weekend besloeg en een overduidelijke positieve zelftest op de donderdag. Sinds Lowlands ben ik al non-stop snotverkouden maar nog niet positief. Aan de andere kant ben ik nog nooit niet verkouden geweest na Lowlands
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Wel fijn dat je de zelfisolatie gerespecteerd hebt.
In België zijn er heel wat die positief testen, uiteindelijk weinig klachten hebben en zich dan maar onder de mensenmassa begeven. Persoonlijk vind ik dat absoluut niet kunnen.

Je kan uiteraard besmet zijn, asymptomatisch, en dan kan je er uiteraard geen rekening mee houden.
Maar áls je het weet dat je positief bent, dan vind ik wel dat je de anderen niet in gevaar mag brengen en dus best in zelfisolatie gaat.
Leuk! Staan we in België al weer een stapje voor dan. Zolang je er rekening mee houdt en je gedrag aanpast ( bvb dat je geen risicogroepen gaat gaan bezoeken, je handen goed reinigt etc) lijkt me hier weinig mis mee.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zijn er nog forumleden die recentelijk (vermoedelijk) besmet zijn geraakt op een festival?
Na Graspop en Rock Werchter was er een vrij grote opstoot, maar heb de indruk dat het de laatste tijd goed meevalt?
Zowel na Lowlands als Werchter ontlopen. Eigenlijk sinds januari 2021 ontlopen terwijl ik in best veel risico gebieden kom (Werk in horeca, stage op basisschool, concerten en festivals bezocht) en mezelf regelmatig nog test. Dus ik ben een beetje verbaasd.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Leuk! Staan we in België al weer een stapje voor dan. Zolang je er rekening mee houdt en je gedrag aanpast ( bvb dat je geen risicogroepen gaat gaan bezoeken, je handen goed reinigt etc) lijkt me hier weinig mis mee.

Collega van mij heeft long civid... Geen onderliggende aandoeningen, sportief, gespierd, jonge gast van 30 jaar, ...

Om maar te zeggen... Het is perfect mogelijk dat jezelf weinig last ondervindt en daardoor toch naar concerten en festivals gaat, maar intussen wel iemand anders aansteekt die er vergaande gevolgen aan over houdt...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Aan de andere kant ben ik nog nooit niet verkouden geweest na Lowlands

Heeft dat niks te maken met de verontreinigde lucht in de zeiltenten?
Had ik destijds ook altijd last van na 3 dagen Pukemarock in een dusdanige tent.

In tenten zoals op Werchter waar ze luchtreinigers hangen, heb ik er geen last van...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Heeft dat niks te maken met de verontreinigde lucht in de zeiltenten?
Had ik destijds ook altijd last van na 3 dagen Pukemarock in een dusdanige tent.

In tenten zoals op Werchter waar ze luchtreinigers hangen, heb ik er geen last van...
Daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik dacht dat het meer komt doordat zo'n weekend misschien niet perse het meest gezonde is. Wat voor invloed heeft een tent op je gezondheid ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik dacht dat het meer komt doordat zo'n weekend misschien niet perse het meest gezonde is. Wat voor invloed heeft een tent op je gezondheid ?
Bij Pukema was het alvast zo dat in die tenten er weinig verse lucht kwam, doordat de vervuillde lucht naar boven steeg en daar bleef hangen. Dat was dan ook lucht gemengd met sigarettenrook. Ik had ook de indruk dat de planken ondervloer er ook voor zorgde dat er een vervuild binnenklimaat ontstond.
Als ik daar na een dag mijn neus eens snoot, was het gewoon zwart... Kan niet gezond zijn (ben zelf geen roker).

5BCFBB09-DC8B-4744-BF12-17E73BEEA951.jpeg
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Heeft dat niks te maken met de verontreinigde lucht in de zeiltenten?
Had ik destijds ook altijd last van na 3 dagen Pukemarock in een dusdanige tent.

In tenten zoals op Werchter waar ze luchtreinigers hangen, heb ik er geen last van...

Van de lucht die op zondag in een volgepakte X-Ray staat is nog nooit iemand gezonder geworden nee. Maar het scheelt ook dat je weerstand een dieptepunt bereikt op dagelijks 4 uur slaap, veel bier en een vochtige tent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Van de lucht die op zondag in een volgepakte X-Ray staat is nog nooit iemand gezonder geworden nee. Maar het scheelt ook dat je weerstand een dieptepunt bereikt op dagelijks 4 uur slaap, veel bier en een vochtige tent.
Dat was pre corona toch ook zo. Toen kwam ik regelmatig verkouden thuis van een weekendje Lowlands. Maar nobody cares toen. Het is toch gewoon redelijk goed gedaan deze zomer?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dat was pre corona toch ook zo. Toen kwam ik regelmatig verkouden thuis van een weekendje Lowlands.
Ja, ja... Bij mij was het ook verwijzend naar pre corona.
De luchtkwaliteit in die tenten, vooral als er gerookt wordt, kan gewoon niet gezond zijn.
Alhoewel dat ik het een goede evolutie vind dat er al op heel wat tenten een rookverbod staat.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Na Best Kept Secret was het goed raak met een griepje dat het hele opvolgende weekend besloeg en een overduidelijke positieve zelftest op de donderdag. Sinds Lowlands ben ik al non-stop snotverkouden maar nog niet positief. Aan de andere kant ben ik nog nooit niet verkouden geweest na Lowlands

Dat was pre corona toch ook zo. Toen kwam ik regelmatig verkouden thuis van een weekendje Lowlands. Maar nobody cares toen. Het is toch gewoon redelijk goed gedaan deze zomer?

Inderdaad, zoals eerder ook gezegd.
 
12 nov 2016
650
389
Heeft dat niks te maken met de verontreinigde lucht in de zeiltenten?
Had ik destijds ook altijd last van na 3 dagen Pukemarock in een dusdanige tent.

In tenten zoals op Werchter waar ze luchtreinigers hangen, heb ik er geen last van...
Zulke luchtreinigers moeten alle festivaltenten en concertzalen gebruiken, zal covidrisico zeker verminderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken