Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Ik dacht hier net ook aan…. lijkt wel alsof het ons niet meer gegund wordt om naar festivals te gaan.

Wat heeft dit met festivals te maken? Het is een pokkenvirus he. Tenzij je seksfestivals bedoelt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
  • Haha
Waarderingen: pigital en Brian

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Ik heb hetzelfde.
Voor Rock Werchter maak ik me nog geen zorgen, maar Pukkelpop in augustus ...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.601
848
Ik heb hetzelfde.
Voor Rock Werchter maak ik me nog geen zorgen, maar Pukkelpop in augustus ...
Zal wel doorgaan, alleen zullen we meer en meer in een situatie terecht komen van “betreden op eigen risico”.
Luister maar eens naar onze ministers; het enige wat voor hen telt is de druk op de gezondheidszor, want daarop worden ze later op afgerekend.
Een concert of festival bezoeken doe je uit eigen keuze, dus ook al loop je daar iets op, zolang je maar niet in het ziekenhuis belandt, zal het hen worst wezen…
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er zullen altijd uitzonderingen zijn die echt heel erg last zullen hebben van Covid. 99.99% heeft dat niet en vooral met de laatste variant is het zeer besmettelijk maar weinig klachten. Dus ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en er om mee moet gaan zoals ze willen. Als overheid zou ik er voor zorgen om voldoende bedden en personeel te hebben. En dat moeten ze doen door beter te waarderen en te betalen. De budgetten voor klimaatgekte, ontwikkelingshulp, eu-nonsens, subsidiesponsen mogen gerust wat minder. Ikzelf heb 2 shots gehad en ik geloof in vaccineren maar laat iedereen het helemaal zelf weten ipv debiele maatregelen die niet helpen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.601
848
Stukje uit een artikel op nieuwsblad.be :

“Lap… ik heb een souvenirtje meegebracht van Graspop. Covid-19 heeft me na ruim 27 maanden dan toch te pakken”, tweet een festivalganger. “Euh, wees voorzichtig. Vier vrienden van mij zijn naar Graspop Metal Meeting gegaan, drie teruggekomen met covid (de enige die het niet heeft was er maar één dag). En ik heb het nu ook zitten”, klinkt het in een ander bericht. Anderen posten ook screenshots van hun coronalert app waaruit blijkt dat ze tientallen blootstellingen hadden op het festival.
Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) schrikt niet van de berichten. Om meerdere redenen. “Ik heb het van dichtbij gezien. Enkele medewerkers van het Rega Instituut waar ik werk zijn met corona teruggekeerd van hun festivalweekend. Ze hebben op hun beurt enkele thuisblijvers besmet. We zitten dan ook met een subvariant van omikron die meer overdraagbaar is dan de varianten die we tot nu kenden. Omdat het virus verder weg is geëvolueerd van de stam waarmee we gevaccineerd zijn, maar ook omdat de antilichamen in ons bloed langzaam weer afbouwen na een besmetting of vaccinatie.”

“Let op met concerten binnen in een broeierige tent. Daar is de ventilatie niet altijd goed, wat natuurlijk de kans op besmetting vergroot in vergelijking met een concert in openlucht”, zegt Van Ranst. “Als je jezelf niet goed voelt, kun je beter niet naar het festival gaan. Leuk is anders, maar je wil niet de superverspreider zijn”, zegt Molenberghs.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Er zullen altijd uitzonderingen zijn die echt heel erg last zullen hebben van Covid. 99.99% heeft dat niet en vooral met de laatste variant is het zeer besmettelijk maar weinig klachten. Dus ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en er om mee moet gaan zoals ze willen. Als overheid zou ik er voor zorgen om voldoende bedden en personeel te hebben. En dat moeten ze doen door beter te waarderen en te betalen. De budgetten voor klimaatgekte, ontwikkelingshulp, eu-nonsens, subsidiesponsen mogen gerust wat minder. Ikzelf heb 2 shots gehad en ik geloof in vaccineren maar laat iedereen het helemaal zelf weten ipv debiele maatregelen die niet helpen.
Wat een lading bullshit. Het is gewoon stuitend en kwalijk wat jij hier durft neer te planten. De van Haga van Festileaks lijkt het wel.
 
  • Confetti
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Nou ik ben na Graspop best ziek geweest. Heel het weekend mijn bed niet uit kunnen komen. Vandaag voor het eerst weer thuis gewerkt met veel pijn en moeite. Verkouden, bergen met slijm, koorts, alle covid klachten heb ik zo’n beetje. Maar blijkbaar geen covid. Meermaals getest, zowel thuis als bij de GGD. Ik was bijna vergeten dat gewoon griep ook nog bestaat.
Mijn eerdere covidbesmettingen waren daar niks bij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.214
Wat een lading bullshit. Het is gewoon stuitend en kwalijk wat jij hier durft neer te planten. De van Haga van Festileaks lijkt het wel.

Maar toch heeft @bcmrmaybe een goed punt als het gaat over de overheid die zal moeten zorgen voor voldoende personeel in de zorg. Meer waardering en beter betalen is een goed begin.

Eigen verantwoordelijkheid heeft verder geen nut, want de meerderheid zal dat woord niet kennen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Verder ben ik het in grote lijnen best wel eens met bcmrmaybe. Dan maar een van Haga van het festileaks but not really care. Voor veel mensen heeft een besmetting inderdaad heel weinig invloed gehad en laten we eerlijk wezen, ook de festileakers zijn niet als bosjes neer zijn gevallen. Dat is gewoon simpelweg een feit. Dat er precies nog 0 bedden zijn bijgekomen in het ziekenhuis zelfs niet onder het beleid van Kuipers is gewoon crimineel te noemen. Waar zijn de oproepen van de nieuwe boosters?

Wat mij betreft krijgen in ieder geval de jongeren (tot 25) vrijstelling tot de maatregelen de volgende keer. Laten we daar eens mee beginnen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.214
Aan allen die “Corona” hadden na de voorbije festivals:

Je bent 3 jaar ouder geworden, zo voelt het vanaf nu na elk festival.

Drie jaar kan een groot verschil zijn, maar heb er niks van gemerkt dat een festival vermoeiender is geworden. Dus ga er maar vanuit dat die mensen echt corona, griep of een ander iets hebben gehad na een festival
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Drie jaar kan een groot verschil zijn, maar heb er niks van gemerkt dat een festival vermoeiender is geworden. Dus ga er maar vanuit dat die mensen echt corona, griep of een ander iets hebben gehad na een festival
Ik had dus na Graspop griep dat voelde dit weekend of ik 20 jaar ouder was. Nu voel ik me maar 3 jaar ouder en vrijdag sta ik gewoon weer voor de festival poorten.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Maar toch heeft @bcmrmaybe een goed punt als het gaat over de overheid die zal moeten zorgen voor voldoende personeel in de zorg. Meer waardering en beter betalen is een goed begin.

Eigen verantwoordelijkheid heeft verder geen nut, want de meerderheid zal dat woord niet kennen.
Je moet eerst mensen vinden die het nog willen doen, ondanks een goed loon. Ik werk zelf in de zorg, en wij merken dat velen hun neus optrekken voor wisselende uren en weekends/feestdagen te werken. Al hebben ze het juiste diloma, toch kiezen velen voor een andere job. Je kan als overheid proberen, maar als er geen reactie komt, sta je machteloos. En dan kijkt men vreemd op dat men buitenlandse werkkrachten moet zoeken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Je moet eerst mensen vinden die het nog willen doen, ondanks een goed loon. Ik werk zelf in de zorg, en wij merken dat velen hun neus optrekken voor wisselende uren en weekends/feestdagen te werken. Al hebben ze het juiste diloma, toch kiezen velen voor een andere job. Je kan als overheid proberen, maar als er geen reactie komt, sta je machteloos. En dan kijkt men vreemd op dat men buitenlandse werkkrachten moet zoeken.
Uhh.. maar aan dat klimaat heeft ons politiek gestel toch keihard aan meegewerkt de afgelopen jaren. Aan de zorg kunnen ze niks aan doen, de leraren kunnen ze niks aan doen, de boeren kunnen ze niks aan doen, de culturele sector kunnen ze niks aan doen, schiphol kunnen ze niks aan doen…? Toch?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Uhh.. maar aan dat klimaat heeft ons politiek gestel toch keihard aan meegewerkt de afgelopen jaren. Aan de zorg kunnen ze niks aan doen, de leraren kunnen ze niks aan doen, de boeren kunnen ze niks aan doen, de culturele sector kunnen ze niks aan doen, schiphol kunnen ze niks aan doen…? Toch?
Nogmaals, je kan als overheid proberen jobs aantrekkelijk te maken, maar als er geen gegadigden zijn, wat moet je dan nog meer doen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken