Corona Virus en concerten/festivals

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Met afstand het allerbeste nieuws is dat gisteren door Jaap van Dissel van het RIVM werd gemeld dat een besmette persoon gemiddeld nog maar 0,3 andere mensen besmet. Dat cijfer is volgens mij positiever dan we hadden durven dromen. Ook de groei van het aantal nieuwe patiënten dat er dagelijks bijkomt op de IC neemt redelijk fors af...

Dit maakt natuurlijk nog geen illusies voor de doorgang van festivals de komende maanden, maar is voor de samenleving wel een lekker steuntje in de rug.

En even eindigen met een dooddoener: "maar we zijn er natuurlijk nog niet...."
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Fijn te horen dat er ook positieve geluiden komen inderdaad. Tegelijkertijd is de dooddoener waarmee je eindigt natuurlijk wel een terechte.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Bon Iver in Ziggo Dome verplaatst naar 18 januari volgend jaar. Stuk meer tijd om die laatste plaat beter te beluisteren.

Fijn, iets om weer naar uit te kijken!
Nu hopen dat Paul McCartney volgende lente/zomer kan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Nieuw slachtoffer in de muziekwereld: Adam Schlesinger, bassist van Fountains of wayne.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Precies als de maatregelen misschien wat versoepeld kunnen worden komt de natuur helpen met mensen nog iets langer binnenhouden:

https://www.nu.nl/coronavirus/6042011/coronavirus-dreigt-bestrijding-eikenprocessierups-te-belemmeren.html
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Pleidooi van Belmont bookings (boeker van The XX en Bon Iver, en een van de boekingskantoren waarmee BKS werkt): bied duidelijkheid en verbied festivals en grote concerten tot half juli:

https://oor.nl/news/muziek-in-coronatijd/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Secret Solstice Festival naar 2021

We're very sorry to announce that Secret Solstice will no longer be taking place this year and will be postponed until 2021. Full statement above and on our website.

We'll be back next summer with more energy than ever on 25 - 27 June, 2021. All tickets purchased for Secret Solstice 2020 will be valid for our new 2021 dates. Thank you to our community of festival goers, artists and partners for your continued support and we send our love to all.

Stay safe and see you under the midnight sun!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Rewire komt met nieuwe data voor 2021 (8 tot 11 april), met een dag extra. Een deel van het programma gaat mee. Kaartjes blijven geldig en voor de set van Jon Hopkins is een vervangende datum in november gevonden. Nette oplossing hoor!

https://www.rewirefestival.nl/news/rewire-announces-dates-for-2021-festival
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Zeker mooi van Rewire!

Ik verwacht eigenlijk nog festivals die langer duren in 2021.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Weet iemand toevallig iets over de Europese tour van Paul McCartney. Komen daar andere data voor of niet??
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
PJ wrote:
Weet iemand toevallig iets over de Europese tour van Paul McCartney. Komen daar andere data voor of niet??

Zijn ze wel van plan.

Heb je een bron? Heb zelf kaarten voor TW Classic en ben erg benieuwd ....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
wenteldave wrote:

PJ wrote:
Weet iemand toevallig iets over de Europese tour van Paul McCartney. Komen daar andere data voor of niet??


Zijn ze wel van plan.

Heb je een bron? Heb zelf kaarten voor TW Classic en ben erg benieuwd ….
Eerlijk gezegd, ik ga puur op Mojo af die een vervangende datum aan het zoeken is voor het Nederlandse concert. Over de tour zou ik niks weten, maar het lijkt me dat als ze bezig zijn met een Nederlandse datum, ze ook wel bezig zijn met de rest van de tour, al is het natuurlijk wel lastig als er een festival door je tour heenloopt. Die zijn uiteraard altijd het lastigst te verplaatsen.
Oftewel, nee, niet echt een bron, maar meer gezond verstand.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mensen leren het ook nooit. Vandaag ook weer: zowel de burgemeester van Nijmegen als de Tour de France-baas geven aan dat mensen er maar 'gewoon' vanuit moeten gaan dat de Vierdaagse en de Tour de France (met publiek) door gaan in juli.

Op dezelfde dag dat een aantal virologen aangeeft dat de huidige maatregelen grotendeels nog maanden volgehouden moeten worden en vervolgens langzaam afgebouwd kunnen worden :') .

Dus ja, evenementen die honderdduizenden trekken in juli... Denk het niet en vind het ook zeer onverstandig dat organisaties er niet op anticiperen door misschien in aangepaste vorm door te gaan (het is veel denkbaarder dat de Tour gewoon door kan gaan zonder publiek - of met een aangepast parcours eventueel). Je hebt er toch echt alleen jezelf en je evenement mee door nu jezelf zo stug en eigenwijs op te stellen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Rewire komt met nieuwe data voor 2021 (8 tot 11 april), met een dag extra. Een deel van het programma gaat mee. Kaartjes blijven geldig en voor de set van Jon Hopkins is een vervangende datum in november gevonden. Nette oplossing hoor!

https://www.rewirefestival.nl/news/rewire-announces-dates-for-2021-festival

Netjes! Hopelijk blijft het verlies van Rewire beperkt. Mooi festival dat ook in een goed weekend in het voorjaar valt (fijne brug tussen Le Guess Who in november en Best Kept Secret in juni).

Dit soort festivals heeft het al niet makkelijk. Niet voor niets dat Incubate een paar jaar geleden de handdoek gooide...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Raoul wrote:

wenteldave wrote:

PJ wrote:
Weet iemand toevallig iets over de Europese tour van Paul McCartney. Komen daar andere data voor of niet??


Zijn ze wel van plan.


Heb je een bron? Heb zelf kaarten voor TW Classic en ben erg benieuwd ….

Eerlijk gezegd, ik ga puur op Mojo af die een vervangende datum aan het zoeken is voor het Nederlandse concert. Over de tour zou ik niks weten, maar het lijkt me dat als ze bezig zijn met een Nederlandse datum, ze ook wel bezig zijn met de rest van de tour, al is het natuurlijk wel lastig als er een festival door je tour heenloopt. Die zijn uiteraard altijd het lastigst te verplaatsen.
Oftewel, nee, niet echt een bron, maar meer gezond verstand.

Ik hoop dat ik hem dit jaar nog mee mag maken maar ik denk dat het TW Classic 2021 gaat worden en dan is het erom spannen of dit prachtige voorprogramma meegenomen kan worden ... Ik vond hem in 2016 echt té gek en ik baal als een stekker dat de kans enorm is dat heel het festivalseizoen in de prullenbak kan ... Maar je hebt wel gelijk, het meest logische is als Mojo gewoonweg de gehele tour verplaatst. Al dan niet naar 2021.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Kan mijn post niet terug vinden, daarom nog een keer
John Mulder (Mojo Concerts): ‘Zorgen over de festivalzomer’

rechtstreekse link naar artikel lukte niet

https://3voor12.vpro.nl/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken