Dat mensen het niet willen, dat snap ik, want niemand wil dit zo. Iedereen wil terug naar het oude normaal! Maar het is niet zo dat de pandemie ineens foetsie is als we QR/CTB afschaffen hé?? Dus wie hou je dan voor de gek, ik denk jezelf.
Dat het een middelvinger is naar iedereen die zich aan de regels heeft gehouden ja, ben ik helemaal mee eens. Ben daar 1 van, maar als dit de volgende set regels zijn, dan is het imo de bedoeling om je ook daar aan te houden. En ook ik ben het niet altijd met alle regels eens geweest en zelfs kwaad over regels, maar dat is geen reden om je niet te houden aan gestelde regels.
Dat je grote evenementen met 1G niet kan houden, dat snapt mijn reet ook. Maar ik denk niet dat een regel die waarschijnlijk volgende week in gaat niet heel lang leven gaat hebben. 1G zal niet slagen op basis van capaciteit en waarschijnlijk in maart toch alweer de prullenbak vinden verwacht ik.
Als je mij vraagt, laten we dit pakket versoepelingen even nemen zoals het is, met kijk op wat dit met de besmettingen en ziekenhuizen doet. En dan over een maand kijken hoe de vlag er dan bij hangt. Voordat mensen zich kwaad blijven maken. Want er komt naar mijn mening zo'n enorme omslag aan versoepelingen, die je naar mijn idee als een overgangsperiode moet zien met nog een tandje voorzichtigheid. En die voorzichtigheid is nog met 1G en nog wat tijd restricties en nog capaciteit restricties. Allemaal voordat we echt, maar dan ook echt, verwacht ik terug gaan naar het oude normaal.