Corona Virus en concerten/festivals

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:
Ben ik net vandaag voor de 3e keer Opa geworden en mag ik niet samen met Oma mijn kleindochter gaan bekijken….. t zijn rare tijden hoor…
1f625.svg
1f641.svg


Hopelijk kan het na 9 februari wel weer gewoon.

Hoe dan ook gefeliciteerd!

Thanx!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Kan Festileaks geen deal maken met de organisatoren van de testevents. Vrijkaartjes voor het hele forum en we doen allemaal verslag van onze ervaringen en of we ziek worden erna, inclusief Festileaks meeting natuurlijk! Voor ons een soort collectieve rouwverwerking en leuke publiciteit voor Festileaks en de events! Ik zeg doen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
310
Vanuit het oogpunt van werking is er geen bezwaar om de tweede vaccinatiebooster een paar weken uit te stellen. Het Europese Medicijn Agentschap, dat inzicht heeft in alle trialdata, heeft goedkeuring gegeven om de termijn tussen twee prikken op te rekken van drie naar zes weken. Die tweede vaccinatie is een paar weken later net zo effectief.

Het duurt dan inderdaad wel drie weken langer voordat mensen volledig en langdurig beschermd zijn. In de tussentijd is het mogelijk meer mensen deels te beschermen.

Dat is een lastige afweging, maar denk dat het met de hoge virusdruk en komst van de mutant geoorloofd en een juiste beslissing is.





 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.836
Kan Festileaks geen deal maken met de organisatoren van de testevents. Vrijkaartjes voor het hele forum en we doen allemaal verslag van onze ervaringen en of we ziek worden erna, inclusief Festileaks meeting natuurlijk! Voor ons een soort collectieve rouwverwerking en leuke publiciteit voor Festileaks en de events! Ik zeg doen.
Maar niet naar Guido Weijers!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Joslittel wrote:
Kan Festileaks geen deal maken met de organisatoren van de testevents. Vrijkaartjes voor het hele forum en we doen allemaal verslag van onze ervaringen en of we ziek worden erna, inclusief Festileaks meeting natuurlijk! Voor ons een soort collectieve rouwverwerking en leuke publiciteit voor Festileaks en de events! Ik zeg doen.

Maar niet naar Guido Weijers!

Nee, nee, nee. Een optreden van DeWolff in ZiggoDome goed? Lijkt me wel wat.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Timmetje wrote:
Zitten we straks alsnog met het hele forum bij Kensington.

Daar kan ik eenmalig mee akkoord gaan. Waarschijnlijk voelt het dan als de beste rockshow die ik ooit gezien heb.

ik ga voor deze gelegenheid ook akkoord, zal echter wél van ellende sneller dronken zijn vrees ik... :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
via NOS : https://nos.nl/artikel/2365332-ook-steunmaatregelen-voor-starters-vergoeding-voor-vaste-lasten-omhoog.html
Garantiefonds evenementen

Het kabinet wil verder een garantiefonds voor evenementen instellen. Het idee daarachter is dat er voor de zomer weer evenementen kunnen worden gepland. Mochten die niet doorgaan, dan betaalt de overheid de gemaakte kosten.

De betrokken ministers Koolmees, Hoekstra en Van 't Wout (Economische Zaken, de opvolger van de vorige week opgestapte Wiebes) maken de details van de maatregelen vanmiddag bekend. Ze leggen er nu de laatste hand aan en er wordt ook nog over onderhandeld, dus er kunnen nog dingen veranderen. Naar verluidt gaat het om een pakket van zeker 4,5 miljard euro.

Dat er een nieuw steunpakket zou komen was vorige week al aangekondigd bij de verlenging van de lockdown. Premier Rutte zei toen dat bedrijven die van de ene op de andere dag worden gesloten, "gewoon op steun moeten kunnen rekenen".

Hij noemde dat een kwestie van fatsoen en van solidariteit. Het kabinet heeft de afgelopen tijd met brancheorganisaties en werkgevers en werknemer intensief overlegd over het nieuwe pakket.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Een goede regeling voor de evenementenbranche, maar ik ben bang dat hierdoor de festivals makkelijker gecanceld kunnen gaan worden... ik ben er van overtuigd dat alles tot september/oktober afgelast gaat worden.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Tekst is natuurlijk nog niet bekend, maar ik verwacht dat festivals alleen compensatie gaan krijgen als de overheid het festival verbiedt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Dat zullen alle festivals wel weer worden dit jaar. Met als eerste Paaspop dat april door had moeten gaan.

Misschien kan alleen Lowlands doorgaan. Hoop dat dat gaat lukken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Of de situatie het toelaat dat er weer grootschalige evenementen kunnen plaatsvinden is een belangrijke factor. Maar een garantiefonds is voor organisatoren wel het steuntje in de rug om de voorbereidingen door te zetten. Dat is hoe dan ook goed nieuws wat mij betreft. Zonder garantiefonds gaan er überhaupt geen festivals georganiseerd worden; nu is er nog een kans. En hoe later het festival in het jaar plaatsvindt, hoe groter de kans dat het kan.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Klote nieuws

https://www.telegraaf.nl/entertainment/667870613/glastonbury-2021-nu-definitief-gecanceld

Glastonbury 2021 nu definitief gecanceld

Glastonbury 2021 is dan nu toch definitief gecanceld. Dat laat de organisatie weten met een verklaring op Twitter.

Oprichter en organisator Michael Eavis (midden) heeft hemel en aarde bewogen, maar ook Glastonbury 2021 kan niet doorgaan.
Volgens organisatoren Michael en Emily Eavis hebben ze hemel en aarde bewogen om het festival ondanks de coronacrisis toch mogelijk te maken. Het spijt hen dan ook erg dat hen dit jaar opnieuw niet is gelukt, net als vorig jaar. Mensen die al kaartjes hadden voor de editie van 2020, kunnen die gebruiken voor de versie van 2022.

„We hebben er alle vertrouwen op dat we in 2022 iets heel speciaals kunnen neerzetten voor ons allemaal!”

Al speculeerden Britse media al in december vorig jaar dat het festival ook dit jaar niet door zou gaan, zelf hadden de organisatoren er begin 2021 nog vertrouwen in. Hij gokte erop dat de grote ’meerderheid van de Britten’ gevaccineerd zou zijn voor juni. „Zou dat niet geweldig zijn. Dan kunnen we komende zomer vieren dat Glastonbury gehouden kan worden.”

Sinds de Britse variant van het coronavirus opmars deed, een mutant die mogelijk nog besmettelijker zou zijn, leek die kans al verkeken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.836
Even iets anders, laten we de discussie over Glastonbury en de gevolgen voor festivals gewoon hier voeren i.p.v. in alle aparte fora, aangezien deze beslissing gevolgen heeft op alle andere festivals.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Even iets anders, laten we de discussie over Glastonbury en de gevolgen voor festivals gewoon hier voeren i.p.v. in alle aparte fora, aangezien deze beslissing gevolgen heeft op alle andere festivals.

slim!!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Burgemeesters in Drenthe kondigen aan tot 1 juni geen grote evenementen te willen in Drenthe.
Later vandaag is er nog persconferentie waarin Kabinet o.a. die garantieregeling gaat toelichten. Ben benieuwd vanaf welke datum die regeling gaat gelden. Als het gaat om evenementen vanaf 1 juli (als in Duitsland) dan kunnen we er wel vanuit gaan dat voorjaar en vroege zomer komen te vervallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.836
Burgemeesters in Drenthe kondigen aan tot 1 juni geen grote evenementen te willen in Drenthe.
Later vandaag is er nog persconferentie waarin Kabinet o.a. die garantieregeling gaat toelichten. Ben benieuwd vanaf welke datum die regeling gaat gelden. Als het gaat om evenementen vanaf 1 juli (als in Duitsland) dan kunnen we er wel vanuit gaan dat voorjaar en vroege zomer komen te vervallen.
Die regeling is weliswaar naar Duits model, maar dat zal niet één op één worden overgenomen, denk ik. Geen idee of Duitsland in het voorjaar ook festivals heeft, maar het lijkt me dat o.a. Paaspop bij ons hier wel onder gaat vallen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Processierups wrote:
Burgemeesters in Drenthe kondigen aan tot 1 juni geen grote evenementen te willen in Drenthe.
Later vandaag is er nog persconferentie waarin Kabinet o.a. die garantieregeling gaat toelichten. Ben benieuwd vanaf welke datum die regeling gaat gelden. Als het gaat om evenementen vanaf 1 juli (als in Duitsland) dan kunnen we er wel vanuit gaan dat voorjaar en vroege zomer komen te vervallen.

Die regeling is weliswaar naar Duits model, maar dat zal niet één op één worden overgenomen, denk ik. Geen idee of Duitsland in het voorjaar ook festivals heeft, maar het lijkt me dat o.a. Paaspop bij ons hier wel onder gaat vallen.

Hurricane/Southside en Rock am Ring bijvoorbeeld in juni. Geen idee of daar iets voor gedaan wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken