Corona Virus en concerten/festivals

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Als het druk is beweeg ik vaak minder. Geen zin om door een mensenmassa heen te lopen. Als ik makkelijk kan lopen ga ik vaak ook wat sneller drinken halen of naar de toiletten. En kwa vierkante meter zal het niet veel maken, alleen achterin de zaal heb je dan wat vierkante meters zonder mensen.
Vraag me nog af of zalen ruimte hebben om 'creatief' om te gaan met die 75%. De 75% geldt voor een niet seated evenement. Maar in een Ziggo Dome geldt voor alle zitplaatsen een vaste placering. Dat zou toch kunnen betekenen dat de tribunes wel vol kunnen zitten (mits vooraf op stoelnummer verkocht) en dat de 75% alleen voor de staanplaatsen geldt?

Het zal voor festival- en concertorganisatoren in ieder geval een hoop gepuzzel worden komende weken....
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Overigens ook wel zuur:
Lowlands of Down the Rabbit Hole zouden nu met Coronabewijs wél zonder verdere beperkingen door kunnen gaan, ook na 24.00...
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Toch verrassend he. Al een jaar in de verkoop. Maar zal de corona terughoudendheid zijn. Zie op ticketswap ook veel voorbij komen. Maar zal het voor de band nog de moeite zijn om.voor heen en weer te varen?
In het geval Elbow vind ik dit niet verrassend... ik zou er ook geen kaartje voor kopen.. slaapverwekkende band joh.. als die 013 vol krijgen is dat voor mij verbijsterend... heb ze ooit gezien, niet zo spannend allemaal, blijft maar door reutelen.. maar ach: ieder zijn ding.. dat is het mooie van muziek.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik heb eens een mail gestuurd naar de Ziggo Dome met de vraag of het concert van Alanis Morissette volgende maand nog door kan gaan vanwege de 75 procent regeling. Ik verwacht eigenlijk geen antwoord maar kan het maar proberen........
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Vraag me nog af of zalen ruimte hebben om 'creatief' om te gaan met die 75%. De 75% geldt voor een niet seated evenement. Maar in een Ziggo Dome geldt voor alle zitplaatsen een vaste placering. Dat zou toch kunnen betekenen dat de tribunes wel vol kunnen zitten (mits vooraf op stoelnummer verkocht) en dat de 75% alleen voor de staanplaatsen geldt?

Het zal voor festival- en concertorganisatoren in ieder geval een hoop gepuzzel worden komende weken....
Klopt, want zitplaatsen vallen er niet onder. Geen idee wat de capaciteit is voor staanplaatsen. Dus de totale bezetting komt dan al snel hoger uit dan 75 %. Of zoals wat hier al eerder geopperd is door Tim, je zet er ook stoelen neer. Ging bij Mark Knopfler ook prima (overigens enige concert in de Ziggo waar ik gezeten heb op het stagedeelte zeg maar).

Het puzzelen zit ehm vooral in de begrotingen sluitend te krijgen en daarin is het vooral van belang welke steun ze gaan ontvangen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Werkte bij Elton John ook prima.

Verschilt natuurlijk wel per concert of het werkt. Kan me voorstellen dat mensen bij de Hazes concerten gewoon lekker willen kunnen staan en dansen. Maar misschien kunnen ze er daar nog een dagje aan vast plakken.

Vond het gisteren van (BNR geloof ik) wel een terechte vraag dat ze het apart vonden dat die steun nog berekend / bekeken moest worden. Dat hadden ze gewoon kant en klaar moeten hebben gisteren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Klopt, want zitplaatsen vallen er niet onder. Geen idee wat de capaciteit is voor staanplaatsen. Dus de totale bezetting komt dan al snel hoger uit dan 75 %. Of zoals wat hier al eerder geopperd is door Tim, je zet er ook stoelen neer. Ging bij Mark Knopfler ook prima (overigens enige concert in de Ziggo waar ik gezeten heb op het stagedeelte zeg maar).

Het puzzelen zit ehm vooral in de begrotingen sluitend te krijgen en daarin is het vooral van belang welke steun ze gaan ontvangen.
Grootste problemen zijn in- en uitstroom denk ik om dat goed te regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Werkte bij Elton John ook prima.

Verschilt natuurlijk wel per concert of het werkt. Kan me voorstellen dat mensen bij de Hazes concerten gewoon lekker willen kunnen staan en dansen. Maar misschien kunnen ze er daar nog een dagje aan vast plakken.

Vond het gisteren van (BNR geloof ik) wel een terechte vraag dat ze het apart vonden dat die steun nog berekend / bekeken moest worden. Dat hadden ze gewoon kant en klaar moeten hebben gisteren.
Was zeker BNR, maar dat ligt toch echt aan de onderhandelingen tussen regering en de vakbonden. Als die niet op één lijn zitten, dan is het toch logischerwijs niet klaar. Vind dat niet heel apart.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
De Ziggo geeft wel netjes antwoord al kunnen we er niet veel mee. Ik citeer:

Op dit moment is er nog geen besluit genomen over wat het beleid gaat zijn bij de verschillende evenementen. Dit is afhankelijk van welke beslissingen de artiesten en de bijbehorende concertorganisatoren (huurders van ons gebouw) gaan nemen.
De Ziggo Dome is als verhuurder van de lege locatie niet betrokken bij productie van de diverse evenementen. Op onze website publiceren wij altijd de informatie die wij van de organisator ontvangen. Zodra bekend wordt of een show wordt aangepast, uitgesteld of gecanceld, zullen wij dat altijd direct op onze website aanpassen en duidelijk communiceren via al onze kanalen. We raden je aan onze website in de gaten te houden.
Informatie van de Rijksoverheid m.b.t. evenementen per 25 september 2021 is hier te vinden:

 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Netjes dat ze zo snel hebben geantwoord! Dan blijft het afwachten wat de organisatoren gaan doen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
De Ziggo geeft wel netjes antwoord al kunnen we er niet veel mee. Ik citeer:

Op dit moment is er nog geen besluit genomen over wat het beleid gaat zijn bij de verschillende evenementen. Dit is afhankelijk van welke beslissingen de artiesten en de bijbehorende concertorganisatoren (huurders van ons gebouw) gaan nemen.
De Ziggo Dome is als verhuurder van de lege locatie niet betrokken bij productie van de diverse evenementen. Op onze website publiceren wij altijd de informatie die wij van de organisator ontvangen. Zodra bekend wordt of een show wordt aangepast, uitgesteld of gecanceld, zullen wij dat altijd direct op onze website aanpassen en duidelijk communiceren via al onze kanalen. We raden je aan onze website in de gaten te houden.
Informatie van de Rijksoverheid m.b.t. evenementen per 25 september 2021 is hier te vinden:

Nu even Mojo en Alanis mailen ?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Alweer de vijfde datum voor die show. ? Van 24 maart 2020 >21 juni 2020 > 29 oktober 2020 > 3 oktober 2021 > 17 juni 2022.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken