Corona Virus en concerten/festivals

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Voor onze favoriete vrijetijdsbesteding is deze 'versoepeling' natuurlijk dikke poep. En dan verkopen alsof we er blij mee mogen zijn. Maar ik heb besloten me hier niet over te gaan opwinden dit keer omdat ik wel weer in het weekend naar een museum kan met de misses met een goed speciaal bier erna. OF even beestjes kijken in Blijdorp. Andere manieren van plezier maar zorgen eindelijk voor wat meer variatie in het weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik ben stiekem ook blij dat ik ein-de-lijk die nieuwe Spiderman kan zien. :)
Dat is ook zo'n beetje het enige positieve wat ik van deze op sterven na dode mus kan maken.

Zei Rutte nou gisteren echt zonder blikken en blozen tegen de cultuursector "wees nou creatief"?

Ik verwacht dat Spiderman op meer realiteitszin berust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik ben stiekem ook blij dat ik ein-de-lijk die nieuwe Spiderman kan zien. :)
Ha same! Maar verder is dit inderdaad gewoon jammer en onwerkbaar. Plus de comment van Rutte, "Wees nou een creatief!" is wel weer een beetje verder doortrappen imho. Beetje zoals de DVD comment van De Jonge.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Opzich een hele mooie stap en ik snap dat ze niet alles tegelijk doen.
Enige wat ik jammer vind, is dat dit in principe voor de komende 6 weken is. Dat lijkt me wat lang. Er komt natuurlijk nog een weegmoment, maar die werden eerder zelden gebruikt om verder te versoepelen, eerder om te verzwaren.

Had liever weer over 3 weken gekeken, dan zou je een stuk beter moeten kunnen inschatten wat de impact gaat zijn. En dan zou je eventueel voor Maart verder kunnen versoepelen.
Tsja, daar kan ik een hele specifieke reden voor verzinnen. Iets met Alaaf...
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
De stap is helemaal niet mooi. Niet alles tegelijk doen staat niet gelijk aan de meest idiote niet functionerende regels toe te voegen (zoals de sluitingstijden). Het is voor een pop podium om deze manier gewoon totaal niet rendabel om je toko open te gooien. Je hebt 1/3e capaciteit, zitpubliek wat een mindere drank omzet betekend, en dan moet je de band ook nog betalen.

Ja dat begrijp ik, maar het was dit of niks. Nu kun je er zelf nog voor kiezen om niks te doen (Neem wel aan dat de steun gewoon doorgaat met deze versoepelingen, zou anders wel belachelijk zijn).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ja dat begrijp ik, maar het was dit of niks. Nu kun je er zelf nog voor kiezen om niks te doen (Neem wel aan dat de steun gewoon doorgaat met deze versoepelingen, zou anders wel belachelijk zijn).
Het was helemaal niet dit of niks. Hoe kom je daarbij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Het is trouwens ook gewoon zo dat wij nú nog niet op het niveau zitten waar Belgie en Duitsland (als voorbeelden) gewoon de afgelopen maanden MINIMAAL op hebben gezeten he. Mede dankzij geen 2G hier, te laat boosteren, lage zorgcapaciteit, incapabele ministers en een shitload wappies. Maar wel blij zijn dat je je Karmeliet weer mag drinken in een kroeg, hoor. En helemaal bezopen is dat het tot begin maart gaat gelden zoals gezegd, tegen die tijd zullen we misschien het enige land zonder een serieuze cultuursector.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Niet eens.. Heel oost Europa was zo'n beetje open zonder 2G en slechtere booster campagnes, en ook daar kon je gewoon redelijk veilig naar cultuur of horeca, en alsof er geen wappies zijn in het buitenland (maar daar horen wij gewoon vrij weinig over). De cultuur sector waarin we NU zitten, dat had al lang mogelijk kunnen zijn met een beetje realiteitsbesef. Maar we zijn op dit moment gegijzeld met de gedachte dat dingen alleen maar kunnen met maatregelen en het liefst zoveel mogelijk. Dat is gewoon weg niet zo.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Niet eens.. Heel oost Europa was zo'n beetje open zonder 2G en slechtere booster campagnes, en ook daar kon je gewoon redelijk veilig naar cultuur of horeca, en alsof er geen wappies zijn in het buitenland (maar daar horen wij gewoon vrij weinig over). De cultuur sector waarin we NU zitten, dat had al lang mogelijk kunnen zijn met een beetje realiteitsbesef. Maar we zijn op dit moment gegijzeld met de gedachte dat dingen alleen maar kunnen met maatregelen en het liefst zoveel mogelijk. Dat is gewoon weg niet zo.
Ik ben een aantal keren naar cultuur en horeca in verschillende Oost Europese steden. Het was veel dingen maar absoluut niet veilig. Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat het voor Corona was.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Artikel op AD:

''Zorgen om headliners die afzeggen voor Europese festivalzomer: ''Moet nu echt duidelijkheid komen'':

 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.067
Ik denk dat de festivalbazen in NL met argusogen kijken naar de 2G discussie. Als het 1 G gaat worden, dan kunnen veel meerdaagse evenementen niet doorgaan vrees ik.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Aerosmith, Lionel Richie annuleren de Europese tour. Dat gaat weer niets worden komende zomer op deze manier :cry::cry::cry:
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
De angst zit hem in wat de Amerikaanse acts gaan doen. Europa heeft geen eenlijnig beleid, en dus maak je van een tour een vreselijk lastige legpuzzel. Dan klinkt enkel touren in Amerika, en eventueel Zuid-Amerika en Australië misschien wel als een veiligere optie voor ze. We hebben duidelijkheid nodig, en snel ook. Anders gaat die cancel van Aerosmith voor een domino effect zorgen.

Oei, zo merk ik dat ik wel heel snel van 'gematigd positief voor 2022' weer terug ben bij 'het zal toch niet'...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wnl.tv/2022/02/01/experts-zien-omslagpunt-omikrongolf-dichterbij-komen-hoogste-tijd-om-te-versoepelen/
1 februari 2022 — 08:03

Experts zien omslagpunt omikrongolf dichterbij komen: ‘Hoogste tijd om te versoepelen’​



Er kan ook goed nieuws komen uit de coronahoek. Experts denken namelijk dat het omslagpunt in de omikrongolf dichtbij is. Mogelijk kan binnen enkele weken het slot van de deur. Experts pleiten ervoor dat het kabinet snel overgaat tot nog meer versoepelingen. Dat meldt De Telegraaf.
Experts zeggen dat versoepelen mogelijk is, zoals het geval is in Groot-Brittannië en Denemarken. Het beeld dat die landen uitdragen, komt ook richting Nederland, zo klinkt het. “Het is de hoogste tijd dat het Outbreak Management Team formuleert bij welke omstandigheden de maatregelen er geleidelijk afkunnen”, zegt ic-arts Armand Girbes tegen de krant.

Nachthoreca open​

Hoogleraar geneeskunde, Marcel Levi, ziet ook positieve ontwikkelingen rondom het coronavirus. Levi durft zelfs zo ver te gaan, dat het nachtleven weer open kan. “De kloof tussen besmettingen en ziekenhuisopnames wordt met de dag groter. Het lijkt mij verstandig om nog een paar dagen te wachten, maar als dan aan het eind van deze week die trend niet veranderd is, moet het kabinet de volgende stap zetten en de nachthoreca openen.”
De vraag rondom corona is altijd hoe het ervoor staat met de ziekenhuizen. “Het valt in de ziekenhuizen duidelijk mee. Bij ons in Maastricht liggen nu meer patiënten mét corona dan dóór corona”, vertelt hoogleraar medische microbiologie bij het Maastricht UMC+ Paul Savelkoul.

Denemarken​

Zoals wel vaker tijdens de omikrongolf, wordt er gekeken naar Denemarken. In dat land zijn inmiddels alle beperkende maatregelen opgeheven. Geen mondkapjesplicht, winkels mogen onbeperkt open, er kan gefeest worden in nachtclubs. Voor internationale reizigers blijft er wel nog een aantal regels bestaan.
De reisbranche ziet dat het aantal boekingen flink toeneemt als ergens in een land versoepelingen worden aangekondigd. “Dit soort berichten (dat Denemarken geen maatregelen meer heeft, red.) zijn fantastisch voor de reisbranche”, zegt Frank Oostdam, directeur reiskoepel ANVR bij Goedemorgen Nederland op NPO 1. “Elk positief signaal wordt aangegrepen om toch maar ergens naartoe te gaan.”
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ondertussen zijn de 2G plannen ook uitgesteld.


Dat lijkt een opmaat tot het volledig verwerpen van de maatregel. In de Tweede Kamer is er namelijk veel kritiek op 2G. Alleen VVD en D66 zagen een geldige QR-code voor enkel gevaccineerde personen of mensen die van COVID-19 zijn genezen als een geschikte manier om de samenleving weer een beetje te openen en open te houden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Oke. Shawn Mendes verplaatst zijn 4 concerten van april 2022 naar juli 2023. Dat is echt ver weg,.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Tot april/mei zal dit denk ik wel vaker gaan voorkomen. Maar heb goede hoop dat alles vanaf april/mei kan gaan plaatsvinden. Met name de optredens op de buitenfestivals.

Vooralsnog hebben alleen Lionel Richie en Aerosmith de optredens vanaf juni/juli afgezegd volgens mij.
 
Laatst bewerkt:

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993

Er is al wat politieke druk om naar oranje te gaan, hopelijk doen ze het ook.

Café's mogen dan onbeperkt open en je moet daar niet meer zitten, concerten mogen dan weer quasi zoals we ze vroeger kenden en nachtclubs mogen weer openen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken