Corona Virus en concerten/festivals

Dweezzill

Playlistbediener
25 feb 2017
45
0
Rick wrote:
Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.

als dat zo is, dan is dat zo

doe je niets aan, het virus gijpt waar het grijpen kan
kan ik niets aan doen.

IC’s staan machteloos met handen in het haar, dat is uiteraard vreselijk.
Maar wie kan er iets veranderen, er is geen medicijn?

Benieuwd hoe je gaat reageren moest iemand van je gezin niet op de IC terecht kunnen omdat er geen plaats meer is.
Als iedereen redeneert zoals jij Dennis, dan gaan er dusdanig veel mensen tezelfdertijd dringende zorg nodig hebben dat de ziekenhuizen dit niet aankunnen. Dan sterf je misschien op de gang van het ziekenhuis met een blindedarmontsteking.
En hoe gaat de de economie draaien als iedereen ziek is?

Uiteraard heb je recht op je mening. Maar ik vind ze enorm kortzichtig.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik zie in ieder geval dat deze discussie het beste bij iedereen naar boven brengt. Gaat lekker zo.

Er wordt stevig gereageerd naar Dennis, maar hij zegt natuurlijk ook wel iets erg opmerkelijks wat 1). veel doden kan opleveren en 2). op drijfzand is gebaseerd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zie in ieder geval dat deze discussie het beste bij iedereen naar boven brengt. Gaat lekker zo.

Op die ongenuanceerde en ietwat domme comments van Dennis en Maurice na is de discussie hier volgens mij gewoon vrij ok....
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Waarom kan ik wel op de like button klikken, maar word het betreffende commentaar dan niet echt geliked?
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Timmetje wrote:
geen domme dingen te roepen.

tja, dat zal

ik wist ook wel dat het een opmerking was waar ik geen vrienden mee zou maken hoor, in dat opzicht is dat dom.
maar, wel mijn mening, die duidelijk niemand hardop mag zeggen, want o o o o… die mening mag je niet hebben.

Ah super. Als dat jouw mening is prima. Dan vind ik dat het NL elftal in 2014 Wereldkampioen is geworden.

Zeggen dat je niks aan de verspreiding van het virus kan doen is geen mening. Dat is gewoon ontzettend onnozel.
Het is namelijk een feit dat je er zeker wat aan kan doen. Net zoals het een feit is dat Nederland geen wereldkampioen is geworden in 2014.

Maar als je het dan gooit op het feit dat het een 'mening' is, en iedereen een recht op een 'mening' heeft, dan is een discussie direct al overbodig.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Oasiss wrote:
Je kunt hier artikels blijven gooien tot je een ons weegt, maar feit blijft dat mensen die massaal dood dreigen te gaan en IC’s die volstromen nu de prio hebben.
We beseffen allemaal wel hoe desastreus deze hele ellende is, maar dat betekent niet dat je de boel de boel moet laten. Sterker nog, doe je dat, kom je alleen nog dieper in de stront.

hoe ik er in sta, en daar heb ik een heel ongezoute mening over…
Zoals het al eeuwen gaat met dit soort ziekte uitbraken waar geen medicijn voor is, survival of the fittest en natuurlijke selectie.
Ik weet het, dit is zeker geen populaire of algemene mening, maar ik zeg het gewoon rechtuit.

Maar met maar ca 22.000 doden over de hele wereld. Dat zal vast verdubbelen of verdrievoudigen komende maanden, misschien zelfs verviervoudigen dit jaar.
IC’s kunnen het niet aan, dat is zo, inherent aan een uitbraak als dit zolang er geen remedie is.

Dus voor nu, houden aan de richtlijnen. Maar mijn mening is al weken, dat de economie niet te hard onderuit getrokken moet worden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zeggen dat je niks aan de verspreiding van het virus kan doen is geen mening. Dat is gewoon ontzettend onnozel.
ik geloof dat er bepaalde zaken scheef lopen?

ik zeg niet dat mijn mening is dat we niks aan de verspreiding kunnen doen, dan haal je een aantal reaties door elkaar?

we hebben het niet over een vrolijk muziek concertje, het gaat over een serieus wereldwijd dodelijk virus.
Dus voor nu, houden aan de richtlijnen die regering en RIVM opleggen.

Dat mijn mening is dat na 6 april eea weer langzaam opgestartzal worden om de economie op gang te brengen, wordt wel stevig aangevallen.
Maar, ik geef toe, ik heb er een ongenuanceerde en ongezoute mening bij geplaatst paar pagina's terug die niemand wil lezen op dit punt in de virus-crisis.
Daarvoor excusses.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Waarom kan ik wel op de like button klikken, maar word het betreffende commentaar dan niet echt geliked?

Heb ik de laatste tijd ook, wordt later wel verwerkt en dan staat je like er alsnog. Zit een beetje vertraging in.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik kan het argument begrijpen dat de economie ook een rol speelt in dit verhaal. Daarom is het ook zaak met de maatregelen om dat te doen wat nodig is. Te weinig maatregelen -> veel doden en slecht voor de economie, te veel maatregelen -> lege IC's en slecht voor de economie. De balans vinden leidt tot een maximaal IC-gebruik en relatief weinig economische schade. En zie die balans maar eens te vinden... Mark Rutte is een VVD'er, ik denk niet dat je je zorgen moet maken dat hij de economie vergeet. Die neemt eerder te lichte dan te zware maatregelen ;)

Edit waarbij mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de optie met lege IC's hoor. Maar ik snap dat een land daar niet snel voor kiest en dat het bovendien geen oplossing is op de lange termijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Download UK en Isle Of Wight zijn gevallen. We kunnen de juni vergeten. Morgen volgt er een NL festival heb ik begrepen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik kan het argument begrijpen dat de economie ook een rol speelt in dit verhaal. Daarom is het ook zaak met de maatregelen om dat te doen wat nodig is. Te weinig maatregelen -> veel doden en slecht voor de economie, te veel maatregelen -> lege IC’s en slecht voor de economie. De balans vinden leidt tot een maximaal IC-gebruik en relatief weinig economische schade. En zie die balans maar eens te vinden… Mark Rutte is een VVD’er, ik denk niet dat je je zorgen moet maken dat hij de economie vergeet. Die neemt eerder te lichte dan te zware maatregelen
1f609.svg
Dat is eigenlijk ook wel wat ik bedoel
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Maar @dennisvdbr, alles goed met je verder? Je mening is tot daar aan toe, heb al nooit hele hoge verwachtingen van je. Maar vervolgens alle reacties die jou daarna uitkafferen gaan lopen liken? Zelfs die ene die jou een diep triest persoon met een beperking noemt? Weet je zeker dat je niet gek aan het worden bent van het thuiszitten?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
gguuss wrote:
Zeggen dat je niks aan de verspreiding van het virus kan doen is geen mening. Dat is gewoon ontzettend onnozel.


ik geloof dat er bepaalde zaken scheef lopen?

ik zeg niet dat mijn mening is dat we niks aan de verspreiding kunnen doen, dan haal je een aantal reaties door elkaar?

we hebben het niet over een vrolijk muziek concertje, het gaat over een serieus wereldwijd dodelijk virus.
Dus voor nu, houden aan de richtlijnen die regering en RIVM opleggen.

Dat mijn mening is dat na 6 april eea weer langzaam opgestartzal worden om de economie op gang te brengen, wordt wel stevig aangevallen.
Maar, ik geef toe, ik heb er een ongenuanceerde en ongezoute mening bij geplaatst paar pagina’s terug die niemand wil lezen op dit punt in de virus-crisis.
Daarvoor excusses.

Natuurlijk kan je wel iets aan de verspreiding doen. Dat is net het punt. Je moet de verspreiding vertragen zodat ziekenhuizen niet helemaal vol liggen en men niet meer kan volgen. Dan gaan er veel meer mensen dood dan nu hoor. Nu niets doen bezorgt de economie veel meer schade achteraf dan nu vanaf 5 april weer dingen loslaten. We zitten nog niet aan de piek, en zelfs na de piek mogen die maatregelen niet onmiddellijk worden losgelaten. Dat zeg ik niet, dat zeggen de experts. We moeten dit gewoon volhouden. En ja de economie loopt niet goed. Maar beter dan dat we die maatregelen niet zouden nemen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maar @dennisvdbr, alles goed met je verder? Je mening is tot daar aan toe, heb al nooit hele hoge verwachtingen van je. Maar vervolgens alle reacties die jou daarna uitkafferen gaan lopen liken? Zelfs die ene die jou een diep triest persoon met een beperking noemt? Weet je zeker dat je niet gek aan het worden bent van het thuiszitten?
Ik word knettergek van het thuiszitten!!

Punt is.
Ik heb iets gezegd wat niemand in de mond durfde te nemen.
Daarvoor moet ik op de blaren zitten, dat is zo.

De realiteit is dat momenteel > 480000 wereldwijd besmet zijn en dat er wereleldwijd >22000 doden te betreuren zijn.
En er is geen remedie.

De vraag is, zijn we van plan nog maanden binnen te blijven zitten, met het risico dat het virus dan alsnog toegrijpt.
Of worden de regels versoepeld na 6 april.
Ik zeg, zo snel mogelijk het "normale" leven proberen op te pakken.
Maar wellicht zal de regering kiezen voor een verlenging van 2 a 4 weken, kan vast?

Zolang er geen medicijn is, zal het druk blijven op IC's.
Die mensen doen hun stinkende best en staan met de rug tegen de muur.
Daar is niets tegen te doen zolang het virus over de wereld gaat als een sluipmoordenaar.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
marthian80 wrote:
Dit virus is voorlopig alleen met gedrag tegen te gaan. Volg allemaal zo lang als nodig is het advies van de overheid op. Zou echt proberen dit virus zelf niet op te lopen of door te geven zolang er nog geen goede therapie (of vaccinatie) is.

Vorige week maandag werd in de grote persconferentie door Rutte en co nog geroepen dat, op de lange termijn, iedereen in Nederland het virus gehad moet hebben zodat we een groeps-immuniteit creëren. Maar nu wordt er oa. door jou geschreven dat je dit virus absoluut niet moet oplopen totdat er een vaccin in. Dus wat er vorige week werd beweerd is alweer achterhaalt en complete onzin?

Sorry, maar het een sluit het ander niet uit. Waarschuw in mijn sociale kring (en hier) al een tijdje voor de onderschatting en gevolgen van dit virus. Het ziektebeeld van dit virus is zorgelijk en zeker niet te vergelijken met griep. Daar heeft die persconferentie van Rutte niets aan veranderd, wel is hier toen pas het besef gekomen dat het virus volledig tegengaan niet meer gaat lukken.

De besmettelijkheid en eigenschappen van het virus maakt het (denk ik nu, net als Rutte) dat het waarschijnlijk is dat een aanzienlijk deel van de bevolking dit virus krijgt, maar dat wil niet zeggen dat dit als individu ook voor jou geldt. Terwijl het virus rondwaart kun je echt proberen om dit virus niet op te lopen, vooral door hygiëne, sociale afstand en de adviezen van de overheid op te volgen. In ieder geval tot er een betere therapie of vaccinatie is en er meer zicht is op eventuele overbelasting van de zorg. Dat laatste gaat er in Nederland om spannen de komende weken.

Misschien ter verduidelijk: volledige groepsimmuniteit wordt normaal gesproken gecreëerd door vaccinatie en niet door mensen die het virus doormaken. Bij vaccinatie wordt een inactief stukje virus in de bloedbaan gespoten zodat het menselijk afweersysteem alvast de immuunrespons kan voorbereiden mocht het echte virus het lichaam binnen treden. Mensen worden dan minder ziek en zullen het virus minder kunnen verspreiden. Het virus sterft uit als er een bepaalde vaccinatiegraad is behaald. Bij dit coronavirus zal dat zo’n 65-70% zijn, vandaar dat dit percentage de laatste weken wordt genoemd. Dat betekent dus dat niet iedereen dit virus door hoeft te maken voor groepsimmuniteit.

Dank voor je post gesp, maakt het voor mij weer een stukje inzichtelijker.
Ik had al eens gelezen hoe vaccins werken maar altijd goed als dit nogmaals wordt uitgelegd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dr. Hannibal wrote:
Maar @dennisvdbr, alles goed met je verder? Je mening is tot daar aan toe, heb al nooit hele hoge verwachtingen van je. Maar vervolgens alle reacties die jou daarna uitkafferen gaan lopen liken? Zelfs die ene die jou een diep triest persoon met een beperking noemt? Weet je zeker dat je niet gek aan het worden bent van het thuiszitten?

Ik word knettergek van het thuiszitten!!

Punt is.
Ik heb iets gezegd wat niemand in de mond durfde te nemen.
Daarvoor moet ik op de blaren zitten, dat is zo.

De realiteit is dat momenteel > 480000 wereldwijd besmet zijn en dat er wereleldwijd >22000 doden te betreuren zijn.
En er is geen remedie.

De vraag is, zijn we van plan nog maanden binnen te blijven zitten, met het risico dat het virus dan alsnog toegrijpt.
Of worden de regels versoepeld na 6 april.
Ik zeg, zo snel mogelijk het “normale” leven proberen op te pakken.
Maar wellicht zal de regering kiezen voor een verlenging van 2 a 4 weken, kan vast?

Zolang er geen medicijn is, zal het druk blijven op IC’s.
Die mensen doen hun stinkende best en staan met de rug tegen de muur.
Daar is niets tegen te doen zolang het virus over de wereld gaat als een sluipmoordenaar.

Twee kantpuntjes:

Het was niet iets wat niemand in de mond durfde te nemen.
Het was iets wat niemand in de mond neemt omdat vrijwel niemand er zo over denkt.

En er is wel iets tegen te doen. Thuisblijven, 1.5 meter afstand houden en de richtlijnen en het beleid blijven volgen.

Het normale leven oppakken is juist wat nu absoluut niet gebeuren moet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ik word knettergek van het thuiszitten!!

Punt is.
Ik heb iets gezegd wat niemand in de mond durfde te nemen.
Daarvoor moet ik op de blaren zitten, dat is zo.

De realiteit is dat momenteel > 480000 wereldwijd besmet zijn en dat er wereleldwijd >22000 doden te betreuren zijn.
En er is geen remedie.

De vraag is, zijn we van plan nog maanden binnen te blijven zitten, met het risico dat het virus dan alsnog toegrijpt.
Of worden de regels versoepeld na 6 april.
Ik zeg, zo snel mogelijk het “normale” leven proberen op te pakken.
Maar wellicht zal de regering kiezen voor een verlenging van 2 a 4 weken, kan vast?

Zolang er geen medicijn is, zal het druk blijven op IC’s.
Die mensen doen hun stinkende best en staan met de rug tegen de muur.
Daar is niets tegen te doen zolang het virus over de wereld gaat als een sluipmoordenaar.

Dus is de reactie heel simpel: de verspreiding van het virus in bedwang houden, zodat er tijd is om de IC capaciteit op te schroeven en aan een medicijn gewerkt kan worden. Tijd is onze beste vriend, hoe langer we besmettingen kunnen uitstellen, hoe groter de kans dat we meer doden kunnen voorkomen. Hoe meer we de testcapaciteit kunnen opschroeven zodat we precies weten wie het virus bij zich dragen, en gerichte quarantaine kunnen toepassen. Tot het zover is moeten we er alles aan doen nieuwe besmettingen tegen te gaan.

Je blijft maar zeggen dat er "niets tegen te doen is", op allerlei verschillende manieren. Dat is een regelrechte leugen die mensenlevens kost. Stop daarmee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dr. Hannibal wrote:
Maar @dennisvdbr, alles goed met je verder? Je mening is tot daar aan toe, heb al nooit hele hoge verwachtingen van je. Maar vervolgens alle reacties die jou daarna uitkafferen gaan lopen liken? Zelfs die ene die jou een diep triest persoon met een beperking noemt? Weet je zeker dat je niet gek aan het worden bent van het thuiszitten?

Ik word knettergek van het thuiszitten!!

Punt is.
Ik heb iets gezegd wat niemand in de mond durfde te nemen.
Daarvoor moet ik op de blaren zitten, dat is zo.

De realiteit is dat momenteel > 480000 wereldwijd besmet zijn en dat er wereleldwijd >22000 doden te betreuren zijn.
En er is geen remedie.

De vraag is, zijn we van plan nog maanden binnen te blijven zitten, met het risico dat het virus dan alsnog toegrijpt.
Of worden de regels versoepeld na 6 april.
Ik zeg, zo snel mogelijk het “normale” leven proberen op te pakken.
Maar wellicht zal de regering kiezen voor een verlenging van 2 a 4 weken, kan vast?

Zolang er geen medicijn is, zal het druk blijven op IC’s.
Die mensen doen hun stinkende best en staan met de rug tegen de muur.
Daar is niets tegen te doen zolang het virus over de wereld gaat als een sluipmoordenaar.

Twee kantpuntjes:

Het was niet iets wat niemand in de mond durfde te nemen.
Het was iets wat niemand in de mond neemt omdat vrijwel niemand er zo over denkt.

En er is wel iets tegen te doen. Thuisblijven, 1.5 meter afstand houden en de richtlijnen en het beleid blijven volgen.

Het normale leven oppakken is juist wat nu absoluut niet gebeuren moet.

Wat Hannibal zegt dus idd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken