Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.704
1.860
davadude wrote:
Het valt mij op dat er de afgelopen 24 uur ineens uit veel landen positieve berichten lijken te komen. Zouden we dan eindelijk een langzame omkeer gaan zien?

Idd.. Maar dan nog zou het betekenen dat we op zn minst nog maar halfweg zijn..

Kan echt nog alle kanten op. De maatregelen beginnen denk wel effect te hebben. Maar wat gebeurt als ze dat stapsgewijs gaan loslaten?? Een vaccin is er voorlopig nog niet. Hoe vlug steekt het dan weer op de kop op. En ook in welke mate??
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Van Ranst zei net dat om ook maar iets van de maatregelen te verzachten een hele diepe duik in de curve moet komen en ook de druk in de ziekenhuizen veel lager moet liggen. En er moet worden gekeken naar de buurlanden. Dus.. Nog niet voor direct als ik het zo hoor..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Volgens Crembo zal de veiligheidsraad de beslissing om grote festivals te annuleren “zeer binnenkort formaliseren”.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Deze morgen zag ik een interview met Bill Gates. Zijn "Bill & Melinda Gates foundation" steunt momenteel 7 projecten die op zoek zijn naar een vaccin. Twee bedrijven staan al zeer ver met dat onderzoek, en Gates verwacht daar ook goed nieuws van. Maar ... het duurt maar liefst 18 maanden vooraleer er een bruikbaar vaccin op de markt zal komen. Gates verwacht dan ook dat de huidige pandemie nog een hele tijd zal aanhouden. Tot zelfs een stuk in 2021. Het "gewone" leven zal vroeg of laat weer op gang moeten komen, maar evenementen waar veel volk op afkomt, zullen nog een hele tijd uit den boze zijn.

Uiteraard moeten we hopen, maar we moeten ook realistisch zijn. Ik vermoed dat concerten en festivals nog ver af zijn. Tenzij ik het verkeerd voor heb.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
566
531
Het is vele malen realistischer dat restaurants, terrassen en cafés van de zomer weer open zijn maar grootschalige evenementen 2020 en misschien zelfs 2021 geen doorgang vinden. Ik zou iniedergeval al blij zijn als ik met m'n vrienden met m'n kont op het terras kan zitten en mensen kan kijken ..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Het is vele malen realistischer dat restaurants, terrassen en cafés van de zomer weer open zijn maar grootschalige evenementen 2020 en misschien zelfs 2021 geen doorgang vinden. Ik zou iniedergeval al blij zijn als ik met m’n vrienden met m’n kont op het terras kan zitten en mensen kan kijken ..
Ja. Terug gaan werken en in het weekend met de maten kunnen afspreken.
Nooit gedacht dat een mens daar zo naar zou kunnen verlangen.

Die wandelingetjes en fietstochtjes, dat raak je ook wel beu.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Opiniestuk van de organisator van Rock Zottegem. (Die de bal in het kamp van de overheid legt.)

https://focus.knack.be/entertainment/muziek/er-komt-een-tijd-na-corona-maar-zal-daar-muziek-in-zitten/article-opinion-1584623.html?fbclid=IwAR2sN4ymzd6UI_KGohk9hIXrcVD7hUYSO1RTmoJWfLJ39Fs7daTe6IqMw5Q&cookie_check=1586167255
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
https://twitter.com/tmorello/status/1246848561028820992?s=21

No comment.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.704
1.860
De piek komt langzamer dan verwacht met als gevolg dat de genomen maatregelen langer van kracht zullen blijven aldus het landelijk netwerk van acute zorg. Het virus is hierdoor lastiger onder controle te krijgen. Wel moet er nu al na gedacht gaan worden hoe de maatregelen langzaam kunnen worden opgeheven.
Nos liveblog...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Door maatregelen in Denemarken tot 1 augustus.
Oa Tinderbox en (niet de minste) Roskilde gecanceld
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.140
1.175
Door maatregelen in Denemarken tot 1 augustus.
Oa Tinderbox en (niet de minste) Roskilde gecanceld

Ten en met 31 augustus zelfs...
van het facebookbericht van Roskilde:
"The Danish authorities have just prolonged its prohibition against larger assemblies until August 31st 2020."
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.704
1.860
Wel meteen duidelijk voor alles en iedereen. Ik ben benieuwd of de Nederlandse regering ook zulke beslissingen gaat nemen. Mijn vermoeden is dat ze dit echter stapsgewijs zullen doen. Ik verwacht dat ze festivals gaan verbieden tot 1 juli en het tegen die tijd weer opnieuw bekijken.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Wel meteen duidelijk voor alles en iedereen. Ik ben benieuwd of de Nederlandse regering ook zulke beslissingen gaat nemen. Mijn vermoeden is dat ze dit echter stapsgewijs zullen doen. Ik verwacht dat ze festivals gaan verbieden tot 1 juli en het tegen die tijd weer opnieuw bekijken.

Denk zelfs langer. In België gaat het nog weken duren voor er een versoepeling komt. En die eerste versoepeling is een paar winkels meer open, bvb kledij,.. Daarna de scholen. En dan zijn we al 1 juni gepasseerd. Gisteren gezegd door professor Vliegen die de groep voorzit die de afbouw bekijkt. Festivals verwacht ik eind van deze maand een definitieve annulatie
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/07/denemarken-verbiedt-massabijeenkomsten-tot-eind-augustus-wat-ze/

Met vermelding van Festileaks.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.704
1.860
De Duitse viroloog gaat nog een stapje verder. Die ziet grote evenementen zoals grote popconcerten en voetbalwedstrijden met 60.000 man dit jaar niet meer gebeuren..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.207
4.445
Das geht an die Nerven vind ik wel een heerlijke (los van de context uiteraard) uitdrukking.
Los van mijn liefde voor taal, is het natuurlijk een kwestie van tijd voor dat officieel verbod gaat komen.
Stiekem had ik wel nog een voorzichtige hoop dat Lowlands misschien een optie was, maar ook dat wordt een lastig verhaal, denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken