omdat het artikel zojuist aangepast is, even een copy paste hier1G lijkt op tafel voor festivals. En tot 0.00 uur naar de clubs.... Lijkt me nog steeds onwerkbaar voor de NACHThoreca. ?
Kabinet gaat versoepelen voor horeca en festivals
Het kabinet is van plan om corona-maatregelen te versoepelen. Op tafel ligt een sluitingstijd voor de horeca en de cultuursector tot 0.00 uur en het thuiswerkadvies vervalt. Definitieve besluiten volgen dinsdag.www.rtlnieuws.nl
Hele mooie stelling om op te reageren. Ik zie 1G in principe ook niet zo zitten voor de meeste scenario's, maar voor toegang tot een verder maatregelenvrij 3-daags festival ben ik er wel bereid toe.Zie 1G niet zo zitten. Volgens data van de bloed donors is toch gebleken dat al 97% anti stoffen bezit. Cijfers worden alleen maar gunstiger. Die piek is nu toch echt wel geweest, en ik geloof dat die zonder 1G ook uit blijft.
Gezond verstand lijkt me op dit moment voldoende, dus bij klachten maar even overslaan. Ook al zullen er altijd rotte appels zijn die zich daar niks van aantrekken.
ik word hier gewoon lichtjes emotioneel van!over 1G
https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet-wil-versoepelen-horeca-langer-open-thuiswerkadvies-vervalt
Kabinet bekijkt afschaffen coronapas
Ook bekijkt het kabinet of het coronatoegangsbewijs (CTB) eind van de maand kan worden afgeschaft, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden. Voor festivals en plekken waar veel mensen komen, zou dan iedereen vooraf moeten testen. Maar dat wordt pas bekeken bij een volgend weegmoment.
Voor een festival neig ik er ook naar, maar ik ga dit niet voor ieder concert doen. Dat is gekkenwerk. Weet natuurlijk niet hoe het in de zomer ervoor staat, maar zeker is dus wel dat het er gaat komen. Vraag is alleen wanneer.Hele mooie stelling om op te reageren. Ik zie 1G in principe ook niet zo zitten voor de meeste scenario's, maar voor toegang tot een verder maatregelenvrij 3-daags festival ben ik er wel bereid toe.
Waar ik dan weer niet toe bereid ben, is om straks bij lichte verkoudheidsklachten 1 dag voor Pinkpop op het laatste moment niet meer te gaan. Ik doe dat NU uiteraard wel mocht ik net voor een feestje/etentje/bioscoopje lichte klachten krijgen, maar ik laat me dat middenin juni niet op het laatste moment mijn festival door de neus boren. Netter gezegd: ik pleit tegen die tijd voor 'betreden op eigen risico' aangezien de groepsimmuniteit er qua anti-stoffen is en iedereen de kans heeft gehad om zich vol te laten boosteren als extra bescherming. De rotte appels worden wat dat betreft met de maand minder rot wat mij betreft...
Met de hoeveelheid concerten die jij op de planning hebt staan kun je dan straks beter een tentje in de teststraat opzetten. Da's inderdaad niet te doen joh.Voor een festival neig ik er ook naar, maar ik ga dit niet voor ieder concert doen. Dat is gekkenwerk. Weet natuurlijk niet hoe het in de zomer ervoor staat, maar zeker is dus wel dat het er gaat komen. Vraag is alleen wanneer.
In navolging van de nachthoreca start ook de evenementenbranche een actie en opent ze weer de deuren. Op 11 maart is de aftrap tijdens Holland zingt Hazes in het Amsterdamse Ziggo Dome.
"Genoeg is genoeg. Al twee jaar ontbreekt elk spoor van een langetermijnplanplan, een visie voor de toekomst die hoop biedt voor de gehele evenementensector", zegt Rosanne Janmaat, COO bij organisator ID&T Groep.
"Langer wachten is onacceptabel. Met Fieldlab hebben wij bewezen dat het kan en de landen om ons heen blijven het succes hiervan bewijzen. Wij kunnen én gaan blijvend open op 11 maart 2022 en vieren dit met de gehele branche bij Holland zingt Hazes na veel bloed, zweet en tranen in de afgelopen twee jaar. Om zo de eens zo florerende evenementenbranche te redden en samen uit deze crisis te kunnen komen. Het is de hoogste tijd."
De Alliantie van Evenementenbouwers liet eerder op woensdag weten dat het twee jaar na de sluiting van de evenementensector tijd is om de deuren weer te openen, zonder dat hierbij restricties gelden als afstand houden en geplaceerd publiek. Evenementen mogen nu tot 1.250 bezoekers ontvangen. Daarbij is onder meer een vaste zitplaats verplicht.
Op dit moment is er nog weinig perspectief voor de sector. Bronnen melden aan RTL Nieuws dat "festivals en grote evenementen over een onbekend aantal weken weer mogelijk zijn". Daarbij zou het kabinet gebruik willen maken van de 1G-regel, wat zou betekenen dat alle bezoekers van tevoren een coronatest moeten laten afnemen.
artikel is geupdate:over 1G
https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet-wil-versoepelen-horeca-langer-open-thuiswerkadvies-vervalt
Kabinet bekijkt afschaffen coronapas
Ook bekijkt het kabinet of het coronatoegangsbewijs (CTB) eind van de maand kan worden afgeschaft, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden. Voor festivals en plekken waar veel mensen komen, zou dan iedereen vooraf moeten testen. Maar dat wordt pas bekeken bij een volgend weegmoment.