Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.312
4.993
Het is natuurlijk volstrekt onrealistisch om nog te hopen (en willen) dat BKS doorgaat. En toch ga ik vreselijk balen wanneer ze het officieel aankondigen. God, wat zou ik nu voor over hebben om met de voetjes in het water en een ijskoude cider live naar al dat moois te luisteren.
Podver ja... Niet zo lang geleden waren we nog bezig met schermen met voetbal bezig op BKS, of dat wel/niet kan.Toen maakte we ons daar druk om. Of om Carly Rae Jepsen, of de processierups...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De processierups..... Wat een fijne jeukpartijen leverde dat lieve beestje toch op.... Ik mis het gewoon.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik ben bereid om het komende jaar iedere dag een half uur Carly Rea Jepsen te luisteren als ze morgen een vaccin voor Corona klaar hebben.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Joslittel wrote:

Joe wrote:
Download UK trekt er de stekker uit voor dit jaar.


Evenals isle of Wright festival. Beide met een bijna identieke reactie. UK festivals lijken dit gezamenlijk besloten te hebben. Wel beide relatief vroeg in juni.

Ik neem aan dat BSK het eerste Nederlandse festival is dat de stekker eruit trekt, ligt ook het dichtst bij 1 juni.

Morgen zal er een NL fest over de brug komen (ik weet echt niet welke). Vrees ook BKS. Maar we kunnen heel Juni gewoon vergeten… vroeg of laat. Het kan gewoon niet.

Alhoewel de communicatie van Pinkpop nooit bepaald op het niveau nobelprijs zat, zou het wel zo enorm haaks staan op het statement dat ze gisteren de wereld in slingerden, dat ik niet verwacht dat zij het zullen zijn die morgen een annulering melden. Ook mijn gok gaat naar BKS. Zet je schrap mensen... :(
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Indiaantje89 wrote:

Joslittel wrote:

Joe wrote:
Download UK trekt er de stekker uit voor dit jaar.


Evenals isle of Wright festival. Beide met een bijna identieke reactie. UK festivals lijken dit gezamenlijk besloten te hebben. Wel beide relatief vroeg in juni.

Ik neem aan dat BSK het eerste Nederlandse festival is dat de stekker eruit trekt, ligt ook het dichtst bij 1 juni.


Morgen zal er een NL fest over de brug komen (ik weet echt niet welke). Vrees ook BKS. Maar we kunnen heel Juni gewoon vergeten… vroeg of laat. Het kan gewoon niet.

Hoe zit dat verzekeringstechnisch dan?

Dat zou ook mijn vraag zijn. Het doorgaan van BKS is net zo onrealistisch als bijvoorbeeld Pinkpop. Maar het verzekeringsprobleem dat voor Pinkpop speelt is natuurlijk voor BKS een even groot probleem.
Voornaamste voordeel om dit nu te melden zou voor BKS zijn dat ze de betrokken mensen kunnen inzetten op andere festivals en op de voorbereiding van BKS21.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Over de verzekeringsvoorwaarden kan je echt niks zeggen zonder de contracten te zien. Pinkpop lijdt gewoon veel meer schade dan dan BKS. Bij hogere verzekerde schade zijn er meestal ook strengere voorwaarden. Of misschien heeft BKS gewoon gekozen voor een duurdere verzekering met ruimere annuleringsmogelijkheden. Of misschien hebben ze andere annuleringsclausules in de contracten met artiesten dan PP dat veel meer in het populaire segment zit waar artiesten de voorwaarden kunnen dicteren. Als je dat allemaal niet weet kan je er echt niks over zeggen. Maar zou voor mij desondanks wel verrassend zijn als BKS er morgen al de stekker uit trekt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Vraag me ook af of de verzekeringsregels in Engeland heel anders zijn. Tot nu toe het enige land waar grote festivals (3 al) vrijwillig hun festival hebben gecanceld zonder dat het door de overheid verboden is. Opvallend verschil met andere landen en de discussie die we hier voeren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Als jurist vraag ik me ook wel af in hoeverre BKS of (gelet op de capaciteit zeker) Pinkpop daadwerkelijk in de problemen komt als ze nu al de stekker zelf eruit trekken.
Een precedent is er niet. Maar snap ook wel dat de festivals mijn juridische interesse niet willen voeden op risico van een financiële strop.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Vraag me ook af of de verzekeringsregels in Engeland heel anders zijn. Tot nu toe het enige land waar grote festivals (3 al) vrijwillig hun festival hebben gecanceld zonder dat het door de overheid verboden is. Opvallend verschil met andere landen en de discussie die we hier voeren.

Verder zijn er volgens mij geen grote Europese festivals die al, buiten de door de overheid bepaalde data, geannuleerd zijn.
Maar wellicht is er een festival dat (zoals Primavera ook overweegt) probeert te verplaatsen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Vraag me ook af of de verzekeringsregels in Engeland heel anders zijn. Tot nu toe het enige land waar grote festivals (3 al) vrijwillig hun festival hebben gecanceld zonder dat het door de overheid verboden is. Opvallend verschil met andere landen en de discussie die we hier voeren.

Veel aanbieders van evenemtenverzekeringen zijn Engels. Is in Nederland niet zo'n heel groot segment.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Het is natuurlijk volstrekt onrealistisch om nog te hopen (en willen) dat BKS doorgaat. En toch ga ik vreselijk balen wanneer ze het officieel aankondigen. God, wat zou ik nu voor over hebben om met de voetjes in het water en een ijskoude cider live naar al dat moois te luisteren.
Ben nog nooit op BKS geweest, maar dit doet me inderdaad denken aan Metaldays. Waar je lekker over de rivier dobbert met een ijskoud biertje wat je net koud hebt laten worden door het een half uur in het water te houden om vervolgens van je luchtbed af te gaan en richting de podia te gaan voor wat live muziek!
Hoop dat er meer hoop is voor festivals vanaf juli/augustus. Metaldays valt in de laatste week van juli.
Een mens mag hopen, dus ik blijf gewoon hopen dat het op zn minst dan richting normaal begint te gaan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik las dit en was eerlijk gezegd totaal verbijsterd?
Om eerlijk te zijn, had ik dit niet gedacht?

Quote: Maar wat blijkt een dag later: het verbod geldt alleen voor evenementen met een vergunningsverplichting. En dat betekent dat concerten in popzalen of in grote arena’s als ZiggoDome voorlopig nog gewoon door mogen gaan, zolang ze na 6 april plaats vinden. Het brengt concertorganisatoren in grote problemen met alle betrokken partijen, waaronder de verzekering.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/maart/Overheid-bezorgt-concertwereld-verzekeringsmijnenveld.html
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.098
Wat een apart verhaal zeg.... want tegelijkertijd is er nog steeds het samenscholingsverbod.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Miljaar.
Ik dacht net van het weekend een wandeling van 100 km te doen. :(
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik las dit en was eerlijk gezegd totaal verbijsterd?
Om eerlijk te zijn, had ik dit niet gedacht?

Quote:

Maar wat blijkt een dag later: het verbod geldt alleen voor evenementen met een vergunningsverplichting. En dat betekent dat concerten in popzalen of in grote arena’s als ZiggoDome voorlopig nog gewoon door mogen gaan, zolang ze na 6 april plaats vinden. Het brengt concertorganisatoren in grote problemen met alle betrokken partijen, waaronder de verzekering.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/maart/Overheid-bezorgt-concertwereld-verzekeringsmijnenveld.html

Ja dit is echt ongelofelijk. Echt bizar. Wel met 15000 man binnen op een kluitje maar niet met 4 man buiten wandelen (ben het overigens wel eens met die laatste maatregel, laat dat ff duidelijk zijn). En een kans 2 dagen later ook niet aangrijpen om deze misser te herstellen.

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Ook Appelpop gaat niet meer door.
Dus nu zijn festivals in september al aan de beurt!
Lieve Appelpoppers,

Appelpop 2020 kan door een combinatie van factoren en in verband met de recente ontwikkelingen van de coronacrisis niet doorgaan.

???

Door de huidige coronacrisis is de nabije toekomst onzeker voor het festival. Appelpop is een gratis festival dat financieel voor de helft bestaat uit bijdrages van sponsoren. Het is voor de meeste ondernemers onzeker of ze Appelpop dit jaar een warm hart kunnen toedragen. Daarnaast is er begin dit jaar een traject opgestart voor het aanvragen van nieuwe, specifieke vergunningen. Tot slot zijn er vertragingen aan de herinrichting van het festivalterrein op de Tielse Waalkade, onder andere door de hoogwaterperiodes. Ondanks de grote inspanningen van de aannemer en de gemeente om het werk op tijd af te ronden blijft er een te groot restrisico over of dit daadwerkelijk afgerond is voor de geplande datum van september dit jaar.

We wensen al onze trouwe vrijwilligers, partners en sponsors, artiesten, organisatoren en bezoekers veel sterkte, wijsheid en gezondheid toe in deze bijzonder lastige tijd. We zien iedereen graag in blakende gezondheid terug op 10 en 11 september 2021 voor een onvergetelijke 29e editie!

Event: Appelpop 2021 - Official

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, hou onze socials in de gaten of kijk op appelpop.nl
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Wanneer ging dat normaal doorgaan dan?
Aangezien er september 2021 staat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.312
4.993
Blijkbaar ging het dus om Appelpop. Nu snap ik dat wel.. die zijn behoorlijk afhankelijk van lokale sponsors die hun portemonnee even niet trekken. Had iets groter verwacht (Pinkpop, BKS, DTRH).

Maar goed.. heb geen enkele illusie meer dat we iets gaan krijgen deze zomer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken